x تبلیغات
پروژه معماری

۷ نکته برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی‌

 شبکه‌های اجتماعی یکی از بزرگترین دارایی‌ها و ابزارهایی است که در اختیار برندها قرار گرفته است. شما به عنوان کارآفرین یا مالک کسب‌وکار باید این شبکه‌ها را در بالاترین اولویت خود قرار دهید. همه از مزایای این شبکه‌ها باخبریم؛ از تبلیغ محصولات گرفته تا ایجاد هویت برند و برقراری ارتباط با مخاطبان. اما در این مقاله نمی‌خواهیم در مورد مزایای این شبکه‌ها صحبت کنیم، بلکه روش‌هایی را به شما یاد می‌دهیم که بتوانید مخاطبان بیشتری به دست آورید.

نگران نباشید. نیازی نیست که هزاران دلار به آژانس‌های پرزرق‌وبرق تبلیغاتی بپردازید. اما از طرفی هم با آپلود کردن تعدادی عکس از محصولات‌تان در اینستاگرام به جایی نمی‌رسید.

در عوض باید با تدبیر عمل کنید. به مخاطبان خود گوش دهید، چند حقه ساده اما سریع در مورد عکاسی یاد بگیرید (بله، می‌توانید با گوشی هوشمندتان هم عکس بگیرید) و در نهایت، هویتی خاص برای برندتان ایجاد و مخاطبان زیادی را به دست آورید.

 

به منظور اینکه به شما کمک کنیم به این موارد دست پیدا کنید، از کندال کالی، عکاس، ویرایشگر و تصویرپرداز و همچنین مایکل لیون، عکاس، مدیر تولید محتوا و تصویرپرداز شبکه‌های اجتماعی دعوت کرده‌ایم تا نکاتی را برای شما بازگو کنند.

لیون می‌گوید: «باید صادقانه رفتار کنید،‌ داستان خوبی برای تعریف کردن داشته باشید و رفتارتان انسانی باشد، نه مانند یک ماشین. برندهایی که بهترین عملکرد را دارند، داستان‌سرایان خوبی بوده‌اند».

در ادامه به  هفت نکته‌ای اشاره می‌کنیم که برای تولید محتوا و برندساری در شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

 

۱.تداوم، کلید کار است

لیون: «مهم‌ترین توصیه‌ای که برای‌تان دارم این است که در شیوه عکاسی، ارسال عکس‌ها و نوشتن زیرنویس‌های مناسب به شکلی مداوم عمل کنید. برترین برندها در شبکه‌های اجتماعی آن‌هایی هستند که در کارشان تداوم دارند و تصویری همیشگی از خود به مشتریانشان نشان داده‌اند».

 

۲. به مخاطبان خود تکیه کنید

لیون: «به مشتریانتان اجازه دهید بزرگترین معرف‌های شما باشند. به عنوان مثال فرض کنیم که شما به کار فروش تی‌شرت می‌پردازید و افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی با تی‌شرت‌های شما بر تنشان عکس می‌گیرند و شما را نیز تگ می‌کنند. اجازه دهید مردم معرف شما باشند. اما همچنین شما نیز عکس آن‌ها را در پیجتان منتشر و از خریدشان قدردانی کنید».

 

کالی: «گاهی باید برای انتشار عکس مخاطبان از آن‌ها اجازه بگیرید. این مسئله‌ای برد- برد است و بیشتر مشتریان از این کار شما خوشحال نیز می‌شوند. اما به هر حال بهتر است مشتریانتان را بشناسید و در صورت نیاز ازشان اجازه بگیرید».

 

۳. سعی کنید از نور طبیعی روز استفاده کنید

کالی: «چون عاشق این هستم که در بیشتر عکس‌هایم از نور طبیعی استفاده کنم، چون به نظرم خیلی بهتر از نورهای مصنوعی هستند. البته مگر اینکه بتوانید از عهده پرداخت هزینه استودیوی عکاسی با دستگاه‌های نورپردازی حرفه‌ایشان برآیید. اما نور طبیعی تقریبا برای هر کسی قابل دسترس و استفاده است».

 

۴. بهترین راه استفاده از گوشی‌های هوشمند

اگر بدانید که در گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید یا ios چطور باید گزینه‌های مربوط به تنظیم نور عکس را تنظیم کنید، می‌توانید محتوایی خارق‌العاده برای کسب‌وکار کوچکتان خلق کنید. من به وسیله گوشی آیفون و چند برنامه ویرایشگر تصویر،‌ طوری عکس‌ها را ویرایش می‌کنم که انگار با دوربین حرفه‌ای گرفته شده‌اند. فکر می‌کنم که من ۹۹ درصد عکس‌هایم را با گوشی می‌گیرم. ضمنا وقتی می‌خواهید عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، نیاز به عکسی با تراکم پیکسلی خیلی بالا ندارید؛ چرا که مخاطبانتان آن عکس‌ها را در صفحات نسبتا کوچک موبایل‌هایشان خواهند دید.

کالی: «خرید دوربین‌های حرفه‌ای لزوما از شما عکاس نمی‌سازد. داشتن دوربین عکاسی و عکاس بودن مترادف نیستند. البته ابزار اهمیت دارد،‌ اما باید بدانید که چطور باید از آن ابزار استفاده کنید». پیشنهاد ویژه : استاد بازاریابی در اینستاگرام شوید

 

۵. الهام بگیرید

کالی: «کمی از وقت خود را به مشاهده و بررسی محتواهای موجود اختصاص دهید. خیلی از عکس‌های نوآورانه‌ای که می‌بینید، الهام گرفته از چندین عکس یا مفهوم هستند. مجموعه‌ای از عکس‌ها و تصاویر گرافیکی محبوبتان درست کنید. اگر قبل از ویرایش کردن عکس‌هایتان بدانید که چه می‌خواهید، کارتان خیلی سریع‌تر پیش خواهد رفت».

 

۶. عکس‌های زیادی بگیرید و پاکشان نکنید

لیون: «وقتی می‌خواهید از یک محصول عکس بگیرید، سعی کنید از چهار یا پنج زاویه مختلف عکاسی کنید. هر کدام از این عکس‌ها نمایانگر بخشی از محصول هستند و می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال عکس‌های مربعی گزینه خوبی  برای اینستاگرام هستند. تنوع داشته باشید و از تعداد عکس‌هایتان نترسید».

 

۷. در مورد مسائل اجتماعی آگاهی داشته باشید

کالی: «بسیار مهم است که از اتفاقاتی که در دنیا می‌افتند، باخبر باشید. زمانی که فاجعه‌ای در جایی نزدیک به شما رخ داده است، اصلا درست نیست که به ارسال عکس محصولات‌تان بپردازید. حواستان را جمع کنید و انسان خوبی باشید».

منبع: مدیر سبز
ادامه مطلب

باید و نبایدها در تولید محتوا

 هر نوع اطلاعاتی که به‌نوعی کاربر را درگیر می‌کند محتوا نامیده می‌شود. به لطف فرهنگ دیجیتال قرن حاضر کاربران در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارند مضاف بر این حجم معما سازِ اطلاعات، صاحبان کسب‌وکار به دنبال جذب گروه‌های هدف هستند و محتوا یکی از عناصر کلیدی است که در جلب‌توجه کاربران و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌تواند کارساز باشد ...

باید و نبایدها در تولید محتوا

زینب محمدی استراتژیست محتوا |  هر نوع اطلاعاتی که به‌نوعی کاربر را درگیر می‌کند محتوا نامیده می‌شود. به لطف فرهنگ دیجیتال قرن حاضر کاربران در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارند مضاف بر این حجم معما سازِ اطلاعات، صاحبان کسب‌وکار به دنبال جذب گروه‌های هدف هستند و محتوا یکی از عناصر کلیدی است که در جلب‌توجه کاربران و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌تواند کارساز باشد. همین ضرورت زمینه‌ساز جان گرفتن مفهوم بازاریابی محتوا شد. بازاریابی محتوا درواقع راه‌های اثبات‌شده ایست که به جذب مشتری و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌انجامد.

همانطور که اشاره شد کاربر در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارد و برای تصمیم‌گیری بهتر نیاز دار به‌جایی متصل و متمرکز باشد و دقیقاً همین نیاز محل رقابت تولیدکنندگان محتواست و کسی برنده این رقابت است که؛ محتوایی باکیفیت و منطبق بر نیاز کاربر تولید کند. در این مقاله سعی شده است در چند مرحله به روشهایی که به تولید محتوای اصولی می‌انجامد اشاره شود. لازم به ذکر است که این مقاله چهارچوبی کلی ارائه می‌کند و دست شما برای طراحی روش خاص خودتان کاملاً باز است.

  • برنامه‌ریزی

بسیار پیش‌آمده که نویسنده محتوا را بدون برنامه خاصی در فضای مجازی منتشر می‌کند، مثلاً یک مقاله یا پست وبلاگی و سپس منتظر بازخورد مخاطب می‌مانند؛ اما مسئله اینجاست با توجه به رشد روز افزون فضای وب امکان دیده شدن محتوا مدام پایین میاید و در چنین شرایطی برای حرکت به برنامه‌ای دقیق نیاز است. یکی از لازمه‌های تولید محتوا برنامه‌ریزی است. از جمله مواردی که در این برنامه‌ریزی باید پوشش دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین هدف

پیش از هر چیزی مشخص کنید،  هدف شما از تولید محتوا چیست؟ این هدف می‌تواند مواردی از قبیل معرفی برند، حفظ مشتری هدایت مشتری، بازاریابی دهان‌به‌دهان یا غیره باشد.

  • تعریف پرسونا یا اوتار

هیچ چیز به‌اندازه شناخت مشتری در تولید محتوا تأثیر گذار نیست. پیش از هر چیزی باید بدانید مشتری شما کیست و چه ویژگی‌هایی دارد. در شناخت مشتری علاوه بر ویژگی‌های جمعیت شناختی سنتی نظیر سن، تحصیلات، سطح درآمد، محل زندگی و جنسیت باید ویژگی‌های روان‌شناختی و الگوی های رفتاری مخاطب را هم دخیل کنید. در واقع باید بدانید مشتری چه دغدغه‌ای دارد، از چه کانالی با شما ارتباط گرفته است، چگونه تصمیم‌گیری می‌کند و سایر ویژگی‌های روان‌شناختی دیگری که به‌نوعی در عرضه محتوا می‌تواند به شما کمک کند. درواقع با تعریف پرسونا ویژگی‌های مشترک جمعیت هدف را در یک شخصیت خیالی خلاصه می‌کنید و گویی تنها با همین شخص مواجه هستید. شناخت درست مشتری و تعریف یک پرسونای دقیق این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا دقیق و به موقع عمل کنید.

