x تبلیغات
پروژه معماری

توليد و پرورش زالو

 توليد و پرورش زالو: توليد و پرورش زالو شغل سود آوري است كه است كه براي شروع كار نياز به سرمايه زيادي ندارد و در خانه نيز قابل انجام است و حتي پس از پرورش زالو در خانه مي توان با فروش زالو به مراكز پزشكي و زالودرماني سود خوبي بدست آورد. اما با اين وجود نيازمند به تخصص زيادي است كه اين تخصص با ديدن دوره آموزش پرورش زالو فراهم مي شود. البته شرايط پرورش زالو در خانه كمي متفاوت با كارگاه پرورش زالو است. براي پرورش زالو در منزل به تعدادي ظروف مخصوص نياز است. براي تهيه ظروف به هزينه ي بالايي نياز نيست كساني كه تجربه پرورش زالو در منزلرا دارند تقريبا هزينه آب و برق و ظروف مورد نياز را براي يك سال پنج ميليون تومان برآورد مي كنند كه در اين صورت بين ۱۵ تا ۱۷ ميليون تومان در سال سود حاصل مي شود. ، به‌عبارتي ماهانه حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد حاصل مي شود.

تخصص در توليد و پرورش زالو

از مهم ترين مسائل كه در توليد و پرورش زالو وجود دارد سركشي مداوم به زالوهاست. بايد هر چهار ساعت يكبار وضعيت زالوها بررسي شود. پرورش زالو درآمد بسيار خوبي دارد اما در عوض نيازمند تجربه و تخصص زياد است كه در اين مورد نيز افراد با گذراندن دوره آموزش پرورش زالو مي توانند به تخصص مورد نياز دست يابند. علاوه بر گذراندن دوره آموزش پرورش زالو بايد از مشاوران و متخصصان در اين زمينه نيز استفاده شود كه متخصصان و مشاوران شركت گيلان ليرو در اين راه آماده ارائه خدمت به مشتريان عزيز در زمينه پرورش زالو ، خريد زالو و همچنين فروش زالو هستند.

شرايط پرورش زالو

كساني كه مي خواهند توليد و پرورش زالو را در محيطي غير از منزل انجام دهند به فضايي برابر با ۲۰ متر مربع نياز دارند كه هزينه آن نيز تقريبا ۵ تا ۱۵ ميليون مي شود. در پرورش زالو در منزل نياز به گرفتن مجوز نيست اما براي پرورش زالو در سطح وسيع بايد از سازمان شيلات هر استان مجوز اخذ شود. مسئله اي كه در پرورش زالو بسيار حائز اهميت است خريد زالو است. خريد زالو بايد از مراكز معتبر انجام شود و از بهداشتي و غير سمي بودن آن خودداري كنند. شركت گيلان ليرو از معتبرترين شركت ها در پرورش زالو است كه با قيمت مناسب فروش زالو ، براي كساني كه قصد خريد زالو و پرورش زالو را دارند بسيار مطمئن است. چرا كه اين شركت توليد كننده بهترين نوع زالو است كه با توجه به مرغوب بودن محصولات خود هم اكنون در حال صادرات به كشورهاي ديگر است.

مراكز معتبر براي خريد زالو و فروش زالو

براي خريد زالو مي توانيد با مراجعه به سايت شركت تعاوني گيلان ليرو قيمت فروش زالو را مشاهده نموده و خريداري نماييد. نكته بسيار مهمي كه در پرورش زالو در منزل بايد به آن توجه داشت اين است كه در منزل امكان تكثير زالو وجود ندارد و تنها پرورش زالو مي تواند انجام شود و براي تكثير زالوها حتما بايد از مدل هاي صنعتي و نيمه صنعتي بهره برد. براي پرورش و تكثير زالو به تخصص نياز زيادي نياز است. شركت گيلان ليرو با برگزاري دوره هاي آموزش پرورش زالو راهنماي كساني است كه قصد پرورش زالو به صورت صنعتي و يا نيمه صنعتي را دارند. براي شركت در دوره هاي آموزش پرورش زالو شركت گيلان ليرو مي توان با مراجعه به سايت و ثبت نام در دوره هاي آموزش پرورش زالو شركت كرد. بازار فروش زالو از رونق بسياري برخوردار است. كساني كه پرورش زالو انجام مي دهند مي توانند براي فروش زالو به همان مراكزي كه لارو زالو را تهيه كرده اند بفروشند. همچنين مراكز بهداشتي و مطب پزشكاني كه به زالودرماني مي پردازند محل بسيار مناسبي براي فروش زالو با قيمت خوب است.

 

منبع : گيلان ليرو

ادامه مطلب

نكات قابل توجه در طراحي دكوراسيون اداري

  نكات قابل توجه در طراحي دكوراسيون اداري اينست كه اگر شما صاحب يك شركت هستيد يا در يك محيط اداري فعاليت مي كنيد احتمالا تا كنون براي شما به اثبات رسيده است كه فضاي كار و دكوراسيون داخلي يك دفتر اداري تاثير مستقيمي با افزايش كارايي كاركنان و رضايت شغلي آنان دارد. پژوهش هاي علمي ثابت كرده اند كه اين تنها يك احساس نيست بلكه از نظر علمي بسيار مهم است كه چيدمان دكوراسيون اداري يا دكوراسيون مغازه، نورپردازي محيط و كاربرد رنگها و نيز انتخاب مبلمان بايد بسيار حرفه اي و با رعايت دقيق استانداردها و اشراف به علم دكوراسيون داخلي و معماري صورت بگيرد.

همچنين تاثير ذهني و بصري كه از يك دكوراسيون اداري يا دكوراسيون مغازه خاص و حرفه اي بر مراجعان و كارفرمايان برجا مي ماند غير قابل چشم پوشي است. بنابراين اگر قصد داريد در محل كارتان تغييراتي ايجاد كنيد بهتر است به صورت اساسي و حرفه اي صورت گيرد تا هم وقت و هزينه شما مديريت شود و هم نتيجه ي كار بسيار رضايت بخش و مطلوب باشد.

دكوراسيون هاي بهينه براي محيط هاي اداري و كاري كوچك

نكات قابل توجه در طراحي دكوراسيون اداري عبارت است از مديريت فضا در دكوراسيون داخلي اداري از آن رو حائز اهميت است كه بهره وري به ميزان ارتباط كاركنان با يك ديگر در محل كار و تعامل آنها بستگي دارد، به همين دليل در محيط هاي كار كوچك براي آن كه بازدهي مطلوب و مناسب باشد لزوم طراحي داخلي اصولي غير قابل اجتناب است.

دكوراسيون هاي اداري باز

آزادي عمل براي كساني كه در محيط هاي اداري كوچك كار مي كند و همچنين دقت در اين مسئله كه هر يك از كساني كه در دفتر كار مشغول به انجام وظايف خود هستند در محيطي آرام و راحت  به فعاليت خود مي پردازند. اگر محيط كار شما كوچك باشد و فضاي محدودي براي قدم زدن وجود داشته باشد ممكن است منجر به آشفتگي محيط كار شود و مانع از انجام درست فعاليت ها شود. در طراحي محيط هاي كوچك كاري بايد فضاي كافي براي نشستن و راه رفتن به راحتي فراهم باشد، عموما طرح دفتر باز براي اين چنين محيط هاي كاري كوچك پيشنهاد مي شود.

حتما بخوانيد:  تركيب مبلمان براي نشيمن‌هاي كوچك در دكوراسيون داخلي

نمونه اي از دكوراسيون باز با تركيب بندي هاي روشن

 طراحي دكوراسيون اين اداره كوچك يا دكوراسيون مغازه با جدا سازي فضاي كاركنان و ايجاد يك فضاي خصوصي براي هر يك از افرادي كه در اين مجموعه مشغول كار هستند بسيار حرفه اي مي باشد. تركيب رنگ كرم تيره در كف پوش با رنگ روشني از چوب كه در  كار استفاده شده است و تلفيق اين رنگ ها با رنگ سفيد كه نشانه خلوص و سادگي است. ريز كاري هاي است كه طراح به آن توجه داشته است. ايجاد كيفيت در فضايي اندك در اين طراحي به خوبي نمايان است. استفاده از نور آباژور نيز فضايي دنج را فراهم كرده است.

تفكيك فضاي كاري و اداري با استفاده از پارتيشن هاي ثابت

در اين نمونه از  طراحي دكوراسيون اداري از پارتيشن ثابت براي تفكيك فضاي كاري اداري از ساير قسمت هاي موجود در يك محيط اداري استفاده شده است علت استاده از رنگ روشن در اين طراحي ايجاد حس آزادي بيشتر فردي و عدم درك حس خستگي است. آن چه كه بايد ديگر بار متذكر شد حفظ حريم شخصي هر يك از كاركنان در اين چنين شركت هايي است. جلوگيري از انتشار حس قرار گيري در يك محيط كوچك و بسته آدمي را دل مرده و كسل مي كند و از ايجاد حس خلاقيت او مي كاهد. بنابراين بايد تا حد امكان محيط را براي كاركنان دلنشين نمود تا انرژي لازم در اختيار فرد براي انجام فعاليت شغلي را داشته باشد. استفاده از تابلو درروبرو كاركنان نيز براي اين منظور است.

دكوراسيون اداري پارتيشن شده با كمد و قفسه هاي چوبي

در اين طرح از فضا به نحوي شايسته  استفاده شده است ايجاد فضايي باز با كمك رنگ سفيدكه نماد خلوص است سبب ايجاد حس مشاركت و همكاري در تعامل با يك ديگر را ايجاد مي كند. بدون ايجاد اخلال در كار يك ديگر به انجام كار هاي خود مي پردازند. وجود يك ميز نيز در كنار هر يك از قسمت ها به منظور استفاده جانبي از ديگر مزيت هاي اين طراحي به شمار مي آيد. پنجره هاي كه به سمت محيط زيباي بيرون ديد دارد نيز از ويژگي هاي اين اتاق كار براي كاركنان است كه اين طراحي جذاب به نظر مي رسد.

حتما بخوانيد:  دكوراسيون داخلي گلخانه

استفاده بهينه از فضا در دكوراسيون اداري

در اين طراحي از فضاي كه در اختيار كاركنان قرار گرفته است به بهترين نحو استفاده شده است. تعداد كاركنان در دفتر به صورت بهينه در اين فضا گنجانده شده اند. براي هر يك از كاركنان توانايي استفاده از يك فضاي شخصي به منظور راحتي فرد در نظر گرفته شده است. استفاده از چوب سبب القاي حس زندگي و سر زندگي به كاركنان مي شود و استفاده از نور طبيعي كه حس شادابي به محيط مي بخشد. استفاده از رنگ روشن كف پوش نيز براي ايجاد هارموني با رنگ تيره نيز استفاده است.

استفاده از رنگ هاي شاد و تاثير گذار در چيدمان فضاي دكوراسيون اداري

استفاده درست از فضا در اين محيط كوچك و دلباز وجايگزيني مناسب افراد در جايگاه خود وبه سمت نور طبيعي در ايجاد حس سرزندگي و نشاط و تحريك حس خلاقيت در كاركنان تاثير بسزايي دارد استفاده از رنگ سبز كه نشانه تازگي است و به محيط روح مي بخشد. رنگ سبز نيز به طور هوشمندانه اي بر افزايش ميزان تمركز و ثبات محيط انتخاب شده است. در هر قسمت به اين نكته توجه شده است كه فضاي كافي و لازم براي هر فرد وجود داشته باشد و افراد به راحتي بتوانند با همكاران خود به تعامل و مشاركت بپردازند.

تركيب بندي مدرن با رنگ نقره اي براي چيدمان دكوراسيون اداري كوچك

اين طراحي دكوراسيون اداري براي يك دفتر كوچك بسيار مناسب است هر قسمت در عين حال كه فضاي اندكي دارد اما به عنوان يك اتاق مستقل محسوب مي شود. رنگ نقره اي يا خاكستري روشن يك جايگزين براي رنگ سفيد كه در ايجاد حس اصالت و رسميت ميحط اداري كمك مي كند رنگ نقره اي از رنگ هاي پيچيده اي اما در عين حال قابل درك نيز است نقره اي نماد ثروت در تعاريف رنگي و نشانه ظرافت مي باشد. در هر قسمت تمامي آن چه كه براي يك فرد لازم است براي انجام فعاليت همچون فضاي مناسب و كافي و دنج فراهم است. و يك اتاق خصوصي براي انجام فعاليت ها شغلي است.

 

منبع : درسا البرز

ادامه مطلب

طراحي سايت در كرج

  سئو و بهينه سازي در كرج

آوينا وب به عنوان يك مركز تخصصي در زمينه افزايش ترافيك وب سايت , سئو سايت در كرج , سئو , افزايش رتبه كلمات در وب سايت گوگل و ساير موتورهاي جستجو مي تواند به شما كمك كند , اگر نياز به راهكارهاي سئو و بهينه سازي سايت داريد با ما تماس بگيريد . آوينا وب با سال ها فعاليت مستمر در زمينه طراحي سايت در كرج و بهينه سازي وب سايت هاي اينترنتي براي موتور هاي جستجو (سئو) با گروهي قدرتمند متشكل از كارشناسان وب درخدمت هم ميهنان عزيز است . آوينا وب با تجربه اي چندين ساله در مديريت وبسايت هاي مشتريانمان و اشكال مختلف خدمات سئو و خدمات وب ، با اعتماد به نفس ميگوييم كه ما مي توانيم يك تفاوت واقعي در وبسايت شما ايجاد كنيم.امروز با ما تماس بگيريد و بگذاريد تا قابليت هاي بالقوه ي وبسايتتان شكوفا شود.

 

ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ (Digital Marketing) به استفاده از رسانه‏هاي جديد دردنياي تجارت اطلاق ميشود كه اين بازاريابي ديجيتال بسيار به اينترنت وابسته مي باشد و نام ديجيتال ماركتينگ را به خود گرفته است. در واقع مي توان گفت به تمام فعاليتهايي كه به منظور تبليغ محصول، خدمات، برندها و بررسي رفتار مشتري در بستر اينترنت صورت ميگيرد ديجيتال ماركتينگ گفته مي شود. در واقع در ديجيتال ماركتينگ مشتريان بيشترين اهميت را دارند به همين منظور شركت ها با استفاده از ابزارهاي مختلف مانند  وب سايت، موبايل، شبكه هاي اجتماعي سعي در تحليل رفتار مشتري ميكنند تا تبليغات خود را در زمان مناسب و بر روي طيف وسيعي از كاربران منتشر نمايند تا در نتيجه بتوانند بهترين بازخورد را دريافت نمايند.

 
 
بازاريابي محتوايي

محتوا تمام آن چيزي است كه كاربران با آن در تعامل هستند؛ از اين رو بيشتر تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال، وابسته به محتوا و نيازمند بازاريابي محتوا هستند.

بازاريابي محتوايي يعني توليد و انتشار محتواي با ارزش براي جذب مخاطب و تبديل آن‌ها به مشتري. نوع محتوا (مقاله، عكس، ويدئو، اينفوگرافي و …) كاملاً به محصول يا خدمات شما بستگي دارد. به زبان ديگر، شما با توليد محتوا با كاربران ارتباط برقرار مي‌كنيد، آن‌ها در كنار آگاهي و علاقمندي، به شما اعتماد مي‌كنند و با شما وارد معامله مي‌شوند.

آويناوب با پياده‌سازي و معرفي سرويس‌هاي زير به شما پيشبرد بازاريابي محتوايي‌تان كمك مي‌كند.

 

طراحي سايت
 
 

براي تجارت خود نياز به وب سايت داريد؟

طراحي سايت شركتي، تخصص اصلي آويناوب در طراحي سايت است. وب سايت هاي شركتي بايد علاوه بر داشتن ظاهر گرافيكي و خلاقانه، داراي نظم و ترتيب خاصي باشند. در دنياي اقتصاد امروز، تبليغات موثر در بقاي يك شركت حرف اول را ميزند. در اين حالت داشتن يك وب سايت بسيار قوي و حرفه اي براي اطلاع رساني امري بسيار جدي است. شركت شما براي ادامه تجارت خود قطعاً نياز به حضور قوي و جدي در دنياي مجازي خواهد داشت. اين امر با طراحي سايت شما مي تواند شروع شود. در گذشته به اين شكل بوده كه طراحي سايت ساده در دنياي مجازي مي تواند حركت مفيدي در روند شركت داشته باشد، ولي در حال حاضر مديران آگاه مي دانند كه داشتن يك وب سايت ساده كمك چنداني به آنها نخواهد كرد. در حال حاضر داشتن يك وب سايت حرفه اي بهمراه تبليغات موثر مي تواند پاسخگوي بسيار از خدمات شما در شركت باشد. اگر ساده بنگريم، كوچكترين فايده اي كه وب سايت مي تواند داشته باشد، معرفي خدمات و محصولات آن است. طراحي سايت شركتي خود را توسط آويناوب بصورت حرفه اي و شكيل سفارش دهيد و پس از آن اهداف خود را بهاشتراك گذاشته تا آويناوب شما را در تجارتتان به موفقيت هاي بزرگي برساند. تجارتتان را گسترش دهيد تا همه شما را بشناسند.

 

به بهترين نحو ميزبان مخاطبان خود در اينترنت باشيد!

 

آويناوب تضمين درست ديده شدن شما در جايي كه بايد در آن قرار بگيريد را پس از طراحي سايت به شما مي دهد. ما با استفاده از تكنيك ها و استراتژي هاي زيبايي شناختي و كاربرپسند، به وب سايت شما فراتر از ديد معمولي، به عنوان اعتبار برند شما در دنياي ديجيتال نگريسته و قدرت جذب مخاطبانتان را در طراحي سايت تان بالا مي بريم. تيم آوينا، در تمام مراحل بعد از سفارش در كنار شما خواهد بود و از آن جهت كه تمام مراحل كدنويسي و قالبها توسط ما در طراحي سايت انجام شده است، تمام مراحل به صورت سفارشي شده تا جلب نظر نهايي مشتريانمان انجام خواهد شد. ما اعتقاد داريم محتواي خوب، شما را از رقبايتان متمايز مي سازد. ما ناگريز از پذيرش اين واقعيت هستيم كه مشتريان ديجيتالي شده اند و به هنگام انتخاب براي خريد معمولاً زمان زيادي را در اينترنت به مطالعه مي پردازند لذا همواره شركت هايي موفق ترند كه در اينترنت متمايز تر از رقبايشان هستند.

 
 

با آويناوب نسبت به رقبايتان يك قدم جلوتر باشيد

داشتن مزيت رقابتي تنها عاملي است كه شما را نسبت به رقبايتان ترجيح مي دهند. شما از طريق طراحي وب سايت منحصر به فرد خود مي توانيد كسب و كارتان را نسبت به رقبايتان متمايز كنيد.
آوينا وب تضمين مي كند كه طراحي وب سايت شما با توجه به استاندارهاي جهاني و به صورت كاملا منحصر به فرد شما را متمايز از رقابايتان جلوه دهد.
در آويناوب طراحي سايت شما مطابق با نيازهاي مخاطبانتان و به صورت كاملا كاربر پسند طراحي مي شود.
امروزه در عصر ديجيتال داشتن يك وب سايت خوب نياز اصلي هر كسب و كاري است. در واقع هر كسب و كاري بدون داشتن يك وب سايت حرفه اي نمي تواند حرفي براي گفتن در بين رقبايش داشته باشد. ما در تيم آوينا وب به شما قول مي دهيم وب سايتي بسازيم كه كسب و كارتان را متحول كند.

 

سئو در كرج

اگر شما ساكن استان البرز و شهر كرج هستيد و داراي كسب وكاري كه نيازمند ارتقا آن مي باشيد بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه خيلي از كاربران و يا مشتريان شما براي يافتن خدمات شما از طريق جستجو در گوگل اقدام مي نمايند . و آنها مي خواهند خدمات و محصولات خود را در شهر و استان خود بيابند در جستجوي خود آن را ذكر مي نمايند فرض كنيد شما دنبال شركت طراحي سايت در كرج و يا سئو در كرج هستيد مسلما چون مي خواهيد با شركت هاي كرج همكاري نماييد دبايد در جستجوي خود عبارت در كرج را ذكر نماييد تا گوگل با توجه به الگوريتم هاي خود شركت هايي را كه فعاليت آنها در زمينه سئو مي باشد و در كرج فعاليت مي نمايند را براي شما نمايش مي دهد . ولي اگر شما به جاي عبارت سئو در كرج ، عبارت سئو خالي را سرچ نماييد گوگل تمام شركت هايي كه در زمينه سئو سايت فعاليت مي نمايند را نمايش مي دهد حال فرقي نمي كند كه در كجاي ايران فعاليت مي نمايند . بنابراين ممكن است شما از نتيجه جستجو خرسند نباشيد . بنابراين براي اينكه شما بتوانيد مشتريان خود را به سمت سايت جذب نماييد و آنها را به فروش تبديل نماييد بايد به اين نكته توجه بفرماييد كه در چه كلمات كليدي بايد جايگاه كسب نماييد .

 

منبع : آويناوب

 
ادامه مطلب

سئو سايت در كرج

 

سئو در كرج

اگر شما ساكن استان البرز و شهر كرج هستيد و داراي كسب وكاري كه نيازمند ارتقا آن مي باشيد بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه خيلي از كاربران و يا مشتريان شما براي يافتن خدمات شما از طريق جستجو در گوگل اقدام مي نمايند . و آنها مي خواهند خدمات و محصولات خود را در شهر و استان خود بيابند در جستجوي خود آن را ذكر مي نمايند فرض كنيد شما دنبال شركت طراحي سايت در كرج و يا سئو در كرج هستيد مسلما چون مي خواهيد با شركت هاي كرج همكاري نماييد دبايد در جستجوي خود عبارت در كرج را ذكر نماييد تا گوگل با توجه به الگوريتم هاي خود شركت هايي را كه فعاليت آنها در زمينه سئو مي باشد و در كرج فعاليت مي نمايند را براي شما نمايش مي دهد . ولي اگر شما به جاي عبارت سئو در كرج ، عبارت سئو خالي را سرچ نماييد گوگل تمام شركت هايي كه در زمينه سئو سايت فعاليت مي نمايند را نمايش مي دهد حال فرقي نمي كند كه در كجاي ايران فعاليت مي نمايند . بنابراين ممكن است شما از نتيجه جستجو خرسند نباشيد . بنابراين براي اينكه شما بتوانيد مشتريان خود را به سمت سايت جذب نماييد و آنها را به فروش تبديل نماييد بايد به اين نكته توجه بفرماييد كه در چه كلمات كليدي بايد جايگاه كسب نماييد .

چرا سئو سايت در كرج؟

پيشنهاد بنده به شما اين است كه اگر در زمينه كاري خاصي فعاليت مي نماييد كه مي خواهيد در تمام ايران جايگاه كسب نماييد در ابتدا از كلمات راحتتر آغاز كنيد يعني چه؟فرض كنيد بنده مي خواهم در كلمه خدمات سئو جايگاه اول را كسب نمايم . چون كلمه خدمات سئو كلمه پر رقابت تري است و براي يك سايت نو پا مي تواند سخت باشد كه اين جايگاه را در زمان كم كسب نمايد بهتر است در فاز اول در كلمات هم خانواده و كم رقابت تر جايگاه كسب نمايد مانند خدمات سئو در كرج ، پس از كسب رتبه اول در اين كلمه ديگر راحتتر مي تواند در كلمه خدمات سئو جايگاه كسب نمايد .توصيه من به شما اين است كه در حوضه اي كه فعاليت مي نماييد حتما در كرج رتبه اول را كسب نماييد تا بتوانيد بازار كاري خود را در استان خود بدست آوريد و بر اعتبار و محبوبيت خود نيز بيافزاييد .

شركت هاي ارائه دهنده خدمات سئو در كرج

شركت هاي زيادي هستند كه در زمينه سئو در كرج فعاليت مي نمايند اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه سئو سايت فرآيندي حساس و تخصصي مي باشد برخلاف چيزي كه بعضي از شر كتها و سئو كاران به آن معتقد هستند . و سئو را كاري راحت و حتي گاهي بي ارزش تلقي مي كنند و همچنان آن را يك ليستي از فعاليت هاي تكراري در نظر مي گيرند ، در حالي كه سئو سايت امروزي چيزي فرا تر از اين فعاليت هاي تكراري مي باشد در واقع سئو سايت امروزه برگرفته از آناليز و بررسي دقيق مي باشد .

مشاور سئو در كرج

يكي ديگر از خدماتي كه يك سئو كار در كرج مي تواند به شما ارائه دهد مشاوره در زمينه سئو مي باشد . اگي مي خواهيد سئو سايت خود را به يك سئو كار واگذار كنيد ۲ راه پيش روي شما مي باشد

واگذار كردن پروژه سئو سايت به سئو كار . كه در اين روش ديگر شما در گير فعاليت هاي سئو سايت خود نخواهيد بود و شركت هاي سئو كار در كرج تمام فعاليت هاي لازم براي سئو سايت شما را انجام خواهند داد و شما را به جايگاه خواهند رساند در اين زمينه اصولا شما هزينه را پس از رسيدن به جايگاه پرداخت مي نماييد اما نكته قابل توجه در اين زمينه اين است كه اصولا شركت هاي سئو در كرج تضمين ماندگاري به شما نخواهند داد و يا تضمين را در قبال پرداخت هزينه به شما خواهند داد . مشكلي كه در اين زمينه وجود دارد وابستگي شما به شركت هاي سئو كار مي باشد و اينكه سئو يك فرايند مداوم مي باشد و اگر رها شود ممكن است جايگاه خود را از دست بدهيد .اما در مشاور سئو شرايط متفاوت مي باشد شما مي توانيد در سازمان و شركت خود فرآيند سئو را دنبال نماييد واز تجربيات يك سئو كار در محيط كار خود بهره مند شويد . كه اگر مي خواهيد در اين زمينه بيشتر آشنا شويد مشاور سئو را حتما مطالعه نماييد

منبع : آويناوب

ادامه مطلب

بررسي جنگ بازاريابي ميان نت برگ و تخفيفان

 جنگ بازاريابي كه ميان سايت هاي تخفيف گروهي نت برگ و تخفيفان آغاز شده است بحث داغي است كه اين روزها در تمام محفل هاي استارتاپي درباره اش صحبت مي شود. قضيه از اونجا شروع شد كه سايت نت برگ در يكي از صفحات آفر سايت خود به سايت تخفيفان به صورت مستقيم اشاره كرد و علنا آن را تخريب كرد. و ادامه ماجرا كه در اين مقاله مفصل درباره اش صحبت خواهم كرد.

خيلي از دوستان اين قضيه را له كردن سايت تخفيفان توسط نت برگ عنوان كردند. در اين مقاله قصد دارم درباره درگيري بين اين دو سايت پر طرفدار كه در زمينه تخفيف گروهي فعاليت مي كنند صحبت كنم.

 

جنگ بازاريابي چيست؟

قبل از اينكه به سراغ درگيري كه بين نت برگ و تخفيفان پيش آمده است برويم ببينيم جنگ بازاريابي چه مفهومي دارد؟ جنگ بازاريابي در واقع جنگي است كه در آن رقبا دشمن يكديگر هستند. در اين جنگ هر كسي پيروز است كه بتواند مشتري هاي بيشتري را جذب كند. رقبا در جنگ بازاريابي از هر روشي استفاده مي كنند تا پيروز ميدان شوند. از تبليغات گرفته تا سئوي كثيف و …

در جنگ بازاريابي هر كسي كه با بكارگيري استراتژي هاي خاص قصد دارد دشمنش را از ميدان در كند برنده مي شود.

هر كسي كه نگذارد پول توي جيب شما برود رقيب شما محسوب مي شود. ممكن است رقيب شما در رتبه اول گوگل باشد و به خاطر همين باعث شود مشتري هاي بالقوه شما را از آن خود كند!

همانطور كه گفتم در جنگ بازاريابي ممكن است از روش هايي براي پيروز شدن استفاده كنند كه شايد از نظر خيلي ها غير اخلاقي باشد! مثلا ممكن است به صورت كاملا مستقيم به رقيب مورد نظر اشاره شود. در اين صورت ممكن است علنا بگويند مثلا از فلان برند نخريد بياين از ما بخريد. يا مثلا فلان برند نمي تواند نياز شما را به خوبي رفع كند چون ما اول هستيم قطعا ما بهتر هستيم.

البته در بسياري از موارد اين حمله ها با سند و مدرك انجام مي شود. كه در ادامه مثال هايي از اين نوع تبليغات براي شما خواهم زد.

 

از چه روش هايي در جنگ بازاريابي استفاده مي شود؟

در جنگ بازاريابي معمولا از روش هاي زيادي استفاده مي شود. مثلا سئوي منفي براي رقيب، كه در اين روش ممكن است از طريق روش هاي سئوي منفي بخواهند رقيب خود را از نتايج گوگل به كلي حذف كنند.

يا تبليغاتي كه مستقيما مخاطبان و مشتريان رقيب را هدف مي گيرد. در اين روش ممكن است بانك ايميل رقيب را بدست آورند و سايت خود را به همراه پيشنهاد ويژه و رد نشدني به مخاطبان رقيب تحميل كنند.

همچنين از طريق تبليغات طوري عمل مي كنند كه بتوانند مشتريان و مخاطبان رقيب را قبل از ديده شدن آن ها از آن خود كنند. يكي از اين روش ها تبليغات گوگل است كه در ادامه درباره اين روش و درگيري ميان نت برگ و تخفيفان از اين طريق صحبت خواهم كرد.

در جنگ بازاريابي از هر روشي كه توسط آن بشه مخاطبان و در واقع مشتريان رقيب را مال خود كرد استفاده مي شود.

 

درگيري بين نت برگ و تخفيفان

همانطور كه گفتم اولين بار نت برگ در آفري در سايت خود مستقيما به تخفيفان حمله ور شد و همانطور كه در عكس زير مشاهده مي كنيد نت برگ از بزرگترين و بهترين بودن خود گفته است و اشاره اي هم به سايت تخفيفان كرده و گفته تا زماني كه ما هستيم نيازي به تخفيفان و ديگر سايت هاي تخفيف گروهي نداريد!

نت برگ

همانطور هم كه مي بينيد در آدرس اين صفحه اسم تخفيفان به صورت فارسي و انگليسي نوشته شده است.

اما اين درگيري با تبليغات گوگلي تخفيفان ادامه دار شد. همانطور كه در تصوير زير مي بينيد سايت تخفيفان هم با اقدامي جالب و هوشمندانه تبليغات گوگلي خود را به نحوي انجام داده كه با سرچ كلمه “نت برگ” سايت تخفيفان اولين سايت نمايش داده مي شود.

تخفيفان

البته اين جور تبليغات مسلما هزينه زيادي دارد. به خاطر اينكه در حالت معمولي تبليغات گوگلي طوري است كه تبليغات در پايين صفحه اول نمايش داده مي شود.

سايت نت برگ هم دقيقا همين كار را كرده است. زماني كه شما كلمه “تخفيفان” را در گوگل سرچ مي كنيد سايت نت برگ بالاتر از سايت تخفيفان و در جايگاه اول نمايش داده مي شود. البته سايت نت برگ در تبليغات گوگل خود از صفحه اي كه تخفيفان را در آن تخريب كرده است هم استفاده كرده كه آن صفحه تقريبا در رتبه سوم يا چهارم نتايج جست و جو قرار گرفته است.

البته كاري كه نت برگ كرده است بيشتر به خاطر سئو و تبليغات گوگل بوده است. چون در تبليغات گوگل كلمه اي كه قصد داريد با آن سايت شما نمايش داده شود بايد در سايت مورد نظر باشد. همينطور سايت تخفيفان هم اسمي از نت برگ در يكي از صفحات سايت خود برده است و دقيقا حرف هايي كه نت برگ درباره تخفيفان گفته بود را در آن صفحه تخفيفان بر عليه نت برگ گفته است.

پيشنهاد ويژه هميار وب : چرا سايت ديوار موفق است؟

اگر از ديد ديگري بخواهيم به كاري كه نت برگ كرده است نگاه كنيم بايد متوجه آن شويم كه حتما دليل خاصي داشته است كه نت برگ دقيقا همان صفحه اي كه به تخفيفان اشاره كرده است را در تبليغات گوگلي خود آورده است. مسلما دلايل خاصي داشته است. يكي از دلايلش اين است كه آن صفحه به شدت ديده مي شود و سايت نت برگ از همين فرصت هم براي ارائه آفر هاي ويژه خود در همان صفحه استفاده كرده است! آفر هايي كه در آن صفحه مشاهده مي كنيد ممكن است آفر هاي خيلي خاصي باشد.

همانطور كه در تصوير بالا هم ديديد كلمه trend در URL آن صفحه مشاهده مي شد. قطعا اين كارها دلايل خاصي دارد كه نت برگ از آن ها استفاده كرده است.

 

آيا اين روش تبليغاتي اخلاقي است؟

همانطور كه گفتم در جنگ بازاريابي هيچ چيزي جلو دار رقبا نيست! از هر روشي كه فكر مي كنند پيروزشان مي كند استفاده مي كنند. مسلما توي دعوا حلوا پخش نمي كنند. بعضي ها هم اين روش ها را قبول ندارد و اين كارها را اخلاقي نمي دانند كه از نظر من ربطي به اخلاق ندارد. همچنين از نظر قانوني هم اين نوع تبليغات مشكلي ندارد.

در كشورهاي ديگر اين روش از تبليغات و بازاريابي جا افتاده است و ميان برند هاي مطرح دنيا چنين درگيري هايي پيش مي آيد. البته همانطور گه گفتم اين مسائل امري طبيعي است و به هيچ وجه نميشه گفت درگيري! رقابت از هر نوعي ممكن است ميان رقباي كسب و كار ها باشد.

تصوير زير مربوط به يكي از تبليغات كمپاني نيسان براي جديدترين مدل ماشينش يعني GTR است. اين تبليغ بسيار خلاقانه و تاثير گذار بوده است. طوري كه مورد توجه بسياري از افراد قرار گرفته است.

تبليغ نيسان

در اين تبليغ، نيسان لوگوي ماشين جديدش را روي يك ساتور قرار داده است. از آن طرف لوگوي رقيب خودش يعني فراري را روي يك ظرف گوشت بسته بندي شده گذاشته است. زير لوگوي فراري نوشته شده است من اسب فراري را شقه شقه كردم. در واقع نيسان در اين تبليغ علنا گفته اسب فراري هيچ قدرتي در برابر محصول جديد من ندارد!

پس همانطور كه ملاحظه كرديد جنگ بازاريابي و در واقع تبليغات اين چنيني در همه جاي دنيا به ويژه ميان برند هاي معروف به چشم مي خورد. اين كه با سرو صداي زياد در كشور ما براي اولين بار ديده شده است خيلي جالب و عجيب بوده است.

 

نت برگ يا تخفيفان؟ كدام بهتر هستند؟

اين كه نت برگ بهتر است يا تخفيفان سوالي است كه نميشه به راحتي به آن پاسخ داد. به خاطر اين كه رقابت ميان آنها بسيار شديد است. از طرفي خيلي از دوستان اين دو سايت را مورد تحليل قرار داده اند و در ادامه در اين مورد صحبت مي كنم.

سايت تخفيفان با مديريت خانوم دانشور ادعا كرده كه اول است. يعني اينكه اول تخفيفان بوده و بعد نت برگ آمده. همين الان هم كه بخواهيد هويز دامين اين دو سايت را ببينيد متوجه مي شويد كه تخفيان اول بوجود آمده است با توجه به اينكه نت برگ هويز دامين خودش را قفل كرده است و نميشه فهميد دامين از چه سالي آنلاين شده است.

مسلما اگر نت برگ از اين قضيه ترسي نداشت هيچ وقت هويز دامين سايت خودش را قفل نمي كرد. البته با اين كار ممكن است به سئوي سايت خود هم لطمه اي وارد كند. با اين حال هر دو سايت اعلام كرده اند كه ما اول هستيم!

از طرفي زماني كه رتبه الكساي اين دو سايت را بررسي كنيد مي بينيد كه سايت نت برگ رتبه 62 ايران را از آن خود كرده است ولي سايت تخفيفان با اختلاف تقريبا دو برابري رتبه 112 ايران را در الكسا دارد. با اين حال ترافيك روزانه اين دو سايت خيلي از هم فاصله ندارد.

فكر نكنيد چون سايت نت برگ 2 برابر بيشتر از تخفيفان رتبه الكسا دارد ترافيك سايتش هم در روز دو برابر سايت تخفيفان است. نه به هيچ وجه! البته همانطور كه قبلا گفته بودم به هيچ وجه رتبه الكسا چيزي نيست كه بشود از طريق آن موفقيت يك سايت را تضمين كرد. شايد سايت نت برگ از طريق ترافيك مصنوعي يا تبليغات بي هدف توانسته است به اين جايگاه برسد.

 

 

در كل به هيچ وجه نمي توان گفت كدام يك بهتر از ديگري است. شايد فقط با برگذاري يك نظر سنجي فهميد كدام يك از آن ها بهتر هستند!

پيشنهاد ديگري از هميار وب : آيا در آينده آپارات جاي تلويزيون را خواهد گرفت؟

 

جمع بندي و سخن آخر

اين كه كي اول بوده يا كي رتبه الكساي بهتري دارد دليل بر خوب بودن آن نيست. در اين جنگ كسي برنده مي شود كه بتواند به مخاطبان خود  ثابت كند بهترين است. هر كدام كه بتوانند ديگري را از دور خارج كنند برنده اين جنگ هستند. حالا ممكن است از روش هاي اخلاقي و غير اخلاقي هم استفاده كنند.

به نظر مي رسد از اين به بعد آفر هاي بيشتر با درصد تخفيفات بيشتري را بايد از اين دو سايت ببينيم. به نظر من اين دو سايت بيشتر بايد روي آفر هاي ديگر استان هاي كشور كار كنند. همانطور كه در جريان هستيد بيشتر تمركز تا الان روي تهران بوده است و الان دوسالي است كه روي شهر هاي ديگر هم دارند مانور مي دهند.

به نظر من هر كسي كه بتواند از نقطه ضعف ديگري استفاده كند برنده است. اين نقطه ضعف مي تواند يك آفر خيلي خاص باشد. هر چه آفر هاي متنوع تر در موضوعات مختلف ارائه دهند مخاطبان بيشتري را مي توانند به سايت خود جذب كنند.

جالب است بدانيد بيش از 90 درصد كساني كه در نت برگ عضو هستند در تخفيفان هم عضويت دارند. پس از همين مورد ميشه فهميد رقابت بسيار بسيار شديد است.

اميدوارم از اين مقاله استفاده كافي را برده باشيد و بتوانيد از اين تكنيك هايي كه در اين مقاله مطرح شد در جنگ هاي بازاريابي احتمالي با رقباي خود استفاده كنيد.منبع : هميار وب

ادامه مطلب

استراتژي بازاريابي محتوا، راهنماي كامل بازاريابي محتوا

 سالها پيش، وقتي شروع به مطالعه درمورد بازاريابي آنلاين كردم متوجه شدم كه بيشترين چيزي كه كاربران ايراني به آن نياز دارند مطالب و راهنماهاي عملي است. چيزي كه بتواند آنها را دقيقا با روش كار و برنامه ريزي براي بازاريابي تجارتشان آشنا كند. كاربران همه ميدانند كه بازاريابي محتوا چيست، اما خيلي ها دقيقا نميدانند كه چگونه بايد بصورت اصولي براي بازاريابي محتوا برنامه ريزي كرد.

هركس مطالب وبلاگ من را دنبال كرده باشد، ميداند كه اولويت من به اشتراك گذاري كار و نقطه نظراتم با مخاطبانم است. چيزي پنهان بين من و مخاطبم وجود ندارد. برعكس اعتقاد دارم به اشتراك گذاري اطلاعات كامل نه تنها باعث كمتر شدن سود و درآمد من نميشود، بلكه ارتباط من با مخاطبم را بهتر ميكند و فرصتهايي براي 2 طرف بوجود ميآورد.

پلن و استراتژي محتوا كه امروز با شما به اشتراك خواهم گذاشت در واقع در منابع انگليسي موجود است، اما مشابه آن را من در وب فارسي نديده‌ام. از آنجايي كه بك لينك فله‌اي و سئو ديگر كارآيي گذشته را ندارند، كاربران نياز دارند تا با استراتژي‌هاي عملي بازاريابي اينترنتي آشنا شوند. جاي خالي مطالب عملي واقعا احساس ميشود.

اين راهنما داراي 2 قسمت است. يك قسمت فريمورك آماده استراتژي بازاريابي محتوا كه در آخر مقاله ميتوانيد آن را دانلود كنيد و يك قسمت هم ۀآموزش و نحوه استفاده از اين فريمورك.

پس اجازه دهيد كه شروع كنيم…

اگر يك استارت آپ هستيد، تجارت آنلاين داريد و يا حتي يك وبلاگ نويس هستيد حتما با بازاريابي محتوا آشنا هستيد. امروز ديگر ضرورت استفاده از محتوا براي جذب مشتريان بالقوه و ساخت برند براي همه آشكار هست. بارها اين مساله را ديده‌ايم كه كسانيكه حتي محتواي ارجينال هم توليد ميكنند به هدف خود نميرسند، محتواي آنها در موتورهاي جستجو رتبه نميگيرد و در شبكه هاي اجتماعي كسي آن را نميبيند. در واقع شعله ور نميشود و حركت نميكند! كسي آن را شير نميكند و كسي درمورد آن گفتگويي نميكند.

اينكه چرا اين اتفاق مي‌افتد و گاهي اوقات حتي محتواي ارجينال هم نتيجه مورد نظر را نميگيرد طبعا به فاكتورهاي زيادي بستگي دارد. اما اگر بخواهم مهمترين آنها را بگويم، نداشتن يك استراتژي براي بازاريابي اينترنتي و بازاريابي محتواست. حالا معني اين كلمات قلمبه سلمبه “استراتژي” و اينجور چيزها چي هست؟ در ادامه به ساده ترين روش ممكن براي شما توضيح خواهم داد.

ببينيد، بازاريابي محتوا و بازاريابي اينترنتي هم مثل تجارت است. همانطور كه براي داشتن يك كسب و كار موفق ما نياز به يك هدف گذاري و برنامه مدون داريم كه هم وظايف، كارها و زمان بندي ها مشخص باشند و هم آخر هر ماه روند پيشرفت و پسرفت و نقاط قوت و ضعف كسب و كارمان را بررسي كنيم و براي حل مشكلات اقدام كنيم، براي بازاريابي اينترنتي خودمان هم به برنامه نياز داريم. در واقع داشتن يك برنامه و استراتژي محتواي مكتوب به ما براي پاسخ دادن به اين سوالات كمك خواهد كرد:

  1. براي چه كسي ميخواهيم بنويسيم؟ مخاطب ما كيست؟ نياز و مشكلات آنها چيست و چگونه ميتوانيم به آنها كمك كنيم؟
  2. به چه هدفي ميخواهيم برسيم؟ اهداف تجاري ما چيست؟ فروش بيشتر؟ ساخت برند و…
  3. منابع و بودجه ما چقدر است؟ چه منابعي در اختيار داريم؟ چند نويسنده داريم؟
  4. بازاريابي محتوا چگونه ميتواند براي رسيدن به هدف تجاري به ما كمك كند؟
  5. رقباي ما چه كساني هستند؟
  6. تفاوت ما با بقيه رقبا چيست؟ در چه كاري مهارت بيشتري داريم و منحصر به فرد هستيم؟
  7. نقاط ضعف و قوًت ما كجاست؟ بايد به كدام سمت و سو حركت كنيم؟

در حقيقت ما با داشتن يك برنامه، روند پيشرفت كارها را بررسي ميكنيم و براي آينده دوباره برنامه ريزي ميكنيم. در طول زمان كسب و كارمان را بهتر و بهينه تر ميكنيم. كارهايي كه بيشترين بازده و جواب را ميدهند شناسايي ميكنيم و كارهاي بدون بازده را از برنامه خود حذف ميكنيم.

بازاريابي محتوا و استراتژي بازاريابي محتوا

بازاريابي محتوا استراتژي توليد و انتشار محتوا است، محتوايي كه باعث افزايش اعتبار و ميزان اعتماد مشتريان به شما ميشود. راهي است براي ارتباط موثر و دوطرفه با مخاطب و ساخت گروهي وفادار از مخاطبان، مخاطباني كه اسم و برند شما را به گوش همه ميرسانند.

تفاوت بين “بازاريابي محتوا” و “استراتژي بازاريابي محتوا” از اسمش مشخص است. بازاريابي محتوا به خود عمل توليد محتوا به منظور بازاريابي و جذب مشتري گفته ميشود. امٌا استراتژي بازاريابي محتوا، پلن و برنامه مكتوب براي توليد محتواي هدفمند و همچنين تحليل بازدهي و بهينه سازي روند بازاريابي محتواست.

مساله را ساده ببينيد. شما تقريبا در زندگي براي اينكه بتوانيد هر كاري را با بهترين بازدهي انجام دهيد نياز داريد براي آن كار برنامه‌‎ريزي كنيد. اين موضوع خواه تجارت شما باشد، خواه شخصيت شخصي شما باشد، روابط احساسي شما باشد يا وزن كم كردن و داشتن بدني سالم و غيره…

با هدف گذاري و برنامه‌ريزي براي مديريت زمان، ميتوانيد به نتايج دلخواه خود برسيد. دقيقا تجارت و بازاريابي هم به همين صورت عمل ميكند. شما اهداف و برنامه هاي خود را مكتوب ميكنيد و نتايجِ به دست آمده را هربار بررسي و تحليل ميكنيد. اينقدر اينكار را تكرار ميكنيد تا به هدف خود برسيد.

 

پلن استراتژي بازاريابي محتوا و روش استفاده

فريم ورك استراتژي محتوا كه براي شما تهيه كرده‌ام يك مدل كامل است. در برخي شرايط شايد شما نياز به استفاده و پر كردنِ تك تك فيلدهاي آن را نداشته باشيد. در ادامه‌ مهم‌ترين قسمتهايِ پلن را همراه با آموزش براي شما خواهم گفت.

پلن را ميتوانيد توسط نرم افزار Microsoft Excel ويا docs.google.com اجرا كنيد. وقتي پلن را اجرا كنيد، اولين صفحه‌اي كه باز خواهد شد، صفحه‌ي برنامه استراتژيك است.

صفحه اول – برنامه استراتژيك

اين صفحه، صفحه اصلي پلن استراتژي محتواست. كه شامل هدف گذاري، چگونگي استفاده از محتوا براي بازاريابي اينترنتي، تحليل رقبا و غيره… ميباشد.

برنامه استراتژيك بازاريابي محتوا

از اهداف تجاري شروع كنيم. كمي صفحه را پايين بكشيد تا اهداف تجاري را ببينيد.

اهداف تجاري بازاريابي محتوا

مرحله اول – اهداف تجاري:

در برنامه‌ريزي، اولين و مهمترين چيز هدف گذاريست. بايد تصميم بگيريد چه چيزي ميخواهيد به دست بياوريد، قبل از اينكه تصميم بگيريد چگونه ميخواهيد آن را به دست بياوريد. پس در استراتژي بازاريابي محتوا ما با اهداف تجاري شروع خواهيم كرد. من بصورت گام به گام براي شما توضيح خواهم داد تا راحت تر مطلب را درك كنيد. در حاليكه برخي از اهداف ممكن است واضح و روشن باشند، برخي ديگر را شايد لازم باشد فعلا هدس بزنيد. در بازاريابي، گاهي لازم است هدسيات و ايده هاي خود را تست كنيد تا ببينيد كداميك بازدهي بهتري خواهند داشت.

توصيه ميكنم هدف گذاري و برنامه ريزي خود را انجام دهيد و حدود 3 تا 6 ماه آن را تست كنيد. سپس نتايج خود را بررسي و بهينه سازي كنيد. به اين ترتيب زمان لازم براي بررسي و تست كردن ايده هاي خود را خواهيد داشت.

تصميم بگيريد چگونه ميخواهيد از بازاريابي محتوا براي رشد تجارت خود استفاده كنيد.

اهداف تجاري > اهداف كسب و كار:

يك هدف كلي براي استراتژي محتواي خود در نظر بگيريد و آن را در قسمت “اهداف كسب و كار”بنويسيد؛ احتمالا هدف شما يكي از اهداف زير خواهد بود، پس يكي يا چندتا از آنها را انتخاب كنيد:

  • جذب ليد و مشتريان بالقوه براي ايجاد ارتباط‌هاي بعدي و تبديل آنها به مشتري.
  • فروش محصولات. كمك به تيم فروش براي فروش سريعتر محصولات.
  • بازاريابي. ايجاد علاقه به محصولات يا خدمات.
  • توسعه ويا تغيير افكار عمومي درباره برند يا محصولات شما.
  • ساخت گروه طرفداران براي تعامل با برند شما در شبكه‌ها و مكانهاي اجتماعي
  • خدمات پس از فروش. كمك بو رفع مشكل مشتريان براي استفاده كامل از محصولات شما
  • رهبري افكار. توسعه نام، اعتبار و تاثير گذاري بر صنعت كاري.

اهداف خود را بصورت واضح و دقيق بنويسيد

  1. در قسمت اهداف كسب و كار هدف اصلي خود را انتخاب كنيد و چندين هدف زيرمجموعه نيز بنويسيد.
  2. در فيلد تاثير بر كسب و كار، مشخص كنيد كه چرا ميخواهيد به آن هدف برسيد. جواب شما راهي مشخص براي رشد تجارتتان را مشخص ميكند و اينكه چرا و با چه انگيزه‌اي ميخواهيد اين كار را انجام دهيدو چه تاثيري بر تجارت شما خواهد داشت.
  3. در فيلد معيارها، هر راهي كه بتوانيد با آن وضعيت فعلي تجارت، ميزان فروش محصولات، ميزان بازديد از وبسايت شما و هر آماري كه وضعيت فعلي شما را مشخص كند را بنويسيد. ممكن است براي اينكار از يك نرم افزار تحليلگر مثل گوگل كمك بگيريد يا نرم افزار ارتباط با مشتري يا هر چيز ديگري.
  4. در ادامه و فيلدهاي بعدي شما نتايج بدست آمده را هر 3 ماه يكبار با نتيجه فعلي بررسي خواهيد كرد و خواهيد فهميد تلاش ها و استراتژي بازاريابي محتواي شما چگونه و چه تاثيري بر تجارتتان گذاشته.

مرحله دوم – استراتژي محتوا و مخاطبان هدف شما

قسمت استراتژي محتوا

كمي بالاتر از قسمت اهداف تجاري، قسمت استراتژي محتوا وجود دارد. تصميم بگيريد كه چگونه ميخواهيد از بازاريابي محتوا براي رسيدن به اهداف تجاري خود استفاده كنيد. چند شكل گرافيكي براي شما تهيه كرده‌ام كه روش هاي اصلي را پوشش ميدهند، اگر شما روش متفاوتي براي سايت خود داريد، آن را بنويسيد.

قسمت ترافيك مستقيم: جذب ترافيك از شبكه‌هاي اجتماعي و موتورهاي جستجو به وبلاگ – سپس از وبلاگ به صفحات فرود (توسط Call To Actionها).

ترافيك مستقيم

قسمت پيام‌هاي يكپارچه: جذب ترافيك از طريق شبكه‌هاي اجتماعي و وبلاگ براي عضويت در وبسايت شما.

عضويت

قسمت تمركز بر فروش: جذب ترافيك از طريق شبكه‌هاي اجتماعي و وبلاگ، ويدئو و پادكست ها به صفحات فروش محصولات.

 تمركز بر فروش

قسمت پيام اصلي

در سمت راستِ استراتژي محتوا قسمت پيام اصلي وجود دارد. در اين قسمت مخاطب هدف خود را انتخاب ميكنيد و دقيقا مشخص خواهيد كرد كه محتوا، خدمات يا محصولات شما چگونه به مشتريان كمك ميكند و مشكلاتشان را برطرف ميسازد.

قسمت مخاطبها: در خصوص نحوه پژوهش و انتخاب مخاطبان هدف مقالات بسياري نوشته شده. بصورت خلاصه بگويم كه هرچه مخاطبان و مشتريان خود را دقيق تر و بهتر بررسي كنيد، بهتر نتيجه خواهيد گرفت. در اين فيلد مخاطبان هدف خود را بنويسيد.

مخاطبها

مثال براي پر كردن فيلد مخاطب هدف

شرح ماموريت: محتوا و محصولات شما چه ارزشي به زندگي مخاطبانتان اضافه خواهد كرد؟ مخاطب با خواندن محتوا و استفاده از محصول شما چه تغييري در زندگي‌اش ايجاد خواهد شد؟ در اين قسمت بنويسيد. (هر چه اين قسمت ها را دقيق تر و صادقانه تر پر كنيد، برند بهتري خواهيد ساخت)

شرح ماموريت

مثال پر كردن فيلد شرح ماموريت

پيام يا سوال اصلي: مشتري با خواندن محتوا و استفاده از محصول شما چه سودي خواهد كرد؟ بنويسيد. همچنين چندين پيام ثانويه نيز براي خود در نظر بگيريد.

پيام اصلي

مثال – پيام اصلي

مرحله سوم – تحليل رقبا

در اين قسمت شما اسامي رقباي اصلي خود را خواهيد نوشت و يكبار ديگر كار آنها را تحليل خواهيد كرد. وبسايتشان چيست؟ چه ميكنند؟ روي چه موضوعاتي كار ميكنند؟ چه مينويسند؟ هر چند مدت يكبار؟  فاصله ما با آنها چقدر است؟ وغيره…

مرحله چهارم – عامل تفاوت

در بازارهاي پر جمعيت و رقابتي، كسب و كارهاي كوچك، براي اينكه بتوانند در صحنه رقابت باقي بمانند و اسمي براي خود دست و پا كنند، بايد متفاوت باشند و بصورت ويژه روي تفاوت خود تمركز كنند. اين يكي از مهمترين ويژگيهايي است كه يك كسب و كار نوپا بايد براي ساخت برند در يك بازار رقابتي از آن استفاده كند.

منظور از عامل تفاوت چيز خيلي خاص يا پيچيده‌اي هم نيست. بعنوان مثال فرض كنيد در حوزه كاري شما 3 شركت بسيار بزرگ با خدمات گسترده وجود دارد. اما شما پي ميبريد كه هيچكدام از آنها روي ارائه فقط يك سرويس خاص تمركز ندارد و به دليل بزرگي شركتشان وقت كافي با مشتريان نميگذارند.

شما ميتوانيد فقط روي يك خدمات ويژه بصورت حرفه‌اي و كامل تمركز كنيد و عامل تفاوت خود را گذراندن وقت بيشتر با مشتري و آموزش و ارتباط بهتر با آنها قرار دهيد.

عامل تفاوت

مثال – عامل تفاوت

مرحله پنجم – كانال بازاريابي

بالاي صفحه، قسمت كانال هاي بازاريابي قرار دارد. در اين قسمت مشخص خواهيد كرد كه چه نوع محتوايي را توسط چه كانالي ميخواهيد منتشر كنيد. مقالات را از طريق وبلاگ تان. ويدئوهايتان را از طريق سايت يوتيوب. محتواي روزانه يا مخصوص شبكه‌هاي اجتماعي را از طريف فيسبوك يا گوگل+ و غيره…

براي هر قسمت، توضيحات كامل و هدف مشخص كنيد. ميخواهيد مردم از شبكه‌هاي اجتماعي به وبلاگ شما بيايند؟ يا در يوتيوب آمار بازديد ويدئوهاي شما بالا برود؟ در فيسبوك لايك بيشتري داشته باشيد و غيره… همه را بنويسيد.

كانال بازاريابي

مثال – كانال بازاريابي

با پر كردن اين قسمت ها، شما صفحه اول پلن استراتژي بازاريابي محتواي خود را پر كرده‌ايد.

صفحه دوم – ايده‌ها (جمع آوري و نوشتن ايده‌هاي جديد براي توليد محتوا بصورت مستمر)

اگر وبلاگ نويس هستيد يا حتي سعي بر نوشتن كرده باشيد احتمالا مهمترين مساله براي شما اين است كه چه بنويسيد؟ مقاله‌ي بعدي شما در چه مورد باشد؟

خوب، بايد بدانيم كه كار يك نويسنده تنها نوشتن نيست. نويسنده بايد در طول روز ايده پردازي كند و بصورت مرتب ايده‌هاي خود را در دفترچه يادداشت خود بنويسد. تا در صورت لزوم از اين ايده ها براي مقالات خود استفاده كند. در مقاله فوايد وبلاگ نويسي در خصوص اين موضوع بيشتر توضيح داده ام.

در پلن استراتژي محتوا، قسمت ايده‌ها را به همين موضوع اختصاص داده‌ام. ايده‌هاي اصلي خود را در اين قسمت درج كنيد. مهم نيست كه حتما تمام جزئيات را وارد كنيد؛ در طول زمان آنها را ويرايش و اضافه خواهيد كرد.

ايده

عكس صفحه‌ي ايده ها

نكته: براي اينكه بتوانيد ايده‌هاي بهتري براي مقالات خود داشته باشيد، 2 روش را توصيه ميكنم كه به شخصه از آنها استفاده ميكنم و ثابت شده هستند. يكي اينكه به دنياي اطراف خود توجه كنيد و بخوانيد. آگهي ها، روزنامه ها، صحبتهاي ديگران را بخوانيد؛ اگر به دنياي اطراف خود توجه كنيد ايده‌هاي زيادي به دست خواهيد آورد. لازم نيست اين ايده ها حتما به كار شما مرتبط باشند، گاهي اوقات ايده هاي نامرتبط را ميتوانيد به خوبي به كارتان ارتباط دهيد.

راه ديگر مطالعه و بالا بردن دانش است. هرچه بيشتر مطالعه كنيد و آگاهي خود را بالاتر ببريد، فكر شما بازتر خواهد شد و ايده هاي بيشتري براي نوشتن خواهيد گرفت.

صفحه سوم – برنامه سرمقاله

برنامه سرمقاله، قسمتي است كه شما و تيم نويسندگان، باهم برنامه توليد محتواي خود را بررسي ميكنيد و تصميم ميگيريد. با نگاه به عكس متوجه خواهيد شد چگونه بايد از اين قسمت استفاده كنيد. زمانيكه استراتژي و اهداف خود را كامل كرديد، نوبت به تصميم گيري در خصوص اين است كه چه محتوايي نياز است چاپ شود، در چه تاريخي و به چه هدفي بايد چاپ شود.

سرمقاله

صفحه برنامه سرمقاله

اگر يك شركت و يك تيم توليد محتوا داريد، سردبير بخش توليد محتوا به همراه نويسندگان ميتوانند اين قسمت را تنظيم كنند. و يا حتي خود شما به تنهايي ميتوانيد اين كار را انجام دهيد.  هدف اين است كه از ميان كلمات كليدي انتخابي خود، ايده هاي خود و بررسي روند بازاريابي خود محتواي مورد نياز را انتخاب كنيد و اهداف و محتواي مورد نياز براي برنامه هفتگي و ماهيانه بازاريابي محتواي خود را مشخص نمائيد.

صفحه چهارم – برنامه زماني بازاريابي

بعد از اينكه اهداف و برنامه‌هاي خود را بصورت كامل مشخص كرديد، نوبت اين است كه بصورت دقيق مشخص كنيد كه چه محتوايي، در چه روزي و توسط چه كسي بايد نوشته شود. برنامه زماني بازاريابي دقيقا به همين منظور تشكيل شده. در اين قسمت ميتوانيد برنامه يك ماه محتواي خود را تنظيم كنيد و تيم توليد محتواي خود را از اين برنامه مطلع نمائيد.

ميتوانيد براي هر نويسنده، يك رنگ خاص مشخص كنيد و فيلدها را بصورت رنگ بندي قرار دهيد، تا هر كسي بداند چه محتوايي را بايد تهيه كند.

 برنامه زماني بازاريابي

صفحه برنامه زماني بازاريابي

صفحه پنجم – تحليل سوالات و مشكلات

هر نوع تجارتي داشته باشيد، هدف اصلي شما بايد رضايت مشتريان و رفع مشكلات آنها باشد. اينكار هم به شما براي ايجاد يك گروه مشتريان وفادار كمك ميكند و هم باعث ميشود نقاط ضعف خود را بهتر بشناسيد و براي بهتر كردن آنها برنامه ريزي كنيد.

در بازاريابي محتوا، علاوه بر اين 2 فايده، سوالات و مشكلات مشتريان به شما براي گرفتن ايده هاي جديد براي توليد محتوا نيز كمك ميكند. كار با اين صفحه بسيار راحت و واضح است و نياز به توضيحات اضافه ندارد، كافيست نگاهي به آن بيندازيد تا همه چيز را متوجه شويد.

حالا ديگر نوبت شماست. نوبت اين است كه دست به كار شويد و از همين الان استراتژي بازاريابي محتواي خود را تهييه كنيد و شروع به توليد محتوا و جذب مشتري كنيد. به اميد خدا و موفقيت شما در تجارتتان.


 

دانلود فريمورك استراتژي بازاريابي محتوا

بعد از دانلود فريمورك آماده و رايگان استراتژي بازاريابي محتوا، لطفا اين مقاله را در شبكه هاي اجتماعي با دوستانتان به اشتراك بگذاريد و از ما نيز حمايت كنيد.

متشكريم! شما ميتوانيد فريمورك بازاريابي محتوا را از اين صفحه دانلود كنيد.

 

ادامه مطلب

مدل های تبلیغات در بازاریابی اینترنتی

 ‌امروزه ‌نباید ‌بازاریابی ‌را ‌به ‌مفهوم ‌قدیمی ‌آن ‌یعنی ‌فروش ‌- ‌معرفی ‌محصول ‌و ‌فروش ‌- ‌در ‌نظر ‌آورد، ‌بلکه ‌باید ‌به ‌مفهوم ‌نوین ‌آن ‌یعنی ‌برآوردن ‌نیازهای ‌مشتری، ‌توجه ‌کرد. ‌اگر ‌بازاریاب ‌بتواند ‌نیازهای ‌مشتری ‌را ‌درک ‌کند، ‌محصولاتی ‌را ‌تولید ‌و ‌به ‌بازار ‌مصرف ‌ارایه ‌نماید ‌که ‌از ‌بالاترین ‌ارزش ‌برخوردار ‌باشند ‌و ‌قیمت ‌گذاری، ‌توزیع، ‌ترویج ‌و ‌تبلیغ ‌را ‌به ‌روشی ‌کارساز ‌انجام ‌دهد، ‌به ‌طور ‌حتم ‌محصولات ‌به ‌راحتی ‌به ‌فروش ‌خواهند ‌رفت.

در بازاریابی اینترنتی روش ها و مدل های مختلفی برای انجام تبلیغات مورداستفاده قرارگرفته است. که در این جا به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم

1 - پست الكترونیك:

استفاده از پست الكترونیك دارای تاریخچه طولانی تری است. تبلیغات در بازاریابی اینترنتی  از طریق بنرها، خرده سایت ها و موتورهای جستجو تكنیك هایی هستند كه تنها در محیط وب عملی هستند اما پست الكترونیك زیرمجموعه فناوری های اینترنتی بوده و ســــال ها قبل از وب مورداستفاده قرار می گرفته است (البته باید متذكر شد كه بعداز اختراع وب، فرستادن پست الكترونیك از طریق آن نیـــز طراحی گردید).با این حال، به كارگیری پست الكترونیك برای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر و با افزایش تعداد كاربران اینترنت موردتوجه قرار گرفته است.

2 - خرده سایت ها:

خرده سایت ها عبارتند از پنجره های كوچكی (كوچك تر از اندازه معمولی پنجره مرورگر) كه هنگام جستجوی فرد در اینترنت ناگهان بر روی صفحه نمایش گر ظاهر شده و حاوی نوشته ها و تصاویر تبلیغاتی هستنــد. این نوع از تبلیغات در بازاریابی اینترنتی به پنجره هـای جهنده نیز معروف هستند.

در خرده سایت ها ممكن است از فناوری ها و تكنیك های پیشرفته رسانه ای استفاده گردد و یا ممكن است فقط دربردارنده متن باشند. از آنجا كه این نوع تبلیغات بدون اجازه و خواست كاربران ظاهر می گردند و ممكن است مورد انتقاد قرار گیرند. با این حال، به طور گسترده در بازاریابی اینترنتی مورداستفاده قرار می گیرند و نرخ كلیك كاربران بر روی آن هانیز معمولاً بالا است.

3 - موتورهای جستجو:

در موتورهای جستجو، بعد ازآن كه كاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم مخصوصی كه برای این كار تعبیه شده است را وارد می كند، لیستی از پایگاه های اینترنتی كه دربردارنده موضوع موردنظر كاربرهستند بـــرای او جمع آوری می شود.

پایگاه های اینترنتی نظیر گوگل مثالی از موتورهای جستجو هستند. این موتورها معمولاً این امكان را به دارندگان پایگاه های اینترنتی می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آن ها اضافه كنند.

- تعداد دیگری ازپایگاه ها مانند یاهو با استفاده از روش های دستی پایگاه های موجود در اینترنت رامورد بررسی قرار داده و بعداز ارزیابی، هریك را در دسته بندی های خاص در بانك اطلاعاتی  خود كه از قبل طراحی كرده اند، قرار می دهند. لذا هنگامی كه كاربر كلمه خاصی را درفرم جستجوی این پایگاه ها وارد می كند نتایجی كه برای او آورده می شود براساس بانك اطلاعاتی است كه این پایگاه آن را ایجاد كرده است و نه براساس جستجوی خودكار دراینترنت. این پایگاهها به دارندگان پایگاه های اینترنتی این امكان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آنها اضافه كنند، البته با این تفاوت كه این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه كردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی كرده و درصورت تایید، آن را به بانك اطلاعاتی خود اضافه می كنند. لذا مدت زمانی كه طول می كشد تا مشخصات یك پایگاه به این موتورها اضافه شود ممكن است حتی تا چند ماه طول بكشد. یاهو هم چنین دارای یك بانك اطلاعاتی پیشرفته هست كه برای اضافه كردن پایگاه های اینترنتی به آن مبالغی را از صاحبان این پایگاه ها اخذ می كند.
 
ادامه مطلب

افزایش فروش با بازاریابی ایمیلی

 بسیاری از کارشناسان حرفه ای کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی، بازاریابی رایانامه ای را یکی از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی می‌دانند. شما با استفاده از این روش می‌توانید بدون صرف هزینه های بازاریابی، با مشتریان بالقوه خود در سراسر جهان ارتباط برقرار نمایید.

همانند سایر روش‌های بازاریابی، این روش نیز دارای قوانین خاص خود می‌باشد. در این روش، قبل از هر چیز باید به اندازه کافی نشانی‌های ایمیل افراد را جمع آوری نمایید.

سپس به صورتی که در این مقاله توضیح داده شده است، اقدام به بازاریابی از طریق ایمیل نمایید. نکاتی که در اینجا توضیح داده شده است بخش عمده‌ای از مهارت‌های بازاریابی از طریق ایمیل را به شما آموزش خواهد داد.

۱. شناخت خوانندگان

خوانندگان ایمیل خود را بشناسید. چه کسی را می‌خواهید با متن ایمیل خود جذب کنید؟ مطالب خود را به صورت خاص بنویسید و بر روی خوانندگانی که هدف اصلی شما هستند تمرکز کنید.

۲. داشتن هدف مشخص

انتظار دارید خوانندگان ایمیل شما چه عملی انجام دهند؟ آمدن به یک سمینار علمی یا خرید یکی از محصولات یا خدمات شما؟ تا زمانی که یک هدف کاملاً واضح نداشته باشید با ارسال ایمیل وقت مردم را هدر ندهید!

۳. رسیدن به دید مشترک

به جای استفاده از کلمات تشریفاتی، تصویر واضحی از آنچه که می‌خواهید به خواننده منتقل کنید، برایش ترسیم نمایید. باید کاری کنید که خواننده ایمیل، با شما به یک دید مشترک برسد تا بتوانید عمل مورد نظرتان را از او درخواست نمایید.

۴. کمک به تصمیم‌گیری

باید بدانید که خوانندگان ایمیل شما شخصیتهای متفاوتی دارند. اگر خوانندگان، افراد متخصصی هستند، به اندازه کافی اطلاعات تخصصی در متن نامه خود بگنجانید تا آنها را در تصمیم‌گیری یاری نماید. می‌توانید چند نقل قول از افراد خبره، چند ویژگی برجسته و توضیحاتی در مورد مزایای اصلی در ایمیل خود قرار دهید.

۵. اولین پیش‌نویس نامه

هنگامی که اولین پیش‌نویس نامه خود را تهیه می‌کنید هرچه در دل دارید بیرون بریزید. هر چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد روی کاغذ بنویسید. سپس برگردید و قسمت‌های اضافی را حذف کنید. قسمت‌های اضافی عبارتند از : اطلاعات غیر اساسی، اطلاعاتی که به طور مستقیم به بازار هدف شما ارتباط ندارد و اطلاعاتی که در روند منطقی خواندن نامه وقفه ایجاد می کند.

۶. جلب توجه برای تأثیر گذاری بیشتر

قبل از نوشتن متن نامه  ابتدا یک جمله مختصر برای جلب‌توجه خواننده بنویسید. این جمله مختصر خواننده را جذب کرده و او را برای خواندن بقیه مطالب تحریک می‌کند. همچنین برای وادار کردن او به کلیک بر روی لینک مورد نظر قلاب‌هایی را برای گرفتن توجه خواننده در متن نامه بگنجانید تا حس کنجکاوی او بیشتر شود . مثلاً : «اما صبر کنید! اطلاعات بیشتری در اینجا بر ای شما داریم» یا «خوب، حالا قسمت شیرین ماجرا شروع می‌شود».

۷. اطمینان از عملکرد صحیح

هنگامی‌که نامه تهیه شده را دوباره خوانی میکنید مطمئن شوید آنچه که نوشته‌اید، نتایج مورد انتظار را به همراه خواهد داشت. تا زمانی که مطمئن نشده‌اید بر روی آن کار کنید. فراموش نکنید شما فقط یک شانس در اولین برداشت خواننده خواهید داشت. پس موقعیت را از دست ندهید.

۸. تحریک خواننده

یک تکنیک ساده در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل ارسال نامه های متوا لی با مضامین یکسان ولی با یک پاراگراف متفاوت جلب توجه کننده است . مثلاً اولین نامه را با این عنوان ارسال کنید “فقط ۶ کالای دیگر باقی مانده است… به اولین خریدار کالاهای باقیمانده یک عدد … هدیه داده می شود. “سپس پاراگراف مورد نظر را در نامه بعدی به این صورت بنو یسید “فقط ۳ کالای د یگر باقی مانده است…” و به همین صورت کالای خود را کمیاب جلوه دهید تا خواننده بر ای خرید از شما تحریک شود.

این مطلب را از دست ندهید:  نکاتی برای موفقیت در بازاریابی رستوران

۹. یادگیری مهارت بازاریابی

همواره به دنبال یادگیری مهارت عرضه محصول و ارائه پیشنهاد خرید کالایتان از طریق ایمیل باشید. داشتن مهارت بازاریابی از طریق ایمیل برای هر کسی که علاقمند به کسب و کارهای اینترنتی است بسیار ضروری است.

۱۰. استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی ایمیل

از نرم افزارهای قوی و تخصصی برای ارسال ایمیل استفاده کنید. هرچند که قابلیت ارسال ایمیل به صورت رایگان بر روی کامپیوتر شما وجود دارد اما اگر قصد بازاریابی الکترونیکی با استفاده از ایمیل دارید توصیه می‌کنیم حتماً از نرم افزارهای تخصصی این کار استفاده نمایید.

۱۱. به دست آوردن نشانی ایمیل

یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها، توانایی گرفتن ایمیل بازدیدکنندگان سایت است . این کار اولین بخش پروسه بازاریابی الکترونیکی شما خواهد بود و در طراحی سایت خود باید اولویت اصلی را به آن بدهید. با هر ترفندی که می‌توانید بازدیدکننده را راضی کنید تا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد. سعی کنید بر ی آنها دلیل قانع‌کننده‌ای بیاورید. مثلاً عضو‌یت رایگان برای دسترسی به مطالب رایگان و مفید یکی از دلایلی است که باعث می‌شود دیگران ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند.

۱۲. خبرنامه اختصاصی

حتماً یک خبرنامه اختصاص ی از طریق پست الکترونیکی در سایت خود داشته باشید. با این کار اولین قدم بازاریابی از طریق ایمیل را برداشته‌اید عنوانی انتخاب کنید که در نگاه اول توجه خواننده را جلب کند . یکی از بهترین راه‌های افزایش فروش داشتن خبرنامه الکترونیکی و تبلیغ کالاهای جدید در آن می‌باشد.

۱۳. خروج از عضویت

همواره در ایمیل‌های خود این امکان را به خواننده بدهید تا در صورت نیاز از عضویت در خبرنامه شما خارج شود . ممکن است خواننده علاقه‌ای به مطالب شما نداشته باشد. کاری نکنید که شخص مورد نظر هر روز بدون خواندن نامه شما، با عصبانیت آنرا حذف کند.

۱۴. نامه‌های تأثیرگذار

نامه‌های فروش خود را با یک عبارت یا جمله تأثیرگذار، محکم و قوی به پایان برسانید. آن می‌تواند یک پاداش رایگان، یک تخفیف ویژه، یادآوری یک مزیت مهم، آخرین فرصت سفارش‌دهی یا مانند آنها باشد.

۱۵. گردآوری آدرس ایمیل

از هر جای ممکن همواره به دنبال جمع‌آوری آدرس ایمیل افرادی باشید که به موضوع سایت و کسب و کار شما علاقه‌مند هستند . همیشه فهرست خود را به روز کنید و تا جایی که امکان دارد به آن بیفزایید.

۱۶. جوابدهی سریع

به تمامی نامه‌های الکترونیکی در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. هیچ چیز مانند پاسخ ندادن به موقع، به نامه یک مشتری احتمالی، باعث از دست رفتن فروش نمی‌شود.

۱۷. سیستم دوره‌ای ارسال ایمیل

یک سیستم اتوماتیک ارسال دوره‌ای ایمیل برای خودتان داشته باشید. ۹۹ درصد بازدیدکنندگان در اولین بازدید از سایت شما خرید نمی‌کنند! آنها حتی در دومین بازدید هم این کار را انجام نخواهند داد. برای فروش کالای خود به آنها باید بارها و بارها با آنها تماس برقرار سازید. برای این کار، یک سر ی ۷ تا ۱۰ تایی از ایمیل‌های آموزشی در رابطه با موضوعات مورد علاقه کاربران تهیه کنید. فراموش نکنید که در بین ایمیل‌های آموزشی، نامه‌های فروش خود را نیز بر ای آن‌ها بفرستید. بطور مثال اگر از یک دوره ۷ تایی استفاده می‌کنید ۳ نامه فروش نیز در بین آنها به صورت یکی در میان ارسال کنید. این کار آمیزه‌ای از اطلاعات مفید و تبلیغات برای گرفتن نتایج بهتر است . ارسال بیش از حد نامه‌های فروش، اعتبار شما را از بین خواهد برد و نبودن نامه‌های فروش در بین ایمیل‌های آموزشی فروش محصولات شما را کم خواهد کرد.

این مطلب را از دست ندهید:  روش بازاریابی برای کسب‌و‌کارهای کوچک با سرمایه کم

۱۸. نامه‌های شخصی

نامه‌های فروش خود از زبان خودتان بنویسید نه یک شرکت. شخصی بودن نامه‌های فروش تأثیر بیشتری در خواننده ایجاد خواهد کرد. از نام افراد در موضوع نامه‌های الکترونیکی خود استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود تا توجه آنها به سرعت جلب شود و برای خواندن نامه شما تحریک شوند.

۱۹. ارسال اتوماتیک ایمیل

برای صرفه‌جویی در زمان برای بازاریابی یا تبلیغات، کسب و کار آنلاین خود را مکانیزه و سیستم ارسال ایمیل خود را اتوماتیک نمایید. بدین منظور از نرم‌افزارهای «خود پاسخگو» و مانند آنها استفاده نمایید.

۲۰. استفاده از فضای سفید

برای جلب توجه بیینندگان پیام خود، از فضای سفید بیشتری استفاده نمایید. همچنین در “خط موضوع ” می توانید از فضای خا لی بیشتری بین کلمات یا حروف استفاده نمایید.

۲۱. امضای الکترونیکی 

در انتهای تمامی ایمیل‌های خود از یک امضای الکترونیکی یکسان استفاده کنید. می‌توانید از یک عبارت تأثیر‌گذار و تبلیغاتی در انتهای ایمیل‌های ارسا لی به عنوان امضاء مختص خود استفاده کنید.

۲۲. یک راز جالب

بازاریاب‌های موفق دائماً در حال گسترش راه‌های جدیدی هستند تا اطلاعات بیشتری درباره مشتریان یا افراد مورد هدف خود بدست آورند . به تازگی یک راز جالب در این زمینه کشف شده است! وب‌سایت‌ها به تنهایی منجر به ایجاد فروش مناسب نمی‌گردند. ایمیل‌های دنباله‌دار بیشترین فروش را ایجاد می‌کنند. اگر از بازاریاب‌های حرفه‌ای کسب و کارهای آنلاین بپرسید آمارهای وحشتناکی به شما خواهند داد. در اکثر وب‌سایت‌ها بین %۰.۰۵ تا %۰.۱ بازدیدهای سایت منجر به فروش می‌گردد. یعنی از هر ۱۰ هزار نفر بازدید‌کننده حدود ۵ تا ۱۰ نفر تبدیل به خریدار می‌شود! اما استفاده از ایمیل‌های دنباله‌دار این میزان را به ۵ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.

۲۳. راههای جمع‌آوری اطلاعات تماس افراد

راه‌های مختلفی برای جمع‌آوری اطلاعات تماس افراد وجود دارد. تعدادی از این راه‌ها عبارتند از:

از بازدیدکننده بخواهید  هنگام عضویت در سایت برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و برخورداری از امکانات گسترده‌تر، از طریق یک فرم اطلاعات تماس خود را در اختیارتان بگذارد.

از کاربر بخواهید در یک نظرسنجی شرکت کند و در صورت شر کت در نظرسنجی یک هدیه رایگان به نشانی او ارسال خواهد شد. کاربر با کمال میل اطلاعات تماس خود را برای شما خواهد نوشت! در کتاب میهمانان سایت می‌توانید اطلاعات کاربر را دریافت کنید.

داشتن خبرنامه اختصاصی یک راه مؤثر است.

دانلود نرم‌افزارهای جالب یا کتاب‌های الکترونیکی رایگان را به شرط پر کردن یک فرم پیشنهاد دهید.

با کمی تفکر می‌توانید راه‌های بیشتری برای دریافت اطلاعات افراد از طریق وب‌سایت پیدا نمایید.

منبع: مدیر سبز
ادامه مطلب

دلايل كاهش رتبه سايت در گوگل

 افزايش بازديدي كه موتورهاي جستجو مانند گوگل به سايت ما ارسال مي‌كنند در حقيقت يكي از فرصت‌هايي است كه ما مي‌توانيم در تجارت و يا كار خود از آن براي افزايش درآمد و فروش محصولات استفاده كنيم.

اما فكر كنيد اگر اين بازديدكنندگان تنها ۱ ماه از طريق موتورهاي جستجوگر به سايت ما وارد نشوند چه اتفاقي مي‌افتد ؟ آيا اين به معناي يك شكست براي ادامه فعاليت و رسيدن به هدف اصلي سايت فرضي ما نيست ؟

دلايل مختلفي وجود دارد كه موتور جستجو  گوگل ، رتبه سايت ما را در صفحه‌نمايش نتايج جستجو به كاربران اينترنتي كاهش دهد و همچنين گوگل پيج رنك سايت ما را كاهش دهد.

با آشنايي با اين عوامل مي‌توانيد از كاهش رتبه سايت خود جلوگيري كنيد.

 و يا درصورتي‌كه هم‌اكنون اين كاهش رتبه براي سايت شما اتفاق افتاده است راه‌حل‌هاي دقيق‌تري را براي افزايش رتبه سايت خود انتخاب كنيد. همچنين اين نوشته مي‌تواند اطلاعات خوبي را در اختيار افرادي قرار دهد كه در رشته بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر ( سئو ) فعاليت مي‌كنند تا در بررسي و آناليز سايت‌هايي كه بهينه‌سازي آن‌ها را بر عهده‌دارند از دليل كاهش رتبه‌هاي ناگهاني باخبر شوند. در اين نوشته با ۱۰ دليل آشكارتر كاهش رتبه سراچه‌ها (وب‌سايت‌ها) و وبلاگ‌ها آشنا مي‌شويم.

1. الگوريتم گوگل پاندا و ايجاد محتويات تازه براي سئو

گوگل از الگوريتم جديدي بانام گوگل پاندا براي تشخيص ارزش و تازگي محتويات صفحات سايت شما استفاده مي‌كند كه اخيراً وقتي از مت كات رئيس بخش مبارزه با اسپم موتور جستجوگر گوگل در توييتر سؤال پرسيده شد كه آيا گوگل پاندا هم‌اكنون صفحات فارسي‌زبان را نيز مي‌تواند آناليز كند جواب زير را دادند .

بله ، هم‌اكنون گوگل پاندا توانايي آناليز صفحات وب با تمامي زبان‌ها به‌جز كره‌اي ، چيني و ژاپني را دارا هست.

پس اگر از نوشته‌هاي سايت‌ها و وبلاگ‌هاي ديگر در به‌روزرساني سايت خود استفاده مي‌كنيد و اخيراً كاهشي را در تعداد بازديدكنندگاني كه گوگل به سايت شما مي‌فرستد احساس كرده‌ايد پس بايد بگوييم كه گوگل پاندا متأسفانه سايت شمارا به‌عنوان يك سايت كپي‌بردار شناسايي كرده است به همين خاطر نيز رتبه بسياري از صفحات سايت شما در بعضي از جستجوهاي پراستفاده از مثلاً رتبه ۳ يا ۴ صفحه اول نتايج به صفحه ۱۰ يا ۱۱ انتقال پيداكرده است ! بله ، گوگل خوشبختانه در اين مورد جديداً خيلي سخت‌گيرتر شده است و حتي اگر شما گزارش كپي‌برداري از روي سايت خود را به آن بدهيد در كمتر از ۲۴ ساعت رسيدگي مي‌كند.

2. تغيير الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي

يكي ديگر از عوامل باعث كاهش رتبه سايت شما در گوگل مي‌شود تأثير الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي به صفحات وب و تشخيص مرتبط بودن آن‌ها با كلماتي كه كاربران در اين موتور جستجوگر جستجو مي‌كنند .

تقريباً مي‌توان گفت به‌صورت هفته‌اي در حال به‌روزرساني است پس ممكن است در بعضي از به‌روزرساني‌ها سايت شما به دليل رعايت نكردن نكات خاصي در مورد طراحي استاندارد و بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر امتيازهاي منفي دريافت كند و اين امر باعث كاهش رتبه سايت شما در بعضي از جستجوها و حتي به‌صورت كلي شود.

همچنين در بعضي از موارد ممكن است سايت‌ها و وبلاگ‌هايي كه به شما لينك داده‌اند در اين به‌روزرساني‌هاي الگوريتم رتبه‌بندي گوگل ، كاهش رتبه پيدا كنند كه اين نيز باعث كاهش رتبه سايت شما در SERP يا صفحات اوليه نتايج جستجوي گوگل مي‌شود.

3. پايان محبوبيت سايت شما در گوگل

با بررسي آمار و ارقام بسياري از سايت و وبلاگ‌ها و بر اساس گفته بسياري از مهندسين بخش جستجوي گوگل بسياري از سايت‌ها بعدازاينكه به پايگاه داده‌هاي گوگل راه پيدا مي‌كنند گوگل در رتبه‌بندي صفحات وب به آن‌ها امتيازهاي مثبت ويژه‌اي مي‌دهد كه اين امر كاملاً طبيعي است چون گوگل نيز مانند اكثر كاربران اينترنتي دنبال جديدترين‌ها است كه در عنوان اين بخش از كلمه ماه‌عسل براي اين دوره استفاده‌شده است. البته اكثر سايت‌ها بعدازاين دوره درصورتي‌كه بهينه‌سازي نشوند و از طرف كاربران نيز زياد موردتوجه قرار نگيرند در رتبه‌بندي‌هاي بعدي گوگل رتبه‌هاي واقعي‌تري به آن‌ها داده مي‌شود كه اين امر شايد باعث كاهش رتبه سايت شما شده است.

4. جريمه شدن سايت شما به علت استفاده از فن‌هاي سئو كلاه‌سياه

درصورتي‌كه براي افزايش رتبه سايت خود در موتور جستجوگر گوگل و افزايش تعداد كاربراني كه از اين طريق مي‌توانيد براي سايت خود كسب كنيد از فن‌هاي سئو كلاه‌سياه ( Black hat SEO ) مانند افزايش تعداد صفحات سايت خود با استفاده از اسكريپت‌هاي مخصوص ، افزايش غيرواقعي CTR ، افزايش تعداد كلمات كليدي مرتبط و … استفاده مي‌كنيد گوگل به‌راحتي اين فن‌ها را مي‌شناسد و ممكن است خيلي زود سايت شمارا جريمه كند و به‌طور كل سايت شما به كاهش رتبه چشم‌گيري محكوم شود.

5. رقص‌هاي گوگل و جابجا شدن نتايج جستجوها

در بعضي از اوقات و براي بعضي از كلمات كليدي ممكن است متوجه شده باشيد كه سايت شما مثلاً از رتبه اول نمايش داده‌شده در نتايج جستجو به رتبه ۵ نزول كرده است و ديگر سايت ها جاي شما را گرفته باشند. در اين صورت خيلي ناراحت نشويد چون گوگل در حقيقت دارد با اين كار خود ( رقص نتايج نمايش داده‌شده ) بهترين حالت ممكن براي رتبه‌بندي سايت ها را امتحان مي كند و در صورتي كه بازهم كاربران بر روي صفحات موجود در سايت شما كليك كنند در نتايجي كه گوگل در آن ها رقصيده است به زودي شما دوباره به رتبه اول براي آن كلمه كليدي باز مي گرديد و اين بار جايگاه مستحكم‌تري را براي سايت خود در نتايج جستجوي آن كلمه كليدي به دست آورده‌ايد.

6. مشكل‌هاست و سرورهاي سايت شما

اگر از هاست هاي بي‌كيفيت و با سرورهاي ضعيف استفاده مي‌كنيد ممكن است سايت شما در بسياري از روزها براي بازديدكنندگان به دليل مشكلات سرور سايت شما غيرقابل‌دسترس ( Down ) باشد و درصورتي‌كه گوگل متوجه شود باگذشت چند روز مشكلات خرابي سايت شما رفع نشده است به‌سرعت امتيازهاي منفي به سايت شما مي‌دهد كه اين باعث مي‌شود در رتبه‌بندي‌هاي بعدي سايت شما كاهش رتبه پيدا كند.

7. وجود لينك‌هاي شكسته در سايت شما

يكي ديگر از دلايل از دست دادن رتبه سايت يا وبلاگ در موتورهاي جستجوگر وجود لينك‌هاي شكسته ( خراب ) در سايت شما است. گوگل و ديگر موتورهاي جستجوگر همان‌طور كه مي‌دانيد از ربات‌هاي خود براي دنبال كردن لينك‌هاي موجود در صفحات وب و ثبت محتواي آن‌ها استفاده مي‌كنند و درصورتي‌كه اين ربات‌ها در سايت شما با لينك‌هاي روبرو شوند كه خراب باشند و با رفتن به صفحه مقصد خطاي ۴۰۴ ( وجود نداشتن صفحه مقصد ) اين عامل نيز يك امتياز منفي بزرگ براي سايت شما مي‌شود..

9. مشكلات موجود در فايل Robot.txt

از فايل Robot.txt مي توانيد براي راهنمايي ربات هاي موتورهاي جستجوگر و ديگر ربات ها استفاده كنيد و اگر مي خواهيد دسترسي آن ها را به بعضي از صفحات محدود كنيد بهترين راه حل استفاده از همين فايل در شاخه اصلي سايت خود ( مثل http:/mrsz.ir/robot.txt ) است. اما در بعضي از موارد به دليل دقت نكردن وبمسترها محتوياتي در اين فايل قرار مي‌گيرد كه ممكن است موتورهاي جستجوگر را از دسترسي به قسمت زيادي از سايت مربوطه منع كنند. پس در هنگامي‌كه متوجه كاهش رتبه سايت خود شديد حتماً سري به اين فايل بزنيد تا متوجه شويد توسط شما و يا ديگر اسكريپت‌هاي كه از آن ها استفاده مي كنيد در هاست خود تغييرات مضري در اين فايل ايجاد نشده باشد.

10. وجود كدهاي مخرب در صفحات سايت شما

بسياري از وب مسترهاي وب سايت به نكاتي مانند كاهش رتبه بعد از هك شدن سايت آن ها و … اشاره‌كرده بودند و در بيشتر اين موارد چيزي كه بعد از آناليز صفحات موجود در سايت آن ها متوجه شديم اين بود كه هكر يا برنامه مخربي كه سايت آن ها را هك كرده بوده است در بعضي از صفحات به كد قالب سايت مربوطه چند خط كد مخرب كه معمولاً براي سرقت اطلاعات شخصي افراد و يا لينك دادن به سايت خاصي است اضافه شده بود.

پيشنهاد مي كنم مقاله افت رتبه سايت شما در گوگل چه دلايلي دارد؟ را هم بخوانيد.

يكي از مهمترين دلايل كاهش رتبه سايت شما نيز در موتور جستجوگر گوگل مي تواند وجود همين كدهاي مخرب در صفحات سايت شما باشد كه گوگل در صورت متوجه شدن آن توسط ربات هاي خود يا به صورت كلي سايت شما را در صورت تعمير نكردن آن توسط شما از نتايج جستجو پاك مي كند و يا در ابتداي تشخيص اين مسئله در پايين نتايج جستجويي كه مرتبط با سايت شما است از عباراتي مانند “اين صفحه ممكن است به سيستم شما صدمه بزند” را نمايش مي دهد تا به كاربران اينترنتي نيز اين مسئله را خبر رساني كند و معمولاً كاربران با ديدن اين عبارات در پايين نتايج مرتبط با سايت شما بر روي لينك هاي سايت شما كمتر كليك مي كنند و خود اين مسئله باعث كاهش درصد CTR ( تعداد نمايش صفحات سايت شما در نتايج جستجو به تعداد كاربراني كه از اين طريق به سايت شما وارد شده اند ) سايت شما در موتور جستجوگر گوگل مي شود كه يكي از پيامدهاي اين موضوع كاهش كلي رتبه سايت شما است.

منبع : بهينه سازي وب

ادامه مطلب

برندسازي شخصي يا پرسونال برندينگ

 برندسازي شخصي يا پرسونال برندينگ، از جمله موضوعاتي است كه اين روزها خيلي رايج شده است. كمتر مشاوري را در حوزه مديريت و روانشناسي مي‌توانيد بيابيد كه در اين زمينه صاحب نظر نباشد.

بنابراين شايد مطرح كردن اين بحث از طرف كسي چون من، كه خود يك برند شخصي محسوب نمي‌شود، كاري جسورانه يا حتي نادرست تلقي شود. اما واقعيت را بخواهيد اگر چه طراحي برنامه هاي برندسازي شخصي كاري تخصصي است و از غيرمتخصصاني چون من برنمي‌آيد، اما تشخيص خطا در برندسازي شخصي، كار چندان دشواري نيست و گمناماني چون ما هم مي‌توانند در آن زمينه نظر دهند (دوستي دارم كه هميشه مي‌گويد: من هرگز نمي‌توانم بدون دستگاه و امكانات و تجهيزات كارگاهي، به تو اطمينان دهم كه ماشين تو سالم است. اما خراب بودن را هر غيرمتخصصي هم متوجه مي‌شود).

متاسفانه حوزه‌ي برندسازي شخصي، چه در زبان فارسي و چه در زبان انگليسي،‌ چندان غني نيست. منابع بسيار محدودي وجود دارند و آنها هم چندان قوي نيستند. اصولاً بايد كساني كه برند شخصي معتبري دارند درباره‌اش بنويسند و به نظر مي‌رسند كه چنان افرادي دوست ندارند به بهانه‌ي چنين موضوعي، شخصي‌ترين بخش‌هاي مربوط به الگوي رفتاري و برنامه ريزي خود را برملا كنند.

من فهرستي از برخي منابعي را كه در زبان انگليسي در اين‌باره منتشر شده، در انتهاي اين نوشته آورده‌ام. خودم هم يك بار چند دقيقه‌اي درباره‌ي برندسازي شخصي حرف زدم كه در آرشيو فايل‌هاي راديو متمم موجود است و شايد شنيده باشيد. اما در اينجا بيشتر مواردي را كه به چشمم خورده است، بدون تقدم و تاخر خاص و بدون هرگونه ادعايي در مورد صحت علمي و عملي آنها، صرفاً به عنوان نظراتي شخصي مي‌نويسم:

برندسازي شخصي و مقايسه آن با مفهوم شهرت

 قبل از هر چيز، بايد شهرت را از مقوله برندسازي شخصي تفكيك كنيم. شهرت مقوله‌ي جديدي نيست. از كهن‌ترين تمدن‌ها هم كه سراغ بگيريد، مشاهير مختلفي در آنها بوده‌اند و تنها اتفاقي كه در طول اين هزاران سال افتاده است، ريشه‌ها و دلايل كسب شهرت تغيير كرده‌ است. زماني در يونان باستان، خطيبان و سياستمداران معروف بودند. در امپراطوري روم، شهرت از آن فرماندهان جنگ بود. كساني كه مردم، عموماً آنها را به چهره نمي‌شناختند. اما نام آنها، تقدس و احترام به همراه داشت. كشيشان، مشاهير قرون وسطي بودند و دانشمندان و فلاسفه، عصر روشنگراني را به نام خود سند زدند. نويسندگان مطرح، در قرن اخير به باشگاه مشاهير پيوستند و پس از ظهور رسانه‌هاي جمعي تصويري مانند تلويزيون، نسل جديدي از مشاهير، به باشگاه صاحب نامان قديمي و دارندگان برند شخصي افزوده شدند.

به عبارتي، عموم كساني كه ما به عنوان صاحبان بزرگ برند شخصي مي‌شناسيم، مشاهير بوده‌اند كه به سبب شغل و موقعيت اجتماعي خود، مورد توجه عامه مردم قرار گرفته‌اند. برندسازي شخصي – لااقل آنطور كه در ذهن عموم ما شكل گرفته است – به روندي معكوس فكر مي‌كند. به اين معنا كه من شغل و موقعيت اجتماعي برتر، ندارم و احساس مي‌كنم كه با استفاده از برندسازي شخصي مي‌توانم در اين هياهوي شلوغ جامعه، قدي بلندتر از اطرافيان داشته باشم. تفاوت شهرت به معناي قديم آن و برندسازي شخصي به معناي جديد آن، چيزي شبيه تفاوت يك دختر قد بلند با دختري كوتاه قد است كه كفشي با پاشنه‌اي به ارتفاع خود، به پا مي‌كند.

اين معنا از برندسازي شخصي، صرفاً نظر من نيست. كافي است نگاهي به ويكي پديا و تعريف آن از برندسازي شخصي بيندازيد. كتابي كه به عنوان نخستين توجه به برندسازي شخصي معرفي شده، كتاب Think and Grow Rich ناپلئون هيل است كه مشخصاً خطاب به آدمهايي است كه هنوز در ابتداي مسير رشد و ثروت هستند. مقاله‌ي لر و ساليوان هم كه به عنوان مرجع معرفي شده، به اين نكته توجه دارد كه برندسازي شخصي چگونه مي‌تواند مسير شغلي ما را در آينده بهبود دهد. به عبارتي، ظاهراً مخاطب بخش قابل توجهي از متخصصان برندسازي شخصي، جامعه‌ي گمنام جوياي نامي هستند كه دوست دارند از برند شخصي به عنوان ابزاري براي پيشرفت و سكويي براي پرتاب به موقعيت‌هاي بالاتر استفاده كنند.

در اينكه بسياري از سياستمداران جهان و مشاهير هاليوود، مشاور برندسازي شخصي دارند شكي نيست. اما فكر نمي‌كنم آن چيزهايي كه ما در مورد برندسازي شخصي مي‌شنويم، همان چيزهايي باشد كه آنها مي‌شنوند.

چرا برندسازي شخصي، اخيراً به صورت گسترده مورد توجه قرار مي‌گيرد؟

به هر حال، با اطمينان نسبتاً زيادي مي‌توان گفت كه ظهور شبكه هاي اجتماعي در جهان و رواج تب آنها در ايران، يكي از ريشه هاي جدي شدن برندسازي شخصي بوده است. ضمن اينكه شبكه هاي اجتماعي رسانه هايي ارزان قيمت يا رايگان به نظر مي‌رسند و هر كسي فكر مي‌كند حالا كه رسانه اي در اختيار دارد، مي‌تواند به برندسازي شخصي فكر كند، انبوه اعداد و ارقامي كه با حضور در اين رسانه ها، به سمت ما هجوم مي‌آورند، انديشيدن به برند شخصي را جدي‌تر كرده است.

خلاصه اين مقدمه‌ي طولاني اينكه ظهور شبكه هاي اجتماعي، ارزان شدن رسانه، عددي بودن و امكان مقايسه كمي موقعيت خود با ديگران در شبكه هاي اجتماعي، از جمله مواردي محسوب مي‌شوند كه تب برندسازي شخصي را جدي‌تر از گذشته كرده‌اند.

در اين جا، با توجه به برخي از رايج ترين خطاهاي حوزه برندسازي شخصي، بر چند نكته تاكيد كنم:

* برندسازي شخصي به خودي خود، يك محصول و دستاورد نيست. بلكه لباسي است كه بر تن محصول و دستاوردهاي قبلي ما پوشانده مي‌شود. شايد فردي كه يك كسب و كار موفق دارد، بخواهد به برند شخصي خود فكر كند. شايد يك بازيگر يا كارگردان معروف سينما، در اين انديشه باشد كه مردم او را چگونه مي‌بينند يا او دوست دارد مردم او را چگونه ببينند. شايد يك فوتباليست به برند شخصي فكر كند و مثلاً اين سوال برايش مطرح باشد كه داشتن يك فروشگاه پوشاك ورزشي،‌ به تقويت برند و شنيده شدن نامش بيشتر كمك مي‌كند يا صرفاً كسب درآمد از يك برند شخصي است كه قبلاً ساخته شده. اساساً هركسي كه به صورت پيوسته روبروي مردم قرار مي‌گيرد يا مورد توجه رسانه هاست، طبيعي است به اين فكر كند كه چه تصويري از او در ذهن مردم شكل مي‌گيرد يا دوست دارد شكل بگيرد.

بايد بدني باشد تا برايش به دنبال لباسي بگرديم. اگر من تا كنون هيچ نوع سابقه‌ي كار و فعاليت جدي نداشته ام، نمي‌توانم با حضور در فيس بوك و اينستاگرام و شبكه هاي اجتماعي و پرداخت پول و خريدن صفحه در نشريات مكتوب، برندسازي كنم.

* برندسازي شخصي، نيازمند زمان زيادي است. مردم، عموماً به حرفي كه خود ما در مورد خودمان مي‌زنيم، چندان توجه نمي‌كنند. بلكه منتظر مي‌مانند تا ببينند ديگران در مورد ما چه مي‌گويند. من مي‌توانم اينجا ادعا كنم كه مشهورترين فرد ايران هستم! اما شما وقتي چنين ادعايي را باور مي‌كنيد كه از دوستانتان در مورد من بشنويد. مي‌توانم بگويم موفق‌ترين مشاور مديريت هستم. اما تا شما نام من را از زبان چند مدير موفق نشنويد، توجهي به ادعاي من نمي‌كنيد. خلاصه ماجرا اينكه برندسازي شخصي، در نهايت توسط ديگران انجام مي‌شود و نه خود ما.

آنچه كه فرد مي‌تواند در اين ميانه انجام دهد، شكل دادن به يك جامعه‌ي كوچك مرجع است. به معناي اينكه اگر من بازيگر خوبي هستم، تعدادي كارگردان وجود داشته باشند كه از كار من دفاع كنند و بخشي از جامعه هم در مورد كار حرفه‌اي من صحبت كنند. اگر پزشك يا روانشناس خوبي هستم، گروهي از مراجعه كنندگانم من را تبليغ كرده و از من دفاع كنند. اگر يك نويسنده هستم، خوانندگاني داشته باشم كه نخستين تيراژ من را بخوانند و از آن دفاع كنند.

جي كي رولينگ را رسانه‌ها رولينگ نكردند. اتفاقاً ناشران و رسانه‌ها، هميشه او را رد كردند. فقط وقتي مردم كتابش را خريدند و به ديگران توصيه كردند و تيراژ فروش بالا رفت  به ارقام ميليوني رسيد، رسانه‌ها تازه براي جلب مخاطب خود، به اين پديده توجه كردند. در ايران هم مثال از اين دست كم نيست.

همه اينها به آن معني است كه برندسازي شخصي، نيازمند زمان است. درست مانند كاشتن يك دانه و انتظار كشيدن براي اينكه رشد كند و قد بكشد. شايد بتوان با آب و خاك و غذا و نور بهتر، به رشد سريع‌تر اين گياه كمك كرد، اما نمي‌توان با فشار رسانه‌اي، يك دانه را ترغيب يا تشويق كرد كه يك شبه، به يك نهال واقعي ثمربخش تبديل شود.

* در برندسازي شخصي موفق، ابتدا مردم به سمت شخص مي‌آيند و نه اينكه شخص به سمت مردم برود. كافي است سري به دنياي اهل هنر بزنيد. كيارستمي يا اصغر فرهادي، كارشان را كردند. كارشان خوب بود. مورد توجه قرار گرفت. مردم به سراغشان رفتند و از آنجا به بعد، ممكن است مسئله برند براي آنها جدي شود. چه آنكه، كم نيستند مشاهيري كه برند شخصي را جدي نمي‌گيرند و زندگي خود را مي‌كنند و دغدغه‌ي آنها اين نيست كه مردم در مورد آنها چه فكر مي‌كنند و يا حضور رسانه‌اي آنها چگونه است.

احد عظيم زاده، بهروز فروتن، سليماني كاله و بسياري از كساني كه ما به عنوان مديران موفق كسب و كار مي‌شناختيم و مي‌شناسيم، كارشان را كردند. حالا كه در سمينارهاي مديريتي مختلف دعوت مي‌شوند و سخنراني مي‌كنند، ممكن است به برند شخصي خود فكر كنند. اثر يك نفر كه از يك برند شخصي دفاع مي‌كند بيشتر از صدها نفر است كه صاحب برند به سراغشان برود و از آنها بخواهد كه به او و كار او توجه كنند.

اين فلسفه را مي‌توانيد در جزئي‌ترين رفتارها هم مورد توجه قرار دهيد. از ميان صفحات اينستاگرام يا فيس بوك يا هر شبكه اجتماعي ديگر، شما وقتي به يك صفحه وفادار ميشويد كه خودتان آن را پيدا كنيد. اما آيا به روش رايج در ايران دقت كرده‌ايد؟ من حداقل پنج نفر را مي‌شناسم كه تقريباً هر هفته، تمام كساني را كه صفحه اينستاگرام من را فالو مي‌كنند، فالو مي‌كنند و حتي بعد از رد شدن درخواستشان، چون هيچ آماري ندارد كه چه كسي را فالو كرده‌اند، هفته‌ي بعد دوباره همين كار را تكرار مي‌كنند. در اين ميان، شايد كساني را پيدا كنند كه با آنها آشنا شوند و حتي به كار آنها علاقمند شوند. اما هرگز نمي‌توان چنين فردي را، با فرد ديگري مقايسه كرد كه به تلاش و جستجو يا به توصيه‌ي دوستانش، به سراغ صفحه‌ي آنها برود.

شبيه همين ماجرا در مورد ارسال پيامك و پيامهاي وايبري و ايميلهاي تبليغاتي هم وجود دارد. امروزه با توجه به گسترده بودن زيرساختهاي ارتباطي، ملاحظه‌ي حريم شخصي ديگران، عملاً به درك و شعور خودمان برمي‌گردد. چون ابزارهاي ارتباطي، آن ديوارهاي محكم و بلند سابق را به دور خانه‌هاي ما ندارند. هر نوع ارسال پيام يا ايميل يا پيامك به كسي كه صريحاً براي دريافت آن، تقاضا نكرده است، تجاوز به حريم ديگران است و نمي‌تواند به برندسازي منجر شود.

البته اين كار اگر چه براي برندسازي شخصي زيان‌بار است، همچنان مي‌تواند به عنوان مصداق خاصي از تبليغ مقبول باشد. اگر چه اين نوع خاص از تبليغ در زيرمجموعه  Interruption Marketing يا بازاريابي با ايجاد مزاحمت و وقفه در كار ديگران، طبقه بندي مي‌شود كه بهترين متد تبليغ نيست (اگر چه رايج ترين است).

البته ريشه‌ي اين ماجرا، به همان صبور نبودن باز مي‌گردد. چون كمتر كسي حوصله دارد يك يا دو يا سه سال بنشيند تا مردم او را پيدا كنند. اساساً اگر چنين حوصله‌اي بود، كاري كرده بود و مردم تا كنون پيدايش كرده بودند. اما در اين شيوه، فرد مي‌خواهد راه چند ساله را با چند شب بيداري در رختخواب وكليك كردن روي تك تك افراد جامعه، طي كند! كمتر كسي دقت دارد كه اين شيوه، با پخش تراكت در سر ميدان‌ها كه سالها پيش رواج داشت، هيچ تفاوت ماهوي ندارد.

* برندسازي شخصي با ايجاد يك تصوير رويايي ايده‌آل فرق دارد. برند شخصي وقتي تاثيرگذار است كه با واقعيت فرد، منطبق باشد. اگر من محمدرضا شعبانعلي، يك جمله حرف ادبي هم بلد نيستم بزنم، با انتشار متون ادبي و مقالات وزين و روخواني از نوشته‌هاي ادبي ديگران، به يك شخصيت فرهنگي مبدل نمي‌شوم. دير يا زود،‌ مردم مرا در جايي خواهند ديد و مي‌بينند كه من، در وصل كردن مسند و مسند اليه جمله هم، چه عذاب اليمي را متحمل مي‌شوم. اگر فردي عصبي باشم، نمي‌توانم چهره‌اي خونسرد و آرام از خودم ايجاد كنم. دير يا زود، فرصتي پيش مي‌آيد و مردم،‌ آن چهره را هم مي‌بينند و هيچ چيز براي مردم هيجان انگيزتر از اين نسيت كه تعارضي بين برند شخصي ساخته شده و واقعيت زندگي ببينند.

برندسازي شخصي، زماني اثربخش است كه خودم باشم و خودم را بپذيرم و آنطور كه هستم،‌ با همه قوت‌ها و ضعف‌هايم، روبروي مخاطب بايستم.

* برندسازي شخصي، با ايستادن كنار همه‌ي افراد صاحب نام و صاحب برند،‌ تفاوت دارد. كم نيستند كساني كه هر روز، با اين و آن عكس مي‌اندازند و منتشر مي‌كنند. امروز با اين حرف مي زنند و فردا با آن. شايد آقاي دوربين را كه زماني تلويزيون نشانش داد و حتي با او صحبت كرد به خاطر داشته باشيد. مرد مشترك همه‌ي عكس‌هاي معروف رسانه‌اي. او در همه‌ي تظاهرات و برنامه‌ها و مراسم‌، به دنبال دوربين مي‌گشت و به آن لبخند مي‌زد. امروز ماجرا كمي ساده‌تر شده. به لطف تكنولوژي، آن دوربين معروف را در موبايل جاسازي كرده‌اند و مشاهير را هم به هر حال همه جا مي‌توان يافت. در سمينارها، در جلسات، در هواپيما و رستوران. چنين مي‌شود كه انبوهي عكس سلفي و غيرسلفي با مشاهير منتشر مي‌شود. من هر روز در آغوش اين هستم و در پشت آن. با يكي دست مي‌دهم و از ديگري امضا مي‌گيرم.

جامعه مخاطب، در تعريف دقيق هويت يك برند شخصي، به برندهاي شخصي و تجاري ديگري كه به او مرتبط و متصل هستند و با او تداعي مي‌شوند، توجه دارد. اگر يك برند شخصي را در كنار هر فرد مربوط و نامربوطي ببيند، در بهترين حالت، او را با يك مجري برنامه تلويزيوني يكسان فرض مي‌كند. بگذريم از اينكه مجري‌ها هم اين روزها آموخته‌اند و هر كدام، سبك خاصي از برنامه ها را اجرا و هدايت مي‌كنند.

* به دست آوردن دل همه، با برندسازي شخصي تفاوت دارد. اين توصيه كه چنان با نيك و بد خو كنيم كه پس از مردن، مسلمان به زمزم شويد و هندو بسوزاند، در عمل مصداق‌هاي خيلي معدود و كمي داشته است. هر برندي هميشه مخالف دارد. من هميشه كسي مانند استيو جابز يا مانند اپل را مثال مي‌زنم كه حتي در ايران – كه هيچ فعاليت رسمي ندارد – يك برند مطرح محسوب مي‌شود.

در يك مهماني بنشينيد و ببينيد كه اپل و آيفون، چقدر فحش مي‌خورند و ناسزا مي‌شنوند. قاعدتاً – اگر واژه هاي استاد مطهري را به عاريه بگيرم – هر وقت «جاذبه‌اي» باشد، «دافعه‌اي» هم هست. از ميان برندهاي موبايل، به يك برند فكر كنيد كه نه مخالف دارد نه موافق (اجازه بدهيد من مثال نزنم!). به طور قطع مي‌توان گفت نامي كه به ذهن شما مي‌رسد صرفاً يك نام است و نه يك برند مطرح.

دوستاني كه هم زمان سنگ ولنتاين و سپندارمذگان را به سينه مي‌زنند، نه دل اينها را به دست مي‌آورند و نه آنها را. مدرن‌ترها، آن را باستان شناس تاريخي و حفار گورهاي كهنه مي‌دانند و طرد مي‌كنند و فرهنگ محوران پارس انديش هم، آنها را به عنوان گم شده در فرهنگ غرب، از خود مي‌رانند. خودشان مي‌مانند و دو شب به ياد ماندني! (مثالهاي ديگر از اين دست كم نيست).

بحث در مورد برندسازي شخصي، به اينجا ختم نمي‌شود. اگر علاقمند باشيد مي‌توانيد به كتابهايي مانند Me 2.0و Brand You و You Inc. و The brand called you وانواع كتابهاي ديگري كه در اين زمينه وجود دارد، مراجعه كنيد. اما خلاصه بحث همان استعاره‌اي است كه هميشه به كار مي‌برم. تخم مرغ از داخل كه رشد كند و بشكند، به يك موجود زنده مولد تبديل مي‌شود. از بيرون نمي‌شود به آن زياد فشار آورد. اگر بشكند، جز درست كردن نيمرو و پر كردن شكم ديگران، كاربردي نخواهد داشت.

منبع : روز نوشته هاي محمد رضا شعبانعلي

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد