اغلب كسب و كارهاي اينترنتي كه امروزه با شكست مواجه و نابود مي شوند عواملي در پشت پرده ي آن ها است كه شايد خيلي ها از آن ها آگاهي نداشته باشند. در مقابل كسب و كارهايي هم وجود دارند كه به موفقيت هايي در دنياي اينترنت رسيده اند كه اين كسب و كارها هم دلايلي براي موفقيت شان دارند.

در اين مقاله قصد دارم دلايل اصلي شكست در كسب و كارهاي اينترنتي را عنوان كنم و در مورد آن ها توضيحاتي را به شما بدهم. تا افرادي كه كسب و كار اينترنتي دارند يا قصد راه اندازي آن را دارند بتوانند كسب و كار خود را در  مسير موفقيت جلو ببرند و آن را با شكست رها نكنند.

 

اينفوگرافيك دلايل اصلي شكست در كسب و كارهاي اينترنتي

 

1.ايده نامناسب براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي

اولين موردي كه باعث شكست زود هنگام در كسب و كارهاي اينترنتي مي شود انتخاب ايده نامناسب براي شروع كسب و كار اينترنتي است. بعضي از كسب و كارها هستند كه بدون تحقيق در بازار هدف و بدون در نظر گرفتن اينكه آيا اين ايده مي تواند نياز مردم را رفع كند ايجاد مي شوند. مديران اين كسب و كارها ممكن است بدون هدف و بدون علاقه اي به اين حوزه كاري و صرفا به خاطر پر طرفدار بودن آن، كسب و كار اينترنتي خود را آغاز كنند. مسلما كاري كه بدون هدف و علاقه دنبال شود به جايي نخواهد رسيد. گاهي اوقات ممكن است ايده هاي خوبي هم براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي خود داشته باشند ولي با راه اندازي آن ممكن است آن چيزي در در ذهن خودشان تصور مي كردند محقق نشود.

 

2.عدم ارزيابي بازار كار و رقبا

بعضي از كسب و كارها هستند كه بدون تحقيق بازاري و رقبا و بدون داشتن طرح تجاري محكوم به شكست مي شوند. مديران اين كسب و كار ها بدون ارزيابي و در نظر گرفتن بازار كار و محصولات و خدمات رقبايشان كسب و كار خود را آغاز مي كنند. ممكن است ايده خوبي هم داشته باشند ولي بدون در نظر گرفتن موارد ذكر شده كسب و كار خود را به زودي با شكست مواجه مي كنند.

بررسي رقبا يكي از مهمترين كارهايي است كه يك كار آفرين اينترنتي بايد انجام دهد. با بررسي رقبا و داشتن يك طرح تجاري خوب مي توانيد يك قدم جلوتر از رقباي خود باشيد و كسب و كار اينترنتي خود را به خوبي آغاز كنيد.

 

3.عدم استفاده صحيح از تبليغات اينترنتي

بعضي از كسب و كارها هستند كه با صرف هزينه هاي كلان براي تبليغات اينترنتي، كسب و كار اينترنتي خود را در معرض شكست قرار مي دهند. مديران اين كسب و كارها بدون داشتن هدف و استراتژي مشخص كمپين هاي تبليغاتي خود را اجرا مي كنند. به عنوان مثال ممكن است بنر تبليغاتي كه در سايتي قرار مي دهند اصلا جذاب نباشد و مفهوم خاصي نداشته باشد و كاربر را به كليك بر روي آن ترغيب نكند.

يا اينكه بعضي از مديران كسب و كارها انتظار اين را دارند كه اكثر افرادي كه از طريق تبليغات براي اولين بار وارد سايت آن ها مي شوند بايد از آن ها خريد كنند در صورتي كه اين گونه نيست. اولا در تبليغات اينترنتي بايد بازديدكننده را براي اولين باري كه از سايت شما ديدن مي كند به صفحه فرود خود هدايت كنيد و اطلاعات تماسش را دريافت كنيد و دوما در گام بعدي اعتماد او را جلب كنيد و آن را به خريدار تبديل كنيد.

پيشنهاد ويژه هميار وب : ويژگي هاي كسب و كار اينترنتي چيست؟

 

4.عدم گذاشتن وقت كافي براي كسب و كار اينترنتي

بعضي از مديران كسب و كارهاي اينترنتي زمان كافي براي كار خود نمي گذارند. صرفا سايتي را راه اندازي مي كنند و به حال خود رهايش مي كنند. در صورتي كه توليد محتوا و آپديت سايت يكي از مهمترين كارهايي است كه در هر كسب و كار اينترنتي بايد رعايت شود. با توليد محتواي رايگان و ارزشمند در قالب هاي مختلف و در اختيار گذاشتن آن براي مخاطبان خود مي توانيد مشتريان بالقوه اي را به سايت خود هدايت كنيد. و در گام هاي بعدي همين مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل تبديل مي شوند.

اين گونه افراد وقت كافي براي شناخت و اجراي روش هاي جديد تبليغات و بازاريابي اينترنتي براي كسب و كار خود  نمي گذارند وهمين باعث مي شود كه از رقباي خود عقب بمانند و چه بسا در معرض شكست قرار بگيرند.

 

5.عدم كسب اطلاعات و مهارت هاي بيشتر

بسياري از مديران كسب و كارهاي اينترنتي ممكن است تحت تاثير راه اندازي كسب و كار خود هيجان زده باشند و به فكر گسترش علم و توانايي خود نباشند. همين ممكن است يكي از دلايل شكست آن ها در كسب و كار اينترنتي خود باشد. يكي از مولفه هاي كليدي در كسب و كار اينترنتي ارتقاء مهارت ها و پشتيباني هاي لازم است. اگر وقت اين كارها را ندارند بهتر است براي اين كار افرادي را استخدام كنند تا حداقل از رقباي خود عقب نمانند.

مطالعه و تحقيق كردن در زمينه حوزه ي كاري خود را هيچ وقت فراموش نكنيد و هر روز به دنبال كسب اطلاعات و مهارت هاي بيشتر در كسب و كار خود باشيد.

 

6.نداشتن صبر در كسب و كارهاي اينترنتي

اكثر افرادي كه كسب و كار اينترنتي خود را راه اندازي مي كنند انتظار اين را دارند كه در كمترين زمان ممكن به سود زياد برسند. درست است كه در كسب و كارهاي اينترنتي پتانسيل كسب درآمد هاي كلان وجود دارد  ولي اين امر نياز به زمان دارد و اين گونه نيست كه با راه اندازي يك سايت بشود در ماه اول كلي درآمد كسب كرد.

متاسفانه بعضي از مديران سايت ها با اين طرز تفكر و نداشتن صبر كافي نمي توانند در كسب و كار اينترنتي خود به موفقيت برسند و كسب و كار اينترنتي خود را با شكست رها مي كنند و به سراغ كار ديگري مي روند.

صبر و حوصله از عوامل اصلي در موفقيت كسب و كارهاي اينترنتي است كه با داشتن اين دو فاكتور مي توانيد به نتايج دلخواه خود برسيد.

 

7.كيفيت نامطلوب محصولات و خدمات

يكي ديگر از عواملي كه در شكست كسب و كارهاي اينترنتي دخيل است عدم داشتن محصولات و خدمات با كيفيت است. كيفيت محصولات چه از نظر محتوايي چه از نظرهاي ديگر بايد متناسب با نيازهاي مشتريانتان باشد. با زير نظر گرفتن محصولات رقباي خود تا حد زيادي مي توانيد كيفيت محصولات خود را بالا ببريد.

كسب و كارهاي اينترنتي كه محصولات و خدماتشان از كيفيت خوبي برخوردار نيست به مرور زمان مشتريان خود را از دست مي دهند و با تبليغ منفي توسط مشتريان ناراضي كسب و كار خود را در معرض نابودي قرار مي دهند.

پيشنهاد مي كنم مقاله اشتباهات رايج در كسب و كارهاي اينترنتي را هم بخوانيد

 

سخن آخر اين است كه مواردي كه در اين مقاله عنوان كردم تعدادي از عواملي بود كه باعث شكست كسب و كارهاي اينترنتي مي شد. شما با در نظر گرفتن همين موارد كمك بسياري در موفقيتتان در كسب و كار اينترنتي خود كنيد و تا  حدودي كسب و كار اينترنتي خود را از شكست دور كنيد. اميدوارم مطالب گفته شده در اين مقاله براتون مفيد بوده باشد. منتظر انتقاد هاي سازنده شما عزيزان در قسمت كامنت ها هستم.

منبع : هميار وب