  • تعریف برند

برداشت مشتری از محصول شما همان برند یا نام تجاری است. در واقع محتوای تولیدی باید چهارچوبی منظم و یکدست در ذهن مشتری ایجاد کند و ایجاد این چهار چوب بر عهده شماست. به طور مثال در تولید محتوا نوشتاری سبک نوشتاری، لحن نوشته، علامت‌گذاری، کیفیت و کمیت تصاویر استفاده‌شده و غیره همگی در ایجاد و معرفی برند شما تأثیر گذار است. پس بهتر است یک شیوه نامه دقیق تهیه کنید و در آن برای نوع محتوا تولیدی استانداردهایی تعریف کنید و این شیوه نامه را در اختیار گروه نویسندگان خود قرار دهید. سعی کنید اعمال سلیقه‌های تأثیر گذار را در این شیوه نامه محدود کنید.

  • توجه به قیف خریداران

منظور از قیف خریداران موقعیت‌های احتمالی مشتریان نسبت به شماست. به طور کلی سه موقعیت برای مشتریان احتمالی متصور است. موقعیت اول مشتریانی که تنها به دنبال محتوای آموزشی هستند.

موقعیت دوم مشتریانی که به محتوای شما اعتماد کرده‌اند و برای خدمت یا محصول مورد نظری که به دنبال آن هستند شما را به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی در نظر گرفته‌اند.
و در نهایت خریداران محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید. شما برای هر سه طیف مشتری باید محتوایی مناسب تولید کنید. در مورد مشتریانی که در جایگاه دوم و سوم قرار دارند هدف انتقال آن‌ها به مرحله بعدی قیف است و در مورد خریداران هدف حفظ آن‌ها و استفاده از آن‌ها به منظور تبلیغ خودجوش و ارگانیک محصول شماست.

  • زیرساخت‌ها

یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی محتوا کیفیت زیرساخت است. منظور از زیرساخت، ظرفی است که محتوا در غالب آن ارائه می‌شود. این ظرف می‌تواند وب سایت، وبلاگ، کانال یا اپلیکیشن شما باشد. اگر مشکلی در این زیرساخت‌ها وجود داشته باشد، شما عملاً وارد رقابت محتوا نخواهید شد. شاید فکر کنید که اصل کار محتوا است، اما واقعیت این است که هرچقدر هم محتوای تولیدی منسجم باشد؛ اگر به‌درستی ارائه نشود بی فایده است. کارایی سایت روی مشتری‌ها تأثیر گذار است، طبق آمار ۴۰ و ۷۳ درصد از کاربران دسکتاپ و موبایلی، سایتی‌هایی که بارگذاری آن‌ها به ترتیب بیش از ۴ و ۲ ثانیه به طول بیانجامد ترک می‌کنند. در ادامه به دو نکته که می‌تواند در بهبود زیرساخت‌ها مؤثر باشد اشاره ‌شده است.

  • آماده‌سازی سایت

به این منظور می‌توانید اهدافی را برای بهبود عملکرد سایت تعیین کنید. یکی از این اهداف می‌تواند رساندن سرعت سایت به ۴ ثانیه برای کاربران دسکتاپ باشد. قدم بعدی که می‌تواند به شما کمک کند کنترل آمارهای مختلف سایت از قبیل متوسط زمانی که کاربرد در سایت صرف می‌کند، بونس ریت و غیره است.

  • تقویت محتوای اعتماد ساز

منظور از محتوای اعتماد ساز محتوایی است که دل کاربر را به سایت شما قرص کند. به طور مثال:

لوگوی حرفه‌ای که معرف پرستیژ کاری شما باشد.
شماره تماس و آدرس محل کار
شرایط ارائه خدمات و وضعیت حریم خصوصی
استفاده از لوگوهای اعتمادسازی نظیر نماد اعتماد الکترونیک
و استفاده از لید مگنت (lead magnet) قوی و جذاب، منظور از لید مگنت در واقع صفحات فرود (landing page) یا پاپ آپ هایی هستند که با ارائه یک پیشنهاد ویژه سعی در جلب توجه مشتری و به دست آوردن اطلاعات شخصی نظیر ایمیل یا شماره تماس فرد دارند. این پیشنهادها می‌تواند پیشنهاد عضویت در خبرنامه، دانلود مقالات یا استفاده از خدمات مختلف سایت باشد. طبق مطالعات صورت گرفته دامنه تمرکزی (مدت زمانی که فرد می‌تواند روی موضوع خاصی تمرکز کند.) افراد طی سالهای ۲۰۰۰-۲۰۱۵ از ۱۲.۵ ثانیه به ۸.۵ ثانیه کاهش‌یافته است؛ با این اوصاف نیاز است برای جلب توجه مخاطب شوکی به او وارد کرد و این کار وظیفه لید مگنت است.

  • خطاهایی احتمالی این مرحله:

دریافت اطلاعات تماس کاربر و ارتباط نگرفتن به موقع: هرچقدر هم لید مگنت شما حرفه‌ای و کار درست باشد، بی‌توجهی به اطلاعات کسب‌شده در واقع بی‌اجر کردن لید مگنت است. حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از دریافت اطلاعات تماس با کاربر ارتباط بگیرید، مطمئناً شما تنها سایتی نیستید که کاربر در طول روز به آن مراجعه کرده است و اگر دست نجنبانید احتمال فراموشی یا اسپم شدن شما بالا می‌رود.
گذاشتن کاربر به امان خدا: بعد از ارتباط اولیه کاربر را فراموش نکنید. سعی کنید در بازه‌های زمانی مشخص با کاربر ارتباط بگیرید و به او خط مشی بدهید. این خط مشی به خواسته شما از کاربر بستگی دارد.
کلافه کردن کاربر با تولید محتوا بیش از حد: مخاطب نیازی به دانستن همه چیز ندارد! او دقیقاً به دنبال چیزی است که می‌خواهد؛ پس با تولید محتوای افراطی مخاطب را فراری نکنید و محتوا را بر نیاز آن‌ها منطبق کنید.

اگر تولید محتوا را غول مرحله آخر بنامیم پر بیراه نیست. بعد از تعریف پرسونا و تشخیص نیاز مشتری که در مرحله اول به آن اشاره شد نوبت به تولید محتوا می‌رسد. به همین منظور بهتر است حوزه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

پیدا کردن موضوعات پربازدید: شناخت مشکل نیمی از حل مشکل است. قبل ارائه راه حل باید بدانید مخاطب با مشکل خود چگونه روبه‌رو می‌شود و از چه کلماتی برای جست و جوی استفاده می‌کند. از میان قوانین سئو، قانون کلمه کلیدی همچنان به قوت خود باقی است. به طور کلی سه نوع جست و جو وجود دارد،

جست و جو اطلاعات: جست و جویی که در آن فرد فقط به دنبال کسب اطلاعات است و معمولاً با کلمات چطور می‌توان؟ کجا می‌توانم؟... چیست؟ و غیره همراه است.

جست وجو معین: فرد آدرس سایت مورد نظر را دارد و به آن مراجعه می‌کند.
جست و جو به منظور خرید: هدف فرد خرید است و این دقیقاً نوع جست وجویی است که شما در تولید محتوا باید مد نظر قرار دهید و مطمئن شوید که در نتایج این جست و جو گنجانده‌شده‌اید.

در انتخاب کلمات کلیدی این نکته را در نظر بگیرید، کلماتی را استفاده کنید که علاوه بر جذب طیف اول (کسانی که به دنبال اطلاعات هستند) خریداران را نیز جذب کند. بهتر است روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید چون کاربرانی که قصد خرید دارند معمولاً عبارات طولانی‌تری را سرچ می‌کنند. نکته مهم دیگر ویروسی بودن کلمه انتخابی است. مطالب ویروسی مطالبی هستند که انگیزش روانی بالایی دارند، احساس نقش تعیین‌کننده‌ای در بروز رفتارهای اشتراک‌گذاری بازی می‌کند. سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند در پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک کند (quora.com و buzzsumo.com)

  • رعایت تنوع در نوع محتوا تولیدی:  

به طور کلی می‌توان محتواهای تولیدی را در دو دسته قرارداد: محتوا اصلی و گزینشی. شما در تولید محتوا باید نسبت مناسبی بین این دو نوع محتوا برقرار کنید. منظور از محتوای اصلی محتوایی است که مستقیماً به کالا و خدمتی که شما ارائه می‌کنید مرتبط است. پاسخ به سؤالات متدوال، شرایط ارائه خدمات و غیره نمونه‌ای از این دست محتواست. محتوای گزینشی،  محتوای عادی است که بیشتر جنبه آموزشی دارد. راه‌های متفاوتی برای تولید این نوع محتوا وجود دارد؛  از جمله تهیه محتوای علمی و ارجاع به منابع استفاده‌شده، استفاده مستقیم از محتوای تولیدی دیگر منابع معتبر با ذکر لینک مطلب و در نهایت تغییر محتوای تولیدی دیگران، به طور مثال شما می‌توانید محتوایی که در قالب اینفوگرافی تهیه‌شده است به متن تبدیل کنید.

  • توجه به قدرت عنوان:

کم پیش نیامده که مطلبی به شدت کاربردی و منسجم به خاطر اشتباه در انتخاب عنوان مهجور مانده است. در انتخاب عنوان این نکات را مد نظر قرار دهید: برانگیختن احساسات مخاطب، جذب کاربران هدف و استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطلب (رعایت سئو عنوان)، بهتر است عنوان را به گونه‌ای انتخاب کنید که نماینده شایسته‌ای برای کل متن باشد.

  • استفاده از تقویم محتوا:

وظیفه این تقویم‌ها تسهیل مدیریت فرایند تولید محتواست. این تقویم‌ها به صورت کتابچه‌های آماده و تقویم‌های دیجیتال (نظیر trello,get flow) وجود دارند؛ البته شما می‌توانید یک تقویم مخصوص طراحی کنید. این تقویم‌ها تصویر کلی از کار در اختیار شما قرار می‌دهند، امکان سنجش منابع و نیرو کار را در هر لحظه فراهم آورده‌اند و از بی‌نظمی‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.

  • تقویت محتوا

 بعد از تولید محتوا نوبت به تقویت محتواست. یکی از راه‌های تقویت محتوا به اشتراک‌گذاری هرچه بیشتر محتواست. نکات زیر را در به اشتراک‌گذاری محتوا در نظر بگیرید.

تعیین شیوه به اشتراک‌گذاری: برای به اشتراک‌گذاری مطلب چند راه پیش رو دارید:

استفاده از شبکه‌های اجتماعی
 استفاده از پایگاه خودتان (وب سایت یا وب لاگ)
 انتشار مطلب در سایت‌های پربازدید
استفاده از روشهای تبلیغی (پرداخت هزینه)

 قبل از هر چیز روش یا روش‌های مورد نظر خود را مشخص کنید.

  • استفاده از اشتراک‌گذاری ارگانیک:

منظور از اشتراک‌گذاری ارگانیک نوعی از اشتراک‌گذاری است که در آن مخاطب بدون دخالت شما محتوا را منتشر می‌کند، کیفیت محتوا و ویروسی بودن آن نقش تعیین‌کننده‌ای در این مورد دارد.

  • فروش محتوا:

می‌توانید در قبال برخی محتواهای تولیدی پولی از مخاطب دریافت کنید.

  • استفاده از مشتریان پر نفوذ:

خریداران و مخاطبان پر نفوذ را پیدا کنید و از آن‌ها برای انتشار محتوا استفاده کنید. جمعیتی که مشتریان پر نفوذ جذب می‌کنند،  از دو جهت بهینه هستند؛ یک اینکه مخاطب جدید به‌احتمال زیاد مخاطب هدف شماست و دو اینکه معمولاً مشتریان پر نفوذ مشتریان پرنفوذی با خود می‌آورند. احساسات آن‌ها را تحریک کنید و کار خود را توسعه ببخشید.

انتشار مطلب در وب سایت‌های پربازدید: انتشار مطلب در این رسانه‌ها مزایای زیادی به همراه دارد از جمله معرفی برند و تأیید اجتماعی. در واقع وقتی مشتری ببیند وب سایتی معتبر چنین مطلبی منتشر کرده است، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند و تأثیر عمده‌ای برافزایش ترافیک سایت شما خواهد داشت.

  • ارزیابی

بعد از تمامی این کارها نوبت به ارزیابی کار می‌رسد، مطمئناً نواقصی در کار وجود دارد و تنها با ارزیابی است ک می‌توان به اصلاح و به ثمر نشستن کار امید داشت.

  • ارزیابی آماری روشهای به کار گرفته‌شده:

برای هرکدام از اهداف و روش‌های انتخابی یک معیار سنجش تعیین کنید، فرضاً  اگر هدف شما حفظ مشتری است، تعداد لایک ها و بازنشر مطالب معیاری خوبی برای سنجش این هدف است. به همین ترتیب می‌توانید آستانه‌های خاصی را برای موفقیت در نظر بگیرید. یکی از مزایای این ارزیابی شناسایی و تقویت کانال‌های جذب مشتری است.

  • تحلیل قیف خریداران:

همانطور که پیشتر اشاره شد مخاطب در سه موقعیت احتمالی نسبت به شما قرار دارد و برای هر مرحله شما باید ابزار تحلیلی متفاوتی را در نظر بگیرید.

صدر قیف (مخاطبانی که به دنبال اطلاعات هستند.) بهترین ابزار برای سنجش رفتار این مشتریان استفاده از ابزار گوگل آنالیتیک است برای بالا بردن دقت این ابزار می‌توانید کدهای UTM را به لینک‌های خود اضافه کنید تا تأثیر هر لینک به دقت تعیین شود.
وسط قیف (مخاطب راغب) معمولاً این دسته از مخاطبین سعی می‌کنند با شما ارتباط برقرار کنند، بهترین راه برای سنجش رفتار آن‌ها مراجعه به صندوق ورودی ایمیل سایت است.
انتهای قیف (خریداران) حفظ مشتری از جذب مشتری جدید کم‌هزینه‌تر است؛ پس مراقب این دسته از مخاطبان باشید. برای سنجش رفتار این طیف به لیست فروش خود مراجعه کنید.

در انتها اگر قصد دارید از نرم افزارهای تولید محتوا استفاده کنید، دقت کنید که ویژگی‌های ذکرشده را تا حدودی پوشش دهند. مهندسی هم‌زمان را فراموش نکنید و آنقدر اصلاح و امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

منبع : http://shanbemag.ir/باید-و-نبایدها-در-تولید-محتوا

تفاوت بازاريابي الكترونيكي با بازاريابي اينترنتي چيست؟

 مي‌توان بازاريابي الكترونيك را به اين‌ شكل تعريف كرد:

 
اداره ارتباط متقابل مشتري در يك محيط پيشرفته‌ي رسانه‌اي به منظور كسب سود براي شخص يا سازمان مربوط.

بازاريابي الكترونيكي يك عملكردي خاص كه تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نيست. بلكه فرآيندي مديريتي است براي اداره كردن ارتباط ايجاد شده ميان سازمان و مشتري. عملكرد بازاريابي الكترونيك را مي‌توان در سه بخش زير معرفي و دسته‌بندي كرد:

 
1- يكپارچگي: بازاريابي الكترونيك تمامي مراحل فروش توسط شركت و همچنين فروش از طريق نمايندگي‌‌هاي شركت را به صورت يك فرآيند يكپارچه دربرمي‌گيرد.
 
2- ميانجي‌گري(واسطه گري): بازارايابي الكترونيك ميزان نياز و خواسته‌ي مشتريان شركت را با ميزان توليد و ظرفيت ارايه‌ي خدمات توسط شركت كنترل مي‌كند.
 
3- واسطه‌گري: بازاريابي الكترونيك ميان بخش‌هاي مختلف شركت از جمله بخش‌هاي مالي و سرمايه‌گذاران خارجي نقش واسطه را بازي مي‌كند.
 
بازاريابي اينترنتي چيست؟
 
بازاريابي اينترنتي كه به آن بازاريابي الكترونيكي، بازاريابي تحت وب يا بازاريابي آنلاين گفته مي شود، به كسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طريق اينترنت اطلاق مي شود. بازاريابي اينترنتي حوزه وسيعي مي باشد چراكه نه تنها شامل بازاريابي از طريق اينترنت مي شود، بلكه شامل كليه فعاليتها و بازاريابي ها از طريق ايميل و ديگر وسايل از راه دور است.
 
مديريت داده هاي مشتريان و ارتباط الكترونيكي با مشتريان نيز در حوزه بازاريابي اينترنتي خلاصه مي شود. بازاريابي اينترنتي، ويژگيهاي فني و خلاقانه اينترنت را با هم گره مي زند كه شامل طراحي، توسعه، تبليغات و فروش است.
 
پيدايش اينترنت، اين امكان را تقريبا براي همگان بوجود آورده است كه هر كسي كالاها، محصولات يا خدمات خود را تنها با فشار چند كليك از سوي خريداران بفروش برساند. بازاريابي اينترنتي، ذاتا ادامه اي از بازاريابي سنتي در سالهاي گذشته است. فروش از طريق اينترنت، براي كليه كسب و كارهاي كوچك و بزرگ مي تواند سودمند باشد. تنها مي بايست نكاتي را رعايت كرد كه هسته اصلي بازاريابي اينترنتي را تشكيل مي دهند.
 
بسياري از مردم بر اين تصور اشتباهند كه يك بازارياب اينترنتي يا آنلاين، حتما بايستي داراي سايت باشد. چنين تصوري واقعا بسيار دور از حقيقت است. روزانه بيش از ميليونها سايت اينترنتي بوجود مي آيد. واقعيت آنست كه بازاريابي اينترنتي چيزي فراتر از ثبت دامنه، خريد هاست، و بروز رساني مطالب سايت است. بازارياب اينترنتي، عملا مي بايست مهارت زيادي در طراحي استراتژي و بهره برداري از علم بازاريابي بصورت آنلاين داشته باشد.
 
موفقيت در كسب و كار اينترنتي، نيازمند داشتن تيمي براي اين منظور است. رقابت در دنياي اينترنت بينهايت مشكل است ولي مهم است تا جايگاه فعلي خود را همواره بدست آوريد. يك كسب و كار موفق در اينترنت، اصلا قابل مقايسه با يك كسب و كار موفق در دنياي واقعي نيست. اختياراتي كه شما در يك كسب و كار اينترنتي موفق داريد چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ تعداد مشتريان بالقوه، قابل مقايسه با اختياراتتان در يك كسب و كار محلي موفق نيست. در دنياي اينترنت، از لحاظ تئوري، محدوديتي براي تعداد مشتريان شما وجود ندارد، چيزي كه در يك كسب و كار محلي بچشم نمي خورد.
ادامه مطلب

ديجيتال ماركتينگ و 10 استراتژي برتر آن در سال 2017

 

 

10 دليلي كه شما به استراتژي ديجيتال ماركتينگ نيازمنديد در اينجا معرفي شده است. ديجيتال ماركتينگ با يك برنامه ريزي دقيق باعث تغييرات اساسي در كسب و كارها مي شود.

 

ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ يك اصطلاح براي بازاريابي محصولات يا خدمات از طريق فن آوري هاي ديجيتال است. ديجيتال ماركتينگ از طريق هر رسانه ديجيتالي مانند موبايل، صفحات نمايشگر تبليغاتي و ...امكانپذير است. اگر شما صاحب يك وب سايت باشيد يا در زمينه تبليغات اينترنتي فعاليت مي كنيد حتما با ديجيتال ماركتينگ آشنا هستيد. وقتي كه شما قصد توسعه يك استراتژي ديجيتال ماركتينگ  را داريد، ازكجا بايد  كنيد؟ هر استراتژي نيازمند يك برنامه ريزي منظم و اجراي دقيق آن مي باشد. يكي از دلايل اصلي شكست بسياري از كسب و كار نداشتن برنامه براي استراتژي  مي باشد. پس اولين كار شما نوشتن يك برنامه و اجراي دقيق آن مي باشد.

آيا شما يك استراتژي براي ديجيتال ماركتينگ داريد؟

از سال 2012، در خصوص مقدار استفاده از بازاريابي ديجيتال توسط صاحبان كسب و كار نظر سنجي هاي مختلفي انجام شده است. نتايج اين تحقيقات يك رشد چشم گيري در استفاده از ديجيتال مارگتينگ را نشان مي دهد .تا چند سال پيش حدود دو سوم يا سه چهارم كسب و كارها بازاريابي ديجيتال  خود را به دليل آشنا نبودن به تكنيك هاي جديد بدون هيچ گونه برنامه اي پيش مي بردند كه اين مقدار امروزه به 44 درصد كاهش پيدا كرده است، البته هرچند كه هنوز مقدار بالايي است اما مي توان اميدوار بود كه در چند سال آينده تمامي كسب وكارها طبق يك برنامه و استراتژي در حوزه ديجيتال ماركتينگ فعاليت هاي خود را انجام مي دهند.

در سال 2017 در خصوص مديريت ديجيتال ماركتينگ بررسي و تحقيقاتي تا الان صورت گرفته است. در شكل زير ما مي توانيم ببينيم كه چه مقدار اين نوع بازاريابي در سال 2017 مورد استفاده قرار گرفته است:

استراتژي ديجيتال ماركتينگ

براساس نتايج تحقيقات بالا، ما شاهد يك رويكرد بهبود يافته در خصوص استفاده از اين نوع بازاريابي مي باشيم و كمتر از نيمي كسب وكارها هنوز از استراتژي ديجيتال ماركتينگ استفاده نمي كنند. حال شما جز كدام دسته هستيد؟ اگر مي خواهيد بازار رقابت در سال 2017 از دست ندهيد، بهتر است هرچه سريعتر دست به كار شويد و براي خود يك برنامه بازاريابي ديجيتال تنظيم كنيد. البته فقط برنامه ريزي كافي نيست، بايد بدانيد كه اجرا مهمتر از برنامه ريزي مي باشد.

توصيه هايي براي توسعه استراتژي ديجيتال ماركتينگ

مهمتر از داشتن يا نداشتن استراتژي، اين مي باشد كه در برنامه خود جايگاهي را كه الان داريد و جايگاهي را كه مي خواهيد چند سال بعد به آن دست پيدا كنيد را در نظر بگيريد و با هم مقايسه كنيد. در حقيقت شما بايد در برنامه ريزي خود هدف و جايگاه و نيازهاي خود را تعيين كنيد. شما يك برنامه ريزي بلند مدت داريد كه در سال دهم قصد داريد به آن دست بيابيد اما بايد در برنامه ريزي هاي كوتاه مدت خود دربين اين ده سال هدف هاي كوچكتري تعيين كنيد كه با كمك اين هدفها بتوانيد به هدف بزرگتر دسترسي داشته باشيد.

برنامه ريزي استراتژي ديجيتالي هم به همين صورت است. يكي ازبهترين نكات آن داشتن ابزارهاي اندازه گيري است تا اينكه متوجه شويد راهي كه انتخاب كرده ايد براي تبليغات چه مقدار بازخورد داشته است مانند ايميل ماركتينگ شما بايد بررسي كنيد، ايميل هايي كه ارسال مي كنيد چه مقدار از آنها خوانده مي شوند و چه مقدار كليك روي آنها مي شود.

هنوز هم بسياري از شركتها بازاريابي ديجيتال خود را بدون برنامه پيش مي برند. بسياري از شركتها ارزش رسانه هاي ديجيتال را مي دانند و بيشتر تلاش مي كنند از شبكه هاي اجتماعي،ايميل و موارد مرتبط با آنها استفاده كنند چون كه نتيجه بيشتري گرفته اند اما ديجيتال ماركتينگ فقط به اين موارد محدود نمي شود در واقع شما بايد از قبل پيش زمينه هايي نيز براي اين كار آماده كنيد بعد اقدام به آن بكنيد.

يك نكته را كه حتما بايد در نظر داشته باشيد شركت شما هر چقدر كه بزرگ يا كوچك باشد، به يك برنامه ديجيتال ماركتينگ نياز دارد، از اينرو بسياري شركت براي بازاريابي ديجيتال خود يك برنامه بازاريابي ديجيتال منحصر به فرد دارند.

در ادامه ما مي خواهيم به مشكلات نداشتن يك استراتژي براي ديجيتال ماركتينگ  بپردازيم:

1. بدون جهت بودن

شركتهاي بدون استراتژي ، هيچ گونه هدف استراتژيكي براي بدست آوردن چيزي كه مي خواهند از طريق آنلاين بدست بياورند را ندارند از اين رو نه مي توانند مشتريان جديدي را بدست بياورند نه ميتوانند رابطه عميقي و مناسبي با مشتريان فعلي خوب برقرار كنند. اگر شماهيچ هدفي نداشته باشيد احتمالا هيچگونه منبعي متناسب با هدفتون نخواهيد يافت و نخواهيد توانست ميزان دسترسي به اهداف خود را ارزيابي كنيد.

2. شما سهم بازار آنلاين خود را نخواهيد دانست

اگر شما در خصوص سهم بازار خود هيچ گونه تحقيقي نكنيد، نمي توانيد متوجه تقاضاي مشتريان گرديد و در حقيقت تقاضا و درخواست آنان ناديده گرفته مي شود. امروزه بازار سنتي با سرعت فراواني در حال تغيير است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصيت مشتري، رقبا و انجمن هاي بازاريابي هستيم. براي همين شما بايد با آخرين متدهاي روز چه در ديجيتال ماركتينگ و چه در تغييرات، اطلاعات خود را بروز كنيد. دانستن نبض بازار يكي از مهمترين اصول برنامه ريزي براي استراتژي است.

3. رقبا سهم بازار را بدست مي آورند

اگر شما نتوانيد سهم بازار با بدست بياوريد و هيچگونه منبعي براي ديجيتال ماركتينگ نداشته و بدون استراتژي و هدف جلو برويد، رقباي شما سهم شما را هم خواهد گرفت و در واقع شما ديگر هيچ گونه جايي نخواهيد داشت.

4. شما هيچگونه ارائه و پيشنهاد خاص آنلاين نخواهيد داشت

تعريف كردن پيشنهادات و توضيحات محصولات به صورت شفاف براي مشتريان، باعث مي شود كه به راحتي محصولات شما را درك كند و يك تفاوتي بين شما و بقيه برندها ايجاد نمايد و خود اين مساله، مشتريان جديدي را به سمت را هدايت مي كند كه در نهايت به خاطر ويژگي محصولات، به شما وفادار خواهند بود.

5. مشتريان آنلاين خود را به درستي نخواهيد شناخت

ابزارهاي زيادي براي بررسي وب سايتتان وجود دارد مانند گوگل آناليتيك و.. اما هيچ كدام از اينها نمي توانند اطلاعات دقيقي از مشتريان به شما بدهند، البته ممكن است مثلا مقدار جستجوي كلمات كليدي را بدست بياوريد اما به شما هيچ گونه اطلاعاتي در خصوص اخلاق مشتريان و نحوه خريد آنها نمي دهد. شما بايد از ابزارهاي دقيقتر كه خود طراحي مي كنيد استفاده كنيد مانند فرم تماس يا فرم هاي نظرسنجي كه نوع علاقه و ميزان خريد آنها رابسنجيد.

6. كسب و كارتان از هم مي پاشد

مهمترين ويژگي در كسب و كار اينترنتي و ديجيتال ماركتينگ، صبر است.البته راه هاي زيادي براي دورزدن و بهتر كردن كسب و كارتان از راه هاي ميانبر وجود دارد اما اين را بدانيد كه اگر شما سايت خود را بدون برنامه و خيلي سريع بالا ببريد گوگل وب سايت شما را جريمه كرده و رتبه شما تنزل پيدا خواهد كرد و ديگر هيچگاه نميتوانيد به رتبه قبلي خود برگرديد.

7. قراردادن بودجه كافي 

اگر شما براي برنامه ريزي ديجيتال ماركتينگ خود منابع كافي در اختيارتان نباشد و از مهارت لازم براي اينكار را نداشته باشيد، به سختي مي توانيد در بازار رقابتي دوام بياوريد و به تقاضاي مشتريان پاسخ دهيد.

8. هدر رفتن پول و زمان

شما ممكن است كه منابع كافي هم در اختيار داشته باشيد اما ندانيد چگونه اين منابع را استفاده كنيد و هيچگونه استراتژي نداشته باشيد، نه تنها نميتوانيد ازمنابع خود استفاده بهينه كنيد بلكه پول و زمان خود از دست خواهيد داد. حتي شركتهاي بزرگ كه سازمانها و بخشهاي مختلفي دارند بايد بيشتر در اين باره تحقيق و بررسي كنند.

9. هيچ پيشنهاد جديدي نخواهيد داشت و مانند يك فروشگاه معمولي فعاليت خواهيد كرد

اگر شما به برندها و وب سايت هاي معروف نگاه كنيد، مشاهده مي كنيد كه آنها هر دفعه روند بازاريابي ديجيتال خود را عوض مي كنند يعني پيشنهاد ويژه اي را ارائه مي دهند و سعي مي كنند كه وب سايت خود از حالت تكراري دربياورند. اگر كاربر وارد وب سايت شما گردد و هيچگونه مطلب جديدي را پيدا نكند، وب سايت شما را يك وب سايت متروكه فرض خواهد كرد و در ضمن به دليل بروز نشدن هم نيزاز طرف گوگل جريمه خواهيد شد.

10. وب سايت شما بهينه سازي نخواهد شد

هر شركت براي خود يك سري اصول و قواعد باري تجزيه وتحليل دارد اما مديران ارشد هيچگاه اعتماد كافي را به تيمشان ندارند كه آنها وقت كافي براي اين كار را داشته باشند. اگر استراتژي ديجيتال ماركتينگ  شما قادر باشد كه بتواند حقوق ابتدايي را برآورده سازد آنوقت مي توان اميدوار بود كه بقيه جنبه هاي كليدي مانند جستجوي بازاريابي، تجربه كاربري ، ايميل و بازاريابي شبكه هاي اجتماعي هم به خوبي پيش مي روند.

 

منبع : سئو كار

ادامه مطلب

۵ ابزار رايگان در بازاريابي اينترنتي

 اگر مالك يا مدير يك سايت هستيد حتما از اين ۵ ابزار استفاده كنيد تا بازده بازاريابي اينترنتي خود را افزايش دهيد. من به عنوان مدير وب سايت مديرسبز از اين پنج ابزار براي ارزيابي عملكرد سايت استفاده مي‌كنم.

 

۱.Alexa Toolbar
سايت alexa.com سايت بسيار معروفي است كه تمام سايت‌هاي دنيا را بر حسب ترافيك و تعداد بازديد رتبه‌بندي مي‌كند. هرچه رتبه شما در سايت آلكسا عدد كوچكتري باشد، موفقيت بيشتر شما را نشان مي‌دهد. اگر رتبه آلكساي شما ۱۰۰۰ باشد يعني ۹۹۹ سايت وجود دارند كه ترافيك و بازديدي بيشتر از سايت شما دارند.

تولبار آلكسا يكي از ابزارهاي ضروري يك بازارياب اينترنتي است. اين افزونه بر كروم، فايرفاكس يا اينترنت اكسپلورر نصب مي‌شود و در نوار بالاي مرورگر دكمه‌اي را اضافه مي‌كند كه با كليك بر دكمه مي‌توان بلافاصله رتبه سايت در حال بازديد و مشخصات مهم ديگر آن سايت را ديد.

براي نصب ابزار آلكسا كافي است در گوگل عبارت Alexa toolbar  را جستجو كنيد و آن را بر مرورگر خود نصب كنيد.

 

۲. GTMetrix.com
در دنياي بازاريابي اينترنتي سرعت يك سايت عامل بسيار مهمي در موفقيت سايت محسوب مي‌شود. سايت آمازون گزارشي منتشر كرد كه نشان مي‌دهد هرگاه سرعت باز شدن سايتش ۱۰۰ ميلي‌ثانيه (يك‌دهم ثانيه) كاهش مي‌يابد، فروش سايت ۱ درصد افت مي‌كند. اگر سايت شما داراي فروشگاه آنلاين است، سرعت اهميتي كليدي در فروش شما دارد.

اين سايت معروفترين منبع وب‌مسترها و صاحبان سايت براي بررسي سرعت سايتشان است. شما با مراجعه به gtmetrix.com  و وارد كردن آدرس سايت خود مي‌توانيد امتياز سرعت سايت خود را در كمتر از يك دقيقه ببينيد و گزارش كامل و رايگاني دريافت كنيد كه شامل توصيه‌هاي لازم براي افزايش سرعت سايت شما است.

اين مطلب را از دست ندهيد:  چگونه بفهميم بازديدكنندگان سايت ما دقيقا چه مي‌كنند!؟

سريع‌ترين سايت امتياز ۱۰۰ را به خود اختصاص مي‌دهد و هرچه امتياز كمتري بگيريد سرعت سايت شما كم است و با مشكلاتي مواجه است.

اين سايت همچنين ميانگين سرعت سايت‌ها را نشان مي‌دهد و به راحتي مي‌توانيد ببنيد سرعت سايت شما نسبت به ميانگين چگونه است. شايد يكي از عادت‌هاي خوب بازارياب اينترنتي كنترل هفتگي سرعت سايت به كمك اين ابزار قدرتمند باشد.

 

۳. keywordtool.io
ابزار سوم سايتي به نام keywordtool.io  است. اين سايت به شما كمك مي‌كند تا ببينيد كدام كليدواژه‌ها در جتسجو طرفدار بيشتري دارد يا محبوب‌تر است. كافي است يك كلمه كليدي وارد كنيد تا اين سايت تمام عبارت‌هاي مرتبطي را معرفي كند كه توسط جستجوكنندگان زياد استفاده مي‌شود.

اين سايت علاوه بر نمايش كلمات پرطرفدار در جستجوي گوگل، همان كلمه را در موتورهاي جستجوي ديگر و همچنين يوتيوب تحليل مي‌كند و به شما كمك مي‌كند تا بدانيد كدام موضوعات در حوزه فعاليت شما پرطرفدارتر است.

اين ابزار كمك بسيار ارزشمندي براي بهينه‌سازي سايت شما محسوب مي‌شود. همچنين نشان مي‌دهد بر كدام موضوعات كار كنيد و چه مطالبي منتشر كنيد تا با استقبال بيشتري مواجه شود. البته امكانات حرفه‌اي اين سايت پولي است، ولي با همان اطلاعات رايگان هم مي‌توانيد بينش بسيار ارزشمندي كسب كنيد.

 

۴. woorank.com
اگر مي‌خواهيد سايت شما در كلمات كليدي مهم در اولين نتايج جستجوي گوگل قرار گيرد، اين سايت بهترين مشاور شما در اين زمينه است. اين ابزار قدرتمند سايت شما را در چند ثانيه تحليل مي‌كند و گزارشي مفصل از وضعيت سايت شما اراده مي‌دهد تا بدانيد از لحاظ موتورهاي جستجويي مانند گوگل در چه شرايطي هستيد و چه كارهايي بايد انجام دهيد تا در اولين نتايج قرار گيريد.

اين مطلب را از دست ندهيد:  قدم اول در راه‌اندازي كسب‌و‌كار اينترنتي

گزارش رايگان اين سايت معادل گزارش چند ميليون توماني بسياري از شركت‌هايي است كه در زمينه تحليل سئوي سايت فعاليت مي‌كنند. اين ابزار فوق‌العاده را از دست ندهيد.

 

۵. trends.google.com
فرض كنيد كارتان فروش دوچرخه است. آيا برايتان جالب نيست بدانيد جستجوي واژه «دوچرخه» در اينترنت رو به رشد است يا رو به افت؟ آيا مي‌دانيد از كدام‌هاي شهرهاي ايران بيشترين جستجوي واژه «دوچرخه» انجام مي‌شود؟ اين ابزار گوگل به تمام صاحبان كسب‌و‌كار و به خصوص بازاريابان اينترنتي كمك بسيار زيادي مي‌كند. به كمك اين ابزار حتي مي‌توانيد ببينيد در كدام ماه‌ها يا فصل‌هاي سال جستجوي يك كلمه خاص بيشتر مي‌شود.
با اين ابزار گوگل همچنين مي‌توانيد دو كلمه را از نظر حجم جستجو باهم مقايسه كنيد و ببينيد كدام بيشتر جستجو مي‌شود و نمودار آن را در يك بازه زماني ببينيد. فرض كنيد كارتان فروش دوچرخه و تردميل است. با يك جستجوي ساده مي‌توانيد ببينيد كدام در اينترنت پرطرفدارتر است.

منبع: مدير سبز
ادامه مطلب

نکاتی در مورد برگزاری بهتر مراسم عروسی

 نکاتی در مورد برگزاری بهتر مراسم عروسی: همه ی عروس و دامادها در مورد برگزاری بهتر مراسم عروسی وسواس خاصی به خرج می دهند و سعی برآن دارند که همه چی به نحوه احسنت صورت گیرد به همین منظور از تشریفات مجالس برای برگزاری مراسم خود کمک می گیرند، علاوه بر این موارد نکات دیگری است که خود عروس داماد و  نزدیکان جهت رفاه مهمانان و آرامش روحی و جسمی خود در روز مراسم باید انجام دهند، علاوه بر پیگیری و انجام کار های مربوط به تشریفات عروسی  باید نکات دیگری را برای برگزاری بهتر مراسم عروسی در نظر داشت.

نکاتی در مورد برگزاری بهتر مراسم عروسی

رعایت یک سری نکات شما را در برگزاری بهتر مراسم عروسی یاری می کند و باعث می شود در روز عروسی با فکری آرام و بدونه دقدقه و توجه به مسائل کم اهمیت ذهن شما درگیر حاشیه نشود. رعایت نکات زیر شما را در برگزاری هرچه بهتر مراسم یاری می کند:حداقل از یک هفته قبل از مراسم به سلامت خود اهمیت دهید، باید سعی کنید در روز عروسی بهتر و سر حال تر از هر زمان دیگر باشید، افراد مریض را ملاقات نکنید، دقت کنید با افردی که ممکن است سرما خوردگی یا هر مریضی دیگری داشته باشند روبوسی نکنید، قبل از مصرف مواد غذایی به آن ها دقت کنید و مراقب تغذیه خود باشید، مطمئن باشید در صورت بیمار شدن از عروسی خود هیچی نخواهید فهمید. عروس و داماد در روز های قبل از عروسی استرس و اضطراب زیادی دارند، برای اینکه کمی از استرس و فشار خود کم کنید زنگ تفریحی برای خود ایجاد کنید مثلا بعد از انجام یک سری از کارهای کار های مربوط به عروسی به سینمت و یا رستوران بروید و ذهن خود را کمی آزاد کنید.بهتر است عروس و داماد صبح روز عروسی از شربت یا قرص مولتی ویتامین استفاده کنند تا بتوانید در تمام روز سرحال و شاداب بمانند، زیرا روز طولانی را در پیش دارید و برای انجام تک تک کار ها بایید انرژی صرف کنید، بهت است مصرف مولتی ویتامین را از یک هفته قبل از عروسی شروع کنید زیرا کمک زیادی به آرامش اعصاب می کند.

 

ادامه مطلب

چگونه بهترين شركت را براي سئوي سايت خود انتخاب كنيم؟

 همانطور كه مي دانيد سئوي سايت نيازمند تخصص و از همه مهمتر تجربه است. شركت هاي زيادي در زمينه سئو فعاليت مي كنند و هر كدام در كار خود مدعي هستند. شايد سوال خيلي از شما عزيزان اين باشد كه چگونه بهترين شركت را براي سئوي سايت خود انتخاب كنيم؟ آيا وب سايت هر شركتي كه در رتبه نخست نتايج جست و جو وجود داشته باشد بهترين گزينه است؟ آيا هر شركت قديمي كه در اين حوزه كار مي كند بهترين است؟ آيا هر شركتي كه با تبليغات گسترده به صورت اينترنتي و سنتي قصد بيشتر ديده شدن را دارد مورد اطمينان است؟

در اين مقاله قصد دارم در مورد اينكه به چه شركت هايي اعتماد كنيم و سئوي سايت خود را به آن ها واگذار كنيم صحبت كنم. پس براي اينكه بدانيد چه شركتي را براي سئوي سايت خود انتخاب كنيد همراه آويناوب باشيد.

 

چگونه بهترين شركت را براي سئوي سايت خود انتخاب كنيم؟

همانطور كه در بالا اشاره كردم شركت هاي زيادي در اين زمينه فعاليت مي كنند و روز به روز با جست و جوي عبارت “سئوي سايت” سايت هاي زيادي در نتايج جست و جو ظاهر مي شوند. اما آيا واقعا سايت هايي كه در صفحه اول نتايج جست و جو قرار دارند بهترين سايت ها و شركت ها در زمينه سئو هستند؟ در ادامه مواردي را عنوان مي كنم كه براي انتخاب بهترين شركت در زمينه سئوي سايت به شما كمك بسزايي مي كند.

 

1.فقط به جست و جو اكتفا نكنيد

هر سايتي كه در رتبه اول نتايج جست و جو قرار دارد مورد اعتماد نيست. امروزه به لطف تبليغات گوگل سايت هاي زيادي رتبه اول در گوگل هستند. سايت هايي كه امروز راه اندازي مي شوند و فردا در رتبه اول گوگل هستند زياد اند. پس هيچ گاه نمي توان به نتايج جست و جو اكتفا كرد. اگر اين سايت ها ادعا مي كنند كه در سئو تخصص دارند پس چرا با تبليغات گوگلي اول هستند؟ چرا به صورت طبيعي اول نيستند؟

از طرفي سايت هاي زياد ديگري هم با روش سئوي كلاه سياه خود را به رتبه هاي بالا در نتايج جست و جو رسانده اند كه اين سايت ها هم اصلا مورد اعتماد نيستند و بعد از چند وقت در صفحه اول بودن دوباره با افت رتبه مواجه مي شوند.

شركت هاي زيادي در زمينه سئو فعاليت مي كنند كه شايد سايتشان در گوگل جايگاه خيلي خوبي نداشته باشد و اين هم تنها به خاطر مشتريان زيادشان است. شايد اينطور ترجيح مي دهند كه به سفارش مشتريان خود برسند تا اينكه سايت خودشان را به صفحه اول گوگل برسانند. خيلي از شركت ها را مي بينيم كه اينگونه هستند.

ادامه مطلب

آشنايي با مدل هاي كسب و كار اينترنتي

 اينترنت دنياي امروز را دگرگون كرده است و كسب و كار و تجارت نيز از اين قائده مستثني نيست. همه‌ي ما با فروشگاه‌هاي اينترنتي موفق و بزرگي كه به درآمدهايي ميلياردي دست يافته‌اند، آشنايي داريم و شايد خودمان هم بارها از آنها خريد كرده باشيم. امروزه مي‌توان با صرف هزينه‌اي نسبتا اندك، كسب و كاري را راه‌اندازي كرد و حتي بدون فروشگاه و محلي فيزيكي، به درآمد قابل توجهي دست يافت، ولي چه روش‌هايي براي تجارت آنلاين وجود دارد و براي انتخاب مدل هاي كسب و كار اينترنتي با چه گزينه‌هايي روبه‌رو هستيم؟ اين پرسشي است كه در ادامه به پاسخ آن مي‌پردازيم.

 

بياييد فرض كنيم شما بهترين مايع ماكاروني را طبخ مي‌كنيد و دوستان‌تان به شما مي‌گويند كه بايد از آن براي راه‌اندازي يك كسب و كار استفاده كنيد. در اين صورت، از چه مدل كسب و كاري استفاده خواهيد كرد؟ يكي از گزينه‌هاي موجود اين است كه بگوييد: «محصولي را توليد مي‌كنم و آن را مي‌فروشم.» ولي شما بايد وقت بگذاريد و بهترين مدل كسب و كاري را پيدا كنيد كه براي ايده‌ي جديدتان مناسب است و شانس موفقيت شما را به ميزان چشمگيري افزايش مي‌دهد.

مدل كسب و كار شما چيست؟

مدل هاي كسب و كار اينترنتي

مدل هاي كسب و كار اينترنتي اصلي موجود عبارت است از:

۱. فروش محصول؛

۲. فروش خدمات؛

۳. فروش محصول اطلاعاتي.

 

فروش محصول به صورت آنلاين

فروش محصول: احتمالا اين نخستين مدلي است كه به ذهن هر فرد مي‌رسد؛ براي اين كار بايد محصولي فيزيكي و قابل ارسال توليد كنيد و آن را به‌صورت آنلاين به فروش برسانيد. براي فروش محصول نيز مي‌توانيد از فروشگاه اينترنتي خودتان استفاده كنيد، آن را در يكي از سايت‌هاي حراج عرضه كنيد يا به‌عنوان فروشنده‌ي شخص ثالث، محصول خود را در بازاري آنلاين (مانند وب‌سايت آمازون كه محصولات فروشندگان مختلف را براي فروش عرضه مي‌كند)، به فروش برسانيد.

مزيت‌هاي فروش محصولات به‌صورت آنلاين

فروش آنلاين محصولات (در مقايسه با فروش آنها در مكاني فيزيكي)، مزيت‌هاي فراواني دارد. نخست اينكه مشتريان مي‌توانند محصولات شما را مشاهده و بررسي كنند، بدون اينكه مجبور باشند به فروشگاه شما بيايند (البته اگر فروشگاهي داشته باشيد). به علاوه مشتري‌ها مي‌توانند تمام گزينه‌هاي موجود مانند نظرات ساير مشتريان، فهرست مواد تشكيل‌دهنده و دستورالعمل‌ها يا كاربردهاي مربوطه را مشاهده كنند. ويدئو و عكس‌هايي از محصول شما در حين استفاده و بخش سؤالات متداول نيز به مشتريان اطلاعاتي مي‌دهد كه نمي‌توان در فروشگاه‌هاي آجري و فيزيكي به دست آورد.

اشكالات فروش محصولات به صورت آنلاين

شما بايد چيزي را توليد، آن را انبار و سپس ارسال كنيد. ممكن است كالاهاي فيزيكي خراب شوند و توليد، انبار كردن و ارسال آنها نيز كار وقت‌گيري است. پس از ارسال نيز مشكل كالاهاي مرجوعي پيش مي‌آيد. كنترل موجودي كالاهاي فيزيكي، چالش بزرگي است. اگر كالاي زيادي توليد كنيد و كالاهايتان خراب شود، ضرر مي‌كنيد. اگر خيلي كم توليد كنيد و موجودي‌تان تمام شود، فروش‌هاي بالقوه‌تان و شايد مشتري‌هاي خود را از دست بدهيد كه براي تأمين كالاي خود، به سراغ منبع مورد اطمينان‌تري مي‌روند.

مطالب پيشنهادي از سراسر وب

 

فروش خدمات به صورت آنلاين

مدل هاي كسب و كار اينترنتي - فروش خدمات به صورت آنلاين

فروش خدمات: خدمات را به خوبي مي‌توان به صورت آنلاين، خريد و فروش كرد. دو روش اصلي فروش اينترنتي خدمات عبارت است از:

۱. استفاده از وب‌سايت به‌عنوان ابزار فروش: در اين روش، كسب و كاري آفلاين، از وب‌سايت خود به‌عنوان ابزاري براي فروش خدماتي استفاده مي‌كند كه به‌صورت آفلاين ارائه مي‌شود. بسياري از كسب و كارهاي آفلاين، از اينترنت به‌عنوان ابزار فروش خدمات خود استفاده مي‌كنند. در اين حالت، وب‌سايت بيشتر شبيه بروشوري براي كسب و كار شما عمل مي‌كند. براي مثال، مي‌توانيد نجار، دندانپزشك يا وكيلي را از طريق وب‌سايت او بيابيد (و ارزيابي كنيد). اشتراك همه‌ي اين كسب و كارها اين است كه تمام خدمات آنها را به‌صورت فيزيكي و آفلاين دريافت مي‌كنيد.

۲. استفاده از وب‌سايت به‌عنوان ويترين: در اين روش، خدمات به صورت اينترنتي به فروش مي‌رسند و عرضه مي‌شوند. نمونه‌هايي از اين خدمات، شامل بازاريابي اينترنتي، خدمات مسافرتي و سرگرمي است. فروش و عرضه‌ي تمام اين موارد از طريق سِروِر فروشندگان انجام مي‌شود.

مزيت‌هاي فروش اينترنتي خدمات

جذب مشتري از طريق وب‌سايتي كه به خوبي طراحي و براي آن تبليغات شده، بسيار كم‌هزينه‌تر از استفاده از روش‌هاي سنتي و آفلاين است. در اين روش، مشتريان اطلاعات زيادي در مورد محصول شما دريافت مي‌كنند و مجبور نيستند براي بررسي گزينه‌هاي موجود به محل شما بيايند. هميشه وب‌سايت‌هايي كه به خوبي طراحي شده‌اند و داراي محتواي زيادي هستند، عملكرد بهتري از رقباي ضعيف‌تر دارند. صرف‌نظر از اينكه وب‌سايت شما بروشوري براي كسب و كارتان باشد يا ويتريني براي نمايش محصولات و خدمات شما، راه‌اندازي اين مدل كسب و كار، سريع‌تر و آسان‌تر از فروش محصولات و خدمات به صورت سنتي است.

اشكالات فروش اينترنتي خدمات

در اين مدل كسب و كار اينترنتي، سطح بالايي از رقابت وجود دارد، به‌ويژه براي كلمات كليدي خاص. براي مثال، اگر شما لوله‌كشي در تهران باشيد، به سختي مي‌توانيد در نتايج جست‌وجو براي كلمه‌ي كليدي «لوله‌كش تهران»، در رتبه‌ي بالايي قرار بگيريد، زيرا با جست‌وجوي اين كلمه‌ي كليدي در گوگل، بيش از صدها هزار نتيجه نمايش داده مي‌شود. به همين دليل، بايد به دنبال استفاده از طرح بازاريابي محتواي تهاجمي باشيد. از آنجا كه به‌طور كلي، فرصت ايجاد رابطه‌اي حضوري با مشتري را نمي‌يابيد، ايجاد وبلاگي جذاب همراه با نمايش ويدئو، نقش مهمي در اين مدل كسب و كار اينترنتي ايفا مي‌كند. نمونه‌هايي از فروشندگان خدمات اينترنتي شامل وب‌سايت‌هاي نمايش آنلاين ويدئو، ارائه‌ي خدمات ميزباني وب، بازاريابي ايميلي، فروش بليط هواپيما و ارائه‌دهندگان خدمات محلي آفلاين است.


مقاله مرتبط: ۵ توصيه اوليه براي پول درآوردن از فضاي آنلاين

فروش اطلاعات به صورت آنلاين

مدل هاي كسب و كار اينترنتي - فروش محصولات اطلاعاتي

فروش اطلاعات: معمولا طراحان مرتبط با سبك زندگي و بازاريابان اينترنتي، اين مدل كسب و كار را انتخاب مي‌كنند. به‌طور معمول، در زمان فروش محصولات يا خدمات، تنگنايي به وجود مي‌آيد؛ اغلب صاحبان كسب و كار، حداكثر تا ميزان محدودي فروش دارند و بدون ايجاد تغيير در كسب و كارشان (از طريق استخدام كاركنان بيشتر، خريد تجهيزات بيشتر و غيره) نمي‌توانند ميزان فروش خود را افزايش دهند، ولي در مورد محصولات اطلاعاتي، چنين محدوديتي وجود ندارد و تنها عامل محدودكننده‌ي ميزان فروش، ظرفيت سرور ميزبان وب شماست (يعني حجم اطلاعاتي كه مي‌توانيد در وب‌سايت خود نمايش بدهيد و تعداد كاربراني كه مي‌توانند از وب‌سايت شما بازديد كنند).

در اين روش، محصولات منحصرا به صورت الكترونيكي و خودكار عرضه مي‌شوند. پرداخت‌ها و صدور صورت‌حساب‌ها نيز به صورت خودكار و توسط سبد خريد و دروازه‌ي پرداخت انجام مي‌شود و محدوديتي در تعداد تراكنش‌هايي كه در طول شبانه‌روز پردازش مي‌شود، وجود ندارد.

فروش اطلاعات را مي‌توان به دو دسته تقسيم كرد:

۱. فروش اطلاعات قابل دانلود: رايج‌ترين محصول قابل دانلود، كتاب الكترونيك است و در قيمت‌هاي گوناگوني عرضه مي‌شود. ساير محصولات قابل دانلود، شامل فايل‌هاي صوتي (MP3)، ويدئويي (MP4) و متني است. معمولا در دوره‌هاي آموزشي كه قيمت‌هاي بالاتري دارند، تركيبي از فايل‌هاي پي‌دي‌اف و صوتي و ويدئويي ارائه مي‌شود.

۲. دريافت حق عضويت در وب‌سايت‌ها: برخي وب‌سايت‌ها، خدماتي شامل امكان دسترسي به روزنامه، مجله يا مقالات را ارائه مي‌دهند و برخي نيز وب‌سايت‌هايي كامل با فايل‌هاي ويدئويي و صوتي و انجمن‌هايي تعاملي هستند و براي استفاده از تمام خدمات آنها بايد در آن وب‌سايت‌ها عضو شويد. اين وب‌سايت‌ها معمولا به صورت ماهانه يا سالانه، مبلغي را به‌عنوان حق عضويت دريافت مي‌كنند. گاهي اين وب‌سايت‌ها به صورت خودكار، مقدار معيني مطلب و محتوا (مانند درس‌هايي از دوره‌اي آموزشي) را در طول دوره‌ي زماني معيني به هر يك از اعضاي جديد ارائه مي‌دهند. هدف از اين روشِ «قطره‌اي»، جلوگيري از غرق كردن مشتركان جديد با حجم زيادي از محتوا و وادار كردن آنها به پرداخت حق عضويت براي دوره‌ي زماني طولاني‌تري است.

مزيت‌هاي فروش اينترنتي اطلاعات

مدلي كه بسياري از فروشندگان اين خدمات آنلاين، براي ارائه‌ي اطلاعاتِ‌ مداوم از آن استفاده مي‌كنند، مدلي از صدور صورت‌حساب‌هاي دوره‌اي است. با صدور صورت‌حساب‌هاي ماهانه يا سالانه، براي دستيابي به موفقيت، به تعداد بسيار كمتري از مشتريان نياز خواهيد داشت. در اين مدل كسب و كار اينترنتي، پس از ايجاد محصول، براي تعمير و نگهداري سيستم به زمان بسيار اندكي نياز داريد. از آنجا كه اين مدل مقياس‌پذير است، به راحتي مي‌توانيد بدون مواجهه با دشواري‌هاي رايج در كسب و كارهاي فروش محصولات و خدمات به تعداد زيادي از خريداران خدمات ارائه دهيد.

اشكالات فروش اينترنتي اطلاعات

بيشتر فروشندگانِ اطلاعات در انتقال ارزش واقعي اطلاعاتي كه به فروش مي‌رسانند، با مشكل مواجه هستند؛ با وجود اطلاعات رايگان فراواني كه به صورت آنلاين در دسترس عموم قرار گرفته است، متقاعد كردن كاربران براي پرداخت بهاي اطلاعات و محتواي شما كار دشواري است. علاوه بر آن، به‌راحتي مي‌توان محتواي ديجيتالي را كپي و سرقت كرد؛ بنابراين بايد به دنبال راهي براي حفاظت از محتواي خود و جلوگيري از سرقت آن باشيد.


مقاله مرتبط: ۵ مهارت ضروري براي راه‌اندازي كسب و كار آنلاين

نكته‌اي در مورد فروش اينترنتي اطلاعات

مردم تمايلي ندارند براي اطلاعات قديمي پولي بپردازند. در بيشتر موارد، مطالبي كه ارا‌ئه مي‌دهيد بايد مشكلي جاري و حل‌نشده را حل كند؛ بنابراين هميشه به بهترين روش براي انجام كارها فكر كنيد. دانستن اينكه چگونه مي‌توان كاري دشوار يا گيج‌كننده را انجام داد، مبناي خوبي براي توليد محصولي اطلاعاتي است. هرگز تصور نكنيد مردم حاضرند براي اطلاعاتي كه شبيه مطلبي معمولي است، پولي بپردازند. مطلب شما بايد جامع و كامل باشد و مشكلي واقعي را حل كند.

آنچه هر كسب و كار اينترنتي به آن نياز دارد

صرف‌نظر از اينكه چه مدل كسب و كار اينترنتي انتخاب مي‌كنيد، به يك استراتژي محتوا نياز داريد. بدون داشتن محتوايي منسجم در وب‌سايت خود، هرگز نمي‌توانيد ترافيك موتورهاي جست‌وجو را به سايت خود جذب كنيد و مشتريان بالقوه نيز به اطلاعاتي كه براي انجام خريدي آگاهانه نياز دارند، دست نخواهند يافت و احتمالا هرگز خريدي از شما نخواهند كرد.

 

مدل كسب و كار اينترنتي انتخابي شما چيست؟

مدل هاي كسب و كار اينترنتي

بياييد به مثال دستور پخت مايع ماكاروني خوشمزه برگرديم. چه مدل كسب و كاري را براي عرضه‌ي آن انتخاب خواهيد كرد؟

فروش محصول: شما مي‌توانيد مايع ماكاروني خوشمزه‌ي خود را در حجم بالايي توليد، بسته‌بندي و انبار و به دوستداران ماكاروني در سراسر كشور ارسال كنيد. مي‌توانيد محصول خود را در اندازه‌ها (يك‌نفره، خانواده، مهماني)، مزه‌ها (با گوشت، ادويه‌دار، اُرگانيك) و سبك‌هاي گوناگون (فقط مايع ماكاروني، همراه با رشته‌هاي ماكاروني، همراه با مخلوط ادويه‌ي خشك) ارائه دهيد. شما بايد كارخانه‌اي راه‌اندازي كنيد يا توليد محصول خود را به كارخانه‌ي ديگري بسپاريد. در هر صورت، انجام اين كارها هزينه‌بر است و بايد به درگاه پرداخت اينترنتي، حمل‌كننده‌ي كالا، توليد، شكايات و مرجوعي كالا نيز فكر كنيد.

فروش خدمات: دستور پخت ويژه‌ي شما مي‌تواند در يك شركت تهيه‌ي غذاي ايتاليايي مورد استفاده قرار بگيرد يا مي‌توانيد با استفاده از وب‌سايتي كه به صورت بروشوري براي كسب و كار تهيه‌ي غذاي شما عمل مي‌كند، براي آن بازاريابي كنيد يا به رستوران‌ها، خدمات آموزش داخلي ارائه دهيد. شايد هم بتوانيد به افرادي كه قصد دارند پخت ماكاروني اصيل و خوشمزه را ياد بگيرند، آموزش‌هايي ارائه دهيد. راه‌اندازي چنين كسب و كاري، ساده‌تر و كم‌هزينه‌تر از توليد محصول فيزيكي و واقعي است و متمايز كردن آنچه ارائه مي‌دهيد از طريق فروش خدمات، آسان‌تر است.

فروش محصول اطلاعاتي: اين روش، ساده‌ترين (و بنابراين كم‌استرس‌ترين) گزينه است. مي‌توانيد كتاب الكترونيكي ساده‌اي بنويسيد و در آن، روش پخت و مواد تشكيل‌دهنده‌ي مايع ماكاروني خود را توضيح دهيد يا يك سايت عضويت آشپزي كامل راه‌اندازي و در آن از ويدئوها و انجمن‌هاي گفت‌وگوي اعضا استفاده كنيد و با افزايش تعداد اعضاي سايت، مطالب آموزشي موجود در آن را گسترش دهيد.

 

منبع : چطور

ادامه مطلب

چگونه از فهرست ايميل ماركتينگ براي افزايش فروش استفاده كنيم

 

  1. ستفاده از خبرنامه

يك خبرنامه ايميلي كه به طور منظم به مشتركان فهرست ايميل ماركتينگ ارسال مي كنيد، روش بسيار خوبي براي گرم نگه داشتن تنور فروش است. شما مي توانيد محتواي خبرنامه خود را از مطالب وبلاگ خودتان و يا حتي از ساير سايت هاي فعال در حوزه فعاليت تان انتخاب كنيد.

با ارسال منظم يك خبرنامه سودمند مي توانيد شهرت خود به عنوان يك متخصص مجرب در حوزه فعاليت تان را تثبيت كرده و رابطه خود با مشتركان تان را تقويت كنيد. از آنجايي كه به طور مرتب محتواي رايگان و باكيفيت ارسال مي كنيد، مشتركان شما به بازكردن و خواندن ايميل هاي شما عادت خواهند كرد و اين عادت، تاثير خود را در نرخ بازشدن و نرخ كليك ايميل هاي فروش-محور شما نشان خواهد داد.

 

  1. ارسال سلسله وار ايميل هاي سريالي

يك روش ديگر براي تعامل با فهرست مشتركان بازاريابي ايميلي، ارسال سلسه وار ايميل هاي سريالي يا قطره اي (يك مجموعه از ايميل هايي كه به صورت خودكار و بر طبق يك زمان بندي مشخص، پشت سر هم ارسال مي شوند) است.

به عنوان مثال، مي توانيد در يك صفحه از سايت خود (صفحه فرود) شركت در يك دوره رايگان ايميلي درباره موضوعي كه به حوزه فعاليت تان ارتباط دارد را به مخاطبان خود پيشنهاد كنيد. هر فردي كه در فهرست شما ثبت نام كند، به طور خودكار اين سلسله ايميل ها را به طور مرتب در طي چند ايميل و در طول چند روز، چند هفته يا ماه دريافت خواهد كرد.

مزيت اين مجموعه سلسله وار نسبت به خبرنامه اين است كه مجبور نمي شويد كه هربار محتواي جديدي را تهيه كنيد؛ محتواي مورد نظر را يكبار توليد مي كنيد، آن را قطعه بندي مي كنيد و با انجام تنظيمات لازم، آن محتوا بر طبق برنامه زمان بندي مورد نظر شما به شكل خودكار براي مشتركان جديدتان ارسال خواهد شد.

بهتر است كه دو صفحه فرود طراحي كنيد؛ يكي براي يك خبرنامه ايميلي و ديگري براي يك دوره رايگان. سپس مخاطبان خود را به هر دو هدايت كنيد و ببينيد كه كدام يك نرخ تبديل بيشتري دارد. مخاطبان شما متفاوت هستند، بنابراين هميشه بهتر است كه امتحان كنيد تا ببينيد كه چه چيزي براي شخص شما و كسب و كارتان موثرتر واقع مي شود.

از اين طريق هم مشابه با ارسال خبرنامه، ارزش آفريني مي كنيد و به علاوه، مرتباً و به درخواست مستقيم خود مشترك در معرض ديد او قرار مي گيريد.

 

  1. اطلاع رساني درباره پيشنهادهاي ويژه

يكي از روشهاي نسبتاً سنتي در ايميل ماركتينگ، اطلاع رساني به مشتركان درباره پيشنهادهاي ويژه اي است كه به خاطر تعطيلات يا ايام خاصي از سال ارائه مي كنيد. مثلاً مي توانيد فروش آخر سال، فروش تابستانه و فروش ويژه اي كه به خاطر تخليه انبار انجام مي دهيد را از طريق ايميل به اطلاع مشتركين ايميل ماركتينگ خود برسانيد. به علاوه، مي توانيد روزهاي خاصي مانند روز مادر را به آنها يادآوري كنيد، يا حتي يك ايميل تبريك سالروز تولد براي آنها ارسال كنيد كه حاوي يك كد تخفيف است.

 

  1. ارائه تخفيف هاي مخصوص مشتركان فهرست ايميل ماركتينگ

چه يك خبرنامه معمولي براي مشتركان خود ارسال مي كنيد، يا مجموعه اي از ايميل هاي سريالي، يا ايميل اطلاع رساني براي پيشنهادهاي ويژه، در هر صورت و در همه آنها مي توانيد يك كد تخفيف قرار بدهيد تا انگيزه خريد مشتركان شما تقويت شود.

امكان ايجاد كدهاي تخفيف منحصر به فرد براي تك تك مشتركان وجود دارد، اما بهتر است كه از يك كد تخفيف براي همه مشتركان استفاده كنيد و براي استفاده از آن محدوديت زماني تعيين كنيد. ضمناً روي اين محدوديت زماني در ايميل خود تاكيد كنيد.

اين پيشنهاد محدود دو مزيت دارد: اول اينكه مانع استفاده چندباره از كد تخفيف در آينده مي شود و دوم، يك حس اضطرار ايجاد مي كند كه مشتركان فهرست بازاريابي ايميلي شما را ترغيب مي كند تا به جاي صبر كردن، همين الآن دست به كار شوند و چيزي را خريداري كنند.

 

  1. اطلاع رساني درباره مسابقات و هدايايي كه از طريق رسانه هاي اجتماعي ارائه مي كنيد

شما مي توانيد از فهرست ايميل ماركتينگ خود براي تقويت حضورتان در رسانه هاي اجتماعي استفاده كنيد. مثلاً فرض كنيد كه به منظور جذب ترافيك به صفحه فرود سايت و افزايش مشتركان فهرست ايميل ماركتينگ تان روي تبليغات سرمايه گذاري كرده ايد، اما تعداد دنبال كنندگان شما در رسانه هاي اجتماعي به ميزان مطلوب نيست. براي افزايش دنبال كنندگان تان در رسانه هاي اجتماعي مي توانيد مسابقه، قرعه كشي يا پيشنهادات خاصي كه در رسانه هاي اجتماعي قرار مي دهيد را از طريق ايميل به اطلاع مشتركان فهرست بازاريابي ايميلي خود برسانيد.

اين استراتژي يك كانال ديگر را نيز براي افزايش تعامل مشتركان فهرست ايميل تان در اختيار آنها قرار مي دهد و نه تنها باعث مي شود كه آن مشتركين زودتر به قسمت هاي انتهايي قيف فروش برسند، بلكه اين امكان را نيز به وجود مي آورد كه آن پيشنهادات و مسابقات را به اطلاع دوستان و دنبال كنندگان خود هم برسانند و به عبارتي براي شما بازاريابي دهان به دهان (word of mouth) انجام بدهند. از اين طريق برند خود را در معرض ديد افراد بيشتري قرار مي دهيد و آنها را وارد قيف فروش خود مي كنيد.

آيا شما هم در كسب و كار خود از ايميل ماركتينگ استفاده مي كنيد؟ لطفاً ايده ها و نظرات خود درباره اين مطلب از مجموعه مطالب آموزش ايميل ماركتينگ را با ما در ميان بگذاريد.

منيع : گويا آي تي

ادامه مطلب

عناصر اصلي در بازاريابي اينترنتي

 با استفاده روز افزون تمامي مردم جهان از اينترنت جهت خريد و فروش، بازاريابي اينترنتي به يك صنعت پر درآمد تبديل شده است. طبق گزارش سازمان آمار امريكا در سال 2015 مبلغ 59.82 ميليارد دلار براي بازاريابي اينترنتي هزينه شده است كه اين مبلغ تا سال 2020 به 113.18 ميليارد دلار هم خواهد رسيد. اين ارقام ميزان اهميت بازاريابي اينترنتي را در كشوري كه خود به وجود آورنده اينترنت بوده است بيان مي كند. من در اين مقاله قصد داريم با نگاهي اجمالي، شما را با عناصر اصلي در بازاريابي اينترنتي آشنا كنم.

بازاريابي محتوا

بيش از 72% از بازارياب ها بيان مي كنند كه توليد محتوايي مرتبط با موضوعي كه آن را بازاريابي مي كنند يكي از بهترين تاكتيك هاي قابل استفاده در بازاريابي اينترنتي است. 63% از شركت هايي كه داراي فروش بالا هستند از وبلاگ هايي با محتوا هاي مرتبط استفاده مييكنند و 93% از تجارت هاي موفق در شبكه هاي اجتماعي بسيار فعال هستند.

اگر شما از محتوايي مرتبط و بسيار خوب براي وب سايت تجارت خود استفاده كنيد. كاربران بيشتري به سايت شما مرجعه مي كنند. از اجناس و خدمات شما بيشتر استفاده مي كنند و در نتيجه شما در دنياي مجازي معروف تر خواهيد شد. اگر شما براي وب سايتتان وبلاگي داريد، واقعا به محتوايي كه در آن مي گذاريد توجه كنيد.

بازاريابي اينترنتي

توليد محتواي تصويري:

” يك تصوير بيش از هزار لغت حرف مي زند” اين ضرب المثل انگليسي واقعا در بازاريابي اينترنتي درست است. استفاده كردن هرچه بهتر و بيشتر از عناصر غير متني مانند عكس، فيلم و صوت مي تواند مطالب شما را كاربر پسند كند. تحقيقات نشان مي دهد كه كاربران بيشتر مايل هستند فيلمي تبليغاتي راجع به كالايي ببينند تا يك صفحه راجع به آن بخوانند. اگر محتواي شما طوري تنظيم شده باشد كه عكس و فيلم بيشتري داشته باشدف شما در بازاريابي اينترنتي موفق تر خواهيد بود.

حتما بخوانيد  روش هاي كسب درآمد از وردپرس

بازاريابي از طريق شبكه هاي اجتماعي:

درصد بسياري بالايي از تصميماتي كه مردم راجع به خريد كالايي و يا استفاده از خدمتي مي گيرند از روي حرفي است كه دوستان و آشنايان شان زده اند. پس براي تاثير گزاري بر روي مشتريانتان بايد اول بر روي خانواده و دوستان آنان تاثير بگزاريد! و اين مهم تنها با فعاليت بسيار زياد شما در شبكه هاي اجتماعي امكان پذير است. بنا بر اطلاعات و آمار بدست آمده اينستاگرام رتبه اول در جذب مشتري و بعد از آن فيس بوك و تلگرام رتبه هاي بعدي را دارند. اگر مي خواهيد در تجارت خود فعال باشيد و از بازاريابي اينترنتي بهرمند شويد، حداقل در يكي شبكه هاي اجتماعي فعال باشيد.

بازاريابي اينترنتي و دستگاه هاي جديد:

بسياري از كاربران اينترنتي از موبايل،تبلت و يا لپ تاپ هاي خود استفاده مي كنند. شما بايد وب سايت خود را طوري طراحي كنيد كه در هر وسيله اي زيبا و كارآمد باشد. اين كار شما را قادر مي سازد تا بازاريابي خود را گسترش دهيد در غير اين صورت گروه بزرگي از مشتريان آينده خود را از دست خواهيد داد.

كلام آخر:

بازاريابي اينترنتي با سرعت زيادي در حال رشد است. اگر مي خواهيد جان دوباره اي به تجارت خود ببخشيد، حتما بايد فعاليت هاي اينترنتي خود را گسترش دهيد تا بتوانيد مشتريان زيادتري را به خود جذب كنيد. براي اينكه بتوانيد با رقباي خود در دنياي مجازي رقابت كنيد بايد يك تيم حرفه اي از بازاريابان و طراحان سايت را استخدام كرده تا قدم به قدم همراه شما باشند و تجارت شما را به بهترين صورت به مشتريان شما معرفي كنند.

منبع : آويناوب

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد