نكات قابل توجه در طراحي دكوراسيون اداري اينست كه اگر شما صاحب يك شركت هستيد يا در يك محيط اداري فعاليت مي كنيد احتمالا تا كنون براي شما به اثبات رسيده است كه فضاي كار و دكوراسيون داخلي يك دفتر اداري تاثير مستقيمي با افزايش كارايي كاركنان و رضايت شغلي آنان دارد. پژوهش هاي علمي ثابت كرده اند كه اين تنها يك احساس نيست بلكه از نظر علمي بسيار مهم است كه چيدمان دكوراسيون اداري يا دكوراسيون مغازه، نورپردازي محيط و كاربرد رنگها و نيز انتخاب مبلمان بايد بسيار حرفه اي و با رعايت دقيق استانداردها و اشراف به علم دكوراسيون داخلي و معماري صورت بگيرد.

همچنين تاثير ذهني و بصري كه از يك دكوراسيون اداري يا دكوراسيون مغازه خاص و حرفه اي بر مراجعان و كارفرمايان برجا مي ماند غير قابل چشم پوشي است. بنابراين اگر قصد داريد در محل كارتان تغييراتي ايجاد كنيد بهتر است به صورت اساسي و حرفه اي صورت گيرد تا هم وقت و هزينه شما مديريت شود و هم نتيجه ي كار بسيار رضايت بخش و مطلوب باشد.

دكوراسيون هاي بهينه براي محيط هاي اداري و كاري كوچك

نكات قابل توجه در طراحي دكوراسيون اداري عبارت است از مديريت فضا در دكوراسيون داخلي اداري از آن رو حائز اهميت است كه بهره وري به ميزان ارتباط كاركنان با يك ديگر در محل كار و تعامل آنها بستگي دارد، به همين دليل در محيط هاي كار كوچك براي آن كه بازدهي مطلوب و مناسب باشد لزوم طراحي داخلي اصولي غير قابل اجتناب است.

دكوراسيون هاي اداري باز

آزادي عمل براي كساني كه در محيط هاي اداري كوچك كار مي كند و همچنين دقت در اين مسئله كه هر يك از كساني كه در دفتر كار مشغول به انجام وظايف خود هستند در محيطي آرام و راحت  به فعاليت خود مي پردازند. اگر محيط كار شما كوچك باشد و فضاي محدودي براي قدم زدن وجود داشته باشد ممكن است منجر به آشفتگي محيط كار شود و مانع از انجام درست فعاليت ها شود. در طراحي محيط هاي كوچك كاري بايد فضاي كافي براي نشستن و راه رفتن به راحتي فراهم باشد، عموما طرح دفتر باز براي اين چنين محيط هاي كاري كوچك پيشنهاد مي شود.

حتما بخوانيد:  تركيب مبلمان براي نشيمن‌هاي كوچك در دكوراسيون داخلي

نمونه اي از دكوراسيون باز با تركيب بندي هاي روشن

 طراحي دكوراسيون اين اداره كوچك يا دكوراسيون مغازه با جدا سازي فضاي كاركنان و ايجاد يك فضاي خصوصي براي هر يك از افرادي كه در اين مجموعه مشغول كار هستند بسيار حرفه اي مي باشد. تركيب رنگ كرم تيره در كف پوش با رنگ روشني از چوب كه در  كار استفاده شده است و تلفيق اين رنگ ها با رنگ سفيد كه نشانه خلوص و سادگي است. ريز كاري هاي است كه طراح به آن توجه داشته است. ايجاد كيفيت در فضايي اندك در اين طراحي به خوبي نمايان است. استفاده از نور آباژور نيز فضايي دنج را فراهم كرده است.

تفكيك فضاي كاري و اداري با استفاده از پارتيشن هاي ثابت

در اين نمونه از  طراحي دكوراسيون اداري از پارتيشن ثابت براي تفكيك فضاي كاري اداري از ساير قسمت هاي موجود در يك محيط اداري استفاده شده است علت استاده از رنگ روشن در اين طراحي ايجاد حس آزادي بيشتر فردي و عدم درك حس خستگي است. آن چه كه بايد ديگر بار متذكر شد حفظ حريم شخصي هر يك از كاركنان در اين چنين شركت هايي است. جلوگيري از انتشار حس قرار گيري در يك محيط كوچك و بسته آدمي را دل مرده و كسل مي كند و از ايجاد حس خلاقيت او مي كاهد. بنابراين بايد تا حد امكان محيط را براي كاركنان دلنشين نمود تا انرژي لازم در اختيار فرد براي انجام فعاليت شغلي را داشته باشد. استفاده از تابلو درروبرو كاركنان نيز براي اين منظور است.

دكوراسيون اداري پارتيشن شده با كمد و قفسه هاي چوبي

در اين طرح از فضا به نحوي شايسته  استفاده شده است ايجاد فضايي باز با كمك رنگ سفيدكه نماد خلوص است سبب ايجاد حس مشاركت و همكاري در تعامل با يك ديگر را ايجاد مي كند. بدون ايجاد اخلال در كار يك ديگر به انجام كار هاي خود مي پردازند. وجود يك ميز نيز در كنار هر يك از قسمت ها به منظور استفاده جانبي از ديگر مزيت هاي اين طراحي به شمار مي آيد. پنجره هاي كه به سمت محيط زيباي بيرون ديد دارد نيز از ويژگي هاي اين اتاق كار براي كاركنان است كه اين طراحي جذاب به نظر مي رسد.

حتما بخوانيد:  دكوراسيون داخلي گلخانه

استفاده بهينه از فضا در دكوراسيون اداري

در اين طراحي از فضاي كه در اختيار كاركنان قرار گرفته است به بهترين نحو استفاده شده است. تعداد كاركنان در دفتر به صورت بهينه در اين فضا گنجانده شده اند. براي هر يك از كاركنان توانايي استفاده از يك فضاي شخصي به منظور راحتي فرد در نظر گرفته شده است. استفاده از چوب سبب القاي حس زندگي و سر زندگي به كاركنان مي شود و استفاده از نور طبيعي كه حس شادابي به محيط مي بخشد. استفاده از رنگ روشن كف پوش نيز براي ايجاد هارموني با رنگ تيره نيز استفاده است.

استفاده از رنگ هاي شاد و تاثير گذار در چيدمان فضاي دكوراسيون اداري

استفاده درست از فضا در اين محيط كوچك و دلباز وجايگزيني مناسب افراد در جايگاه خود وبه سمت نور طبيعي در ايجاد حس سرزندگي و نشاط و تحريك حس خلاقيت در كاركنان تاثير بسزايي دارد استفاده از رنگ سبز كه نشانه تازگي است و به محيط روح مي بخشد. رنگ سبز نيز به طور هوشمندانه اي بر افزايش ميزان تمركز و ثبات محيط انتخاب شده است. در هر قسمت به اين نكته توجه شده است كه فضاي كافي و لازم براي هر فرد وجود داشته باشد و افراد به راحتي بتوانند با همكاران خود به تعامل و مشاركت بپردازند.

تركيب بندي مدرن با رنگ نقره اي براي چيدمان دكوراسيون اداري كوچك

اين طراحي دكوراسيون اداري براي يك دفتر كوچك بسيار مناسب است هر قسمت در عين حال كه فضاي اندكي دارد اما به عنوان يك اتاق مستقل محسوب مي شود. رنگ نقره اي يا خاكستري روشن يك جايگزين براي رنگ سفيد كه در ايجاد حس اصالت و رسميت ميحط اداري كمك مي كند رنگ نقره اي از رنگ هاي پيچيده اي اما در عين حال قابل درك نيز است نقره اي نماد ثروت در تعاريف رنگي و نشانه ظرافت مي باشد. در هر قسمت تمامي آن چه كه براي يك فرد لازم است براي انجام فعاليت همچون فضاي مناسب و كافي و دنج فراهم است. و يك اتاق خصوصي براي انجام فعاليت ها شغلي است.

 

منبع : درسا البرز