x تبلیغات
پروژه معماری

چگونگی شکست در کسب و کارهای اینترنتی

 اغلب كسب و كارهاي اينترنتي كه امروزه با شكست مواجه و نابود مي شوند عواملي در پشت پرده ي آن ها است كه شايد خيلي ها از آن ها آگاهي نداشته باشند. در مقابل كسب و كارهايي هم وجود دارند كه به موفقيت هايي در دنياي اينترنت رسيده اند كه اين كسب و كارها هم دلايلي براي موفقيت شان دارند.

در اين مقاله قصد دارم دلايل اصلي شكست در كسب و كارهاي اينترنتي را عنوان كنم و در مورد آن ها توضيحاتي را به شما بدهم. تا افرادي كه كسب و كار اينترنتي دارند يا قصد راه اندازي آن را دارند بتوانند كسب و كار خود را در  مسير موفقيت جلو ببرند و آن را با شكست رها نكنند.

 

اينفوگرافيك دلايل اصلي شكست در كسب و كارهاي اينترنتي

 

1.ايده نامناسب براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي

اولين موردي كه باعث شكست زود هنگام در كسب و كارهاي اينترنتي مي شود انتخاب ايده نامناسب براي شروع كسب و كار اينترنتي است. بعضي از كسب و كارها هستند كه بدون تحقيق در بازار هدف و بدون در نظر گرفتن اينكه آيا اين ايده مي تواند نياز مردم را رفع كند ايجاد مي شوند. مديران اين كسب و كارها ممكن است بدون هدف و بدون علاقه اي به اين حوزه كاري و صرفا به خاطر پر طرفدار بودن آن، كسب و كار اينترنتي خود را آغاز كنند. مسلما كاري كه بدون هدف و علاقه دنبال شود به جايي نخواهد رسيد. گاهي اوقات ممكن است ايده هاي خوبي هم براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي خود داشته باشند ولي با راه اندازي آن ممكن است آن چيزي در در ذهن خودشان تصور مي كردند محقق نشود.

 

2.عدم ارزيابي بازار كار و رقبا

بعضي از كسب و كارها هستند كه بدون تحقيق بازاري و رقبا و بدون داشتن طرح تجاري محكوم به شكست مي شوند. مديران اين كسب و كار ها بدون ارزيابي و در نظر گرفتن بازار كار و محصولات و خدمات رقبايشان كسب و كار خود را آغاز مي كنند. ممكن است ايده خوبي هم داشته باشند ولي بدون در نظر گرفتن موارد ذكر شده كسب و كار خود را به زودي با شكست مواجه مي كنند.

بررسي رقبا يكي از مهمترين كارهايي است كه يك كار آفرين اينترنتي بايد انجام دهد. با بررسي رقبا و داشتن يك طرح تجاري خوب مي توانيد يك قدم جلوتر از رقباي خود باشيد و كسب و كار اينترنتي خود را به خوبي آغاز كنيد.

 

3.عدم استفاده صحيح از تبليغات اينترنتي

بعضي از كسب و كارها هستند كه با صرف هزينه هاي كلان براي تبليغات اينترنتي، كسب و كار اينترنتي خود را در معرض شكست قرار مي دهند. مديران اين كسب و كارها بدون داشتن هدف و استراتژي مشخص كمپين هاي تبليغاتي خود را اجرا مي كنند. به عنوان مثال ممكن است بنر تبليغاتي كه در سايتي قرار مي دهند اصلا جذاب نباشد و مفهوم خاصي نداشته باشد و كاربر را به كليك بر روي آن ترغيب نكند.

يا اينكه بعضي از مديران كسب و كارها انتظار اين را دارند كه اكثر افرادي كه از طريق تبليغات براي اولين بار وارد سايت آن ها مي شوند بايد از آن ها خريد كنند در صورتي كه اين گونه نيست. اولا در تبليغات اينترنتي بايد بازديدكننده را براي اولين باري كه از سايت شما ديدن مي كند به صفحه فرود خود هدايت كنيد و اطلاعات تماسش را دريافت كنيد و دوما در گام بعدي اعتماد او را جلب كنيد و آن را به خريدار تبديل كنيد.

پيشنهاد ويژه هميار وب : ويژگي هاي كسب و كار اينترنتي چيست؟

 

4.عدم گذاشتن وقت كافي براي كسب و كار اينترنتي

بعضي از مديران كسب و كارهاي اينترنتي زمان كافي براي كار خود نمي گذارند. صرفا سايتي را راه اندازي مي كنند و به حال خود رهايش مي كنند. در صورتي كه توليد محتوا و آپديت سايت يكي از مهمترين كارهايي است كه در هر كسب و كار اينترنتي بايد رعايت شود. با توليد محتواي رايگان و ارزشمند در قالب هاي مختلف و در اختيار گذاشتن آن براي مخاطبان خود مي توانيد مشتريان بالقوه اي را به سايت خود هدايت كنيد. و در گام هاي بعدي همين مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل تبديل مي شوند.

اين گونه افراد وقت كافي براي شناخت و اجراي روش هاي جديد تبليغات و بازاريابي اينترنتي براي كسب و كار خود  نمي گذارند وهمين باعث مي شود كه از رقباي خود عقب بمانند و چه بسا در معرض شكست قرار بگيرند.

 

5.عدم كسب اطلاعات و مهارت هاي بيشتر

بسياري از مديران كسب و كارهاي اينترنتي ممكن است تحت تاثير راه اندازي كسب و كار خود هيجان زده باشند و به فكر گسترش علم و توانايي خود نباشند. همين ممكن است يكي از دلايل شكست آن ها در كسب و كار اينترنتي خود باشد. يكي از مولفه هاي كليدي در كسب و كار اينترنتي ارتقاء مهارت ها و پشتيباني هاي لازم است. اگر وقت اين كارها را ندارند بهتر است براي اين كار افرادي را استخدام كنند تا حداقل از رقباي خود عقب نمانند.

مطالعه و تحقيق كردن در زمينه حوزه ي كاري خود را هيچ وقت فراموش نكنيد و هر روز به دنبال كسب اطلاعات و مهارت هاي بيشتر در كسب و كار خود باشيد.

 

6.نداشتن صبر در كسب و كارهاي اينترنتي

اكثر افرادي كه كسب و كار اينترنتي خود را راه اندازي مي كنند انتظار اين را دارند كه در كمترين زمان ممكن به سود زياد برسند. درست است كه در كسب و كارهاي اينترنتي پتانسيل كسب درآمد هاي كلان وجود دارد  ولي اين امر نياز به زمان دارد و اين گونه نيست كه با راه اندازي يك سايت بشود در ماه اول كلي درآمد كسب كرد.

متاسفانه بعضي از مديران سايت ها با اين طرز تفكر و نداشتن صبر كافي نمي توانند در كسب و كار اينترنتي خود به موفقيت برسند و كسب و كار اينترنتي خود را با شكست رها مي كنند و به سراغ كار ديگري مي روند.

صبر و حوصله از عوامل اصلي در موفقيت كسب و كارهاي اينترنتي است كه با داشتن اين دو فاكتور مي توانيد به نتايج دلخواه خود برسيد.

 

7.كيفيت نامطلوب محصولات و خدمات

يكي ديگر از عواملي كه در شكست كسب و كارهاي اينترنتي دخيل است عدم داشتن محصولات و خدمات با كيفيت است. كيفيت محصولات چه از نظر محتوايي چه از نظرهاي ديگر بايد متناسب با نيازهاي مشتريانتان باشد. با زير نظر گرفتن محصولات رقباي خود تا حد زيادي مي توانيد كيفيت محصولات خود را بالا ببريد.

كسب و كارهاي اينترنتي كه محصولات و خدماتشان از كيفيت خوبي برخوردار نيست به مرور زمان مشتريان خود را از دست مي دهند و با تبليغ منفي توسط مشتريان ناراضي كسب و كار خود را در معرض نابودي قرار مي دهند.

پيشنهاد مي كنم مقاله اشتباهات رايج در كسب و كارهاي اينترنتي را هم بخوانيد

 

سخن آخر اين است كه مواردي كه در اين مقاله عنوان كردم تعدادي از عواملي بود كه باعث شكست كسب و كارهاي اينترنتي مي شد. شما با در نظر گرفتن همين موارد كمك بسياري در موفقيتتان در كسب و كار اينترنتي خود كنيد و تا  حدودي كسب و كار اينترنتي خود را از شكست دور كنيد. اميدوارم مطالب گفته شده در اين مقاله براتون مفيد بوده باشد. منتظر انتقاد هاي سازنده شما عزيزان در قسمت كامنت ها هستم.

منبع : هميار وب

ادامه مطلب

ويژگي هاي كسب و كار اينترنتي چيست؟

 يكي از شغل هايي كه ميشه با آن به كسب درآمد ثابت و ميليوني رسيد كسب و كار اينترنتي است. امروزه كسب و كارهاي اينترنتي خيلي گسترده شده است و روز به روز مي بينيد كه شغل هايي كه اصلا فكر نمي كرديد اينترنتي بشه به صورت اينترنتي شده اند مثل زودفود يا تاكسي ياب هاي آنلاين. در اين مقاله قصد دارم ويژگي هاي كسب و كار اينترنتي كه باعث مي شود افراد زيادي به آن روي آوردند را عنوان كنم.

 

چرا كسب و كار اينترنتي؟

پتانسيلي كه در كسب و كارهاي اينترنتي وجود دارد در هيچ يك از كسب و كارهاي ديگر وجود ندارد. كسب و كارهاي اينترنتي با پتانسيلي كه دارند مي توانند درآمد پايدار و ثابتي را براي شما ايجاد كنند. يكي از دلايل آن عدم محدوديت در زمان و مكان است. به طور مثال شما مي توانيد خدمات خود را به صورت 24 ساعته و به افرادي كه در جنوب كشور يا حتي در خارج از كشور هستند هم ارائه كنيد.

با كسب و كار اينترنتي بدون اينكه هميشه سركار باشيد مي توانيد درآمد زايي داشته باشيد. هر زمان كه دوست  داريد از خواب بيدار شويد. هر زمان كه دوست داريد مي توانيد به خودتان مرخصي بدهيد و به مسافرت و تفريح برويد.

با كسب و كار اينترنتي خودتان رئيس خودتان باشيد

 

ويژگي هاي كسب و كار اينترنتي چيست؟

كسب و كارهاي اينترنتي مزيت ها و ويژگي هاي منحصر به فردي دارند كه در هيچ كسب و كاري وجود ندارد كه من در ادامه به تعدادي از آن ها اشاره مي كنم

 

1.انعطاف پذيري

همان طور كه در بالا به آن اشاره كردم از ويژگي هاي مهم كسب و كار اينترنتي انعطاف پذيري آن است. با كسب و كار اينترنتي مي توانيد كارهايي كنيد كه در هيچ كدام از كسب و كارهاي ديگر نمي توانيد آن ها را انجام دهيد. به عنوان  مثال مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را به صورت اتوماتيك كنيد و در حالي كه خواب هستيد هم درآمد زايي كنيد.

 

2.بدون نياز به سرمايه اوليه

در كسب و كارهاي اينترنتي مي توان با كمترين سرمايه ممكن كار خود را شروع كنيد. شما در ابتدا مي توانيد با كمترين هزينه كسب و كار اينترنتي خود را استارت بزنيد و در ادامه براي آن هزينه هايي را كنيد. البته به نوع كسب و كار اينترنتي هم بستگي دارد مثلا اگر اطلاعاتي كه خودتان داريد را مي خواهيد به علاقه مندان و مخاطبين خود بفروشيد واقعا نياز به سرمايه آن چناني نداريد و فقط با راه اندازي سايت و يك استراتژي خوب بازاريابي اينترنتي مي  توانيد كسب و كار اينترنتي سود آوري را داشته باشيد.

 

3.كمترين ريسك ممكن

راه اندازي كسب و كار اينترنتي با سرمايه كم يعني كمترين ريسك ممكن. شما با كمترين موانع موجود در بازار كار مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را شروع كنيد.

 

4.بدون نياز به هزينه هاي جانبي

بدون نياز به هزينه هاي جانبي مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را راه اندازي كنيد. بدون اينكه هزينه دفتر كار يا كارمند بدهيد مي توانيد كسب و كار خود را در منزل خود آغاز كنيد. بدون اينكه جوازي براي كسب و كار خود بگيريد و يا اينكه مالياتي براي كار خود بدهيد مي توانيد كسب و كار اينترنتي داشته باشيد.

مقاله سرمايه مورد نياز براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي را هم بخوانيد

 

5.اتوماتيك سازي فرايند درآمد زايي

يكي از بهترين ويژگي هاي كسب و كارهاي اينترنتي اتوماتيك كردن آن است. شما مي توانيد فرايند فروش محصول و تحويل دادن آن به مشتري را اتوماتيك بدون دخالت كسي انجام دهيد. با سيستم ايميل ماركتينگ مي توانيد  بازديدكنندگان سايتتان را به مشتري هاي بالقوه و در نهايت به مشتري هاي بالفعل تبديل كنيد. با اتوماتيك كردن كسب و كار اينترنتي خود بدون افزايش ترافيك سايت مي توانيد فروش خود را چندين برابر كنيد. و از اين طريق مي توانيد درآمد ثابت و پايداري داشته باشيد

 

6.با كسب و كار اينترنتي رئيس خود مي شويد

چگونه با كسب و كار اينترنتي رئيس خود مي شويد؟ شما بدون نياز به اينكه هر روز صبح راس ساعت به خصوصي سر كار حاضر باشيد يا اينكه براي كسي كار كنيد مي توانيد رئيس خود باشيد. به واسطه ي كسب و كار اينترنتي هر زمان كه دوست داريد از خواب بيدار مي شويد يا مي توانيد هر زمان كه دوست داريد سركار خود حاضر شويد. خيلي مهم است كه براي خود كار مي كنيد و با كاري كه به آن علاقه داريد كسب درآمد مي كنيد.

مقاله با دست پر كسب و كار اينترنتي خود را راه اندازي كنيد را هم بخوانيد

 

سخن آخر اين است كه كسب و كارهاي اينترنتي ويژگي هاي بسياري دارند كه خودتان به آن فكر كنيد مي توانيد به موارد بيشتري پي ببريد. من در اين مقاله فقط تعدادي از آن ها را عنوان كردم. قصدم از نوشتن اين مقاله اين بود كه با اين ويژگي هايي كه از كسب و كار اينترنتي براي شما نام بردم به شما انگيزه اي به راه اندازي كسب و كار اينترنتي  بدهم. بهتون پيشنهاد مي كنم اگر ايده نابي داريد حتما روي آن تمركز كنيد و كسب و كار اينترنتي خودتان را راه

اندازي كنيد.

 

منبع : هميار وب

 

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